Adams, B., Neven, S., Schoentjes, E., Bah, S., (2015). De psychische gezondheid van leerlingen op school: een noodzaak binnen de lerarenopleiding? TOKK, tijdschrift voor orthopedagogiek, kinderpsychiatrie en klinische kinderpsychologie, 40(2), pp. 42-52.
Basiscompetenties. (2007). Geraadpleegd op 17 juni 2016, via www.ond.vlaanderen.be/curriculum/lerarenopleiding/documenten/Basiscompe…
“Basisschool De Vierklaver” (z.d.). Geraadpleegd op 15 december 2015, via www.edubuild.com/files/arch%20school%20awards-vierklaver%20temse.pdf
Beroepsprofiel. (2007). Geraadpleegd op 17 juni 2016, via www.ond.vlaanderen.be/curriculum/lerarenopleiding/documenten/Beroeps profiel_2007.pdf
Buitengewoon basisonderwijs. (z.d.). geraadpleegd op 13 juni 2016, via www.data-onderwijs.vlaanderen.be/onderwijsaanbod/basisonderwijs
Dewitte, G., & Calmeyn, P.(2007). Mijn kind heeft DCD: gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: uitgeverrij Lannoo nv.
De Wolff, M. (2002). John Bowlby: het belang van gehechtheid. De wereld van het jonge Kind, 29, pp. 296-299.
Dyment, J.E., & Bell, A.C.( 2008). Grounds for movement: green school grounds as sites for promoting physical activity. Healt Education Research 23(6), pp. 952-962. Geraadpleegd op 7 januari 2016 via http://her.oxfordjournals.org/content/23/6/952.full
“GO! Basisschool De Vierklaver in Temse viert 300ste leerling”.( 20 november 2009 ). Geraadpleegd op 15 december >2015 via emagzine.g-o.be
Go! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. (2008). Jaarverslag. Werken aan de school van ieders dromen. Brussel: Raymonda Verdyck.
Janssens, A., & Trimbos, D. (2014). Een eerlijke kans: basisonderwijs voor kinderen in kansarmoede. Tielt: uitgeverij Lannoo nv.
Kintaert, K. (2013). Begeleidend werken met assistentie van dieren. Gent: Academia Press.
Kohnstamm, R., (2002). Kleine ontwikkelingspsychologie I: het jonge kind. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
Kohnstamm, R., (2002). Kleine ontwikkelingspsychologie II: de schoolleeftijd. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
Leemans, G. (2005). Schoolgebouwen in relatie tot onderwijs en samenleving: een hernieuwde visie voor een veranderend onderwijs in Vlaanderen. Tijdschrift voor onderwijsrecht en –beleid 6 (1-2), pp. 85-96. Geraadpleegd op 7 januari 2016 via researchgate.net
Medaer, C., & De Fré, A. (2001). Inrichten van een school: binnen en buiten. Leuven: Garant.
Meurs, P. (2013). Ontwikkelingspsychologie. [cursustekst]. Brussel: Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen odisee.
Nieuw M-decreet voor meer inclusie in het onderwijs. (z.d.). Geraadpleegd op 14 mei 2016, via www.ond.vlaanderen.be/specifiekeonderwijs behoeften/beleid/decreet/
Ouders (z.d.) Geraadpleegd op 8 mei 2016, via www.onderwijs.vlaanderen.be/nl/
Over HSP. (z.d.). Geraadpleegd op 9 juni 2016, via www.hspvlaanderen.be
Scholengroep 17 (z.d.). Geraadpleegd op 9 december 2015, via www.sgr17.be.apache21.hosbasket.com
Struyven, K., Baeten, M.,Kyndt, E., & Sierens, E. (2009). Groot worden: de ontwikkeling van baby tot adolescent. Handboek voor (toekomstige) leerkrachten, opvoeders en verzorgers. Tielt: Lannoo.
ter Horst, W. (2002). Onderwijzen is opvoeden. Kampen: uitgeverij Kok.
Uitbating van speelterreinen. (2003). Geraadpleegd op 14 juli 2016, via www.economie.fgov.be/nl/binaries/16-28032001_Uitbating_speelterreinen_ …; nl_tcm325-44185.pdf
Van Assche, M. (2013). Missie ‘speelplaats’: exploratief kwalitatief onderzoek naar de inrichting van speelplaatsen in negen Vlaamse basisscholen: actoren, motieven en struikelblokken. [masterproef]. Gent: Universiteit Gent. Opleiding: pedagogische wetenschappen.
Van Crombrugge, H. (2006). Denken over opvoeden: inleiding in de pedagogiek. Antwerpen: Garant.
Van Crombrugge, H. (2009). Ouders in soorten. Antwerpen: Garant.
Van den Daele, I. & T’Kindt, L. (2011). Mijn kind is hooggevoelig: wegwijzer voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: Lannoo.
Van Den Driessche, M.(2007). De tocht van de kinderen. Tijdschrift voor architectuur, pp. 73-97. Geraadpleegd op 7 januari 2016 via oasejournal.nl
Veiligheid van speeltoestellen. (2003). Geraadpleegd op 14 juli 2016, via www.economie.fgov.be/nl/binaries/1628032001_Veiligheid_speeltoestellen_…
Vermeulen, P., & Degrieck, S. (2006). Mijn kind heeft autisme: gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: uitgeverij Lannoo nv
Vliegen, N., & Van Lier, L.(Reds.).(2007). Een spel voor twee spelers: Spel en speelsheid in psychoanalytische psychotherapie. Leuven : Acco.
Zorgcontinuüm, (2015). Geraadpleegd op 8 juni 2016 via www.m-decreet.be
Interviews:
De Geest, A. (2 oktober 2015). Persoonlijke communicatie via bevraging
De Rechter, M. (5 december 2015). Persoonlijke communicatie via interview
De Rechter, M. (25 juli 2016). Persoonlijke communicatie via interview
Roels, N. (1 oktober 2015). Persoonlijke communicatie via interview
Wittock, P. (5 december 2015). Persoonlijke communicatie via interview