Boeken
Auerbach,C. & Silversein, L. (2003). Qualitative data. An introduction to coding and analysis. New York: New York University Press.
Baarda, D.B. & de Goede, M.P.M. (2006). Basisboek Methoden en Technieken. Groningen: Wolters Noordhoff.
Baarda, D.B., de Goede, M.P.M., Teunissen, J. (2009). Basisboek Kwalitatief Onderzoek. Groningen: Wolters Noordhoff.
Berg, BL. (2004). Qualitative research methods for the social sciences. Boston: Pearson Education.
Billiet, J. & Waege, H. (2006). Een samenleving onderzocht: methoden van sociaalwetenschappelijk onderzoek (2e ed.). Antwerpen: Uitgeverij De Boeck.
Blom, E. (2009). Handboek Communities: de kracht van sociale netwerken. Utrecht: Bruna.
Boeije, H. (2005). Analyseren in kwalitatief onderzoek: denken en doen. Den Haag: Boom uitgevers.
Bovens,M.A.P. (2001). Openbaar bestuur, beleid, organisatie en politiek. Alphen aan den Rijn: Kluwer.
Brans, M. & Pelgrims, C. (2006). An institutional perspective on personal advisors in Belgium. Political actors and the failure to change an institution during a critical juncture. Leuven: Instituut voor de Overheid.
Burlage, D. (2010). Sharepoint 2010 op managementniveau. Danny Burlage: pre-release.
Buss, C. & dr. Scott (2010). Connect the generations : bridge the gap between all ages. New York: Xulonpress.
Cachia, R. (2008). Social computing: study on the use and impact of online social networking: Luxemburg: Office for official publication of the European Communities.
COMM Collection 17. (2008). Naar een Balanced Scorecard voor Overheidscommunicatie. Brusssel.
Coninckx, D. (red.) (2004). - Overheidscommunicatie in Belgie – Een overzicht. Antwerpen – Apeldoorn: Garant.
Daemen, H.H.F.M. & Thomassen, J.J.A. (1998). Afstand tussen burger en overheid. In: Hoogerwerf,A. & Herweijer, M. (red.). Overheidsbeleid. Alphen aan den Rijn: Samsom.
De Laet, M., Offermans, P. & Toye, P. (2004). Marktonderzoek. Antwerpen: De Boeck.
Delnooz, P. (1996). Onderzoekspraktijken. Amsterdam: Boom.
den Boer, D.J., & Bouwman, H., Frissen, V., & Houben, M. (1994). Methodologie en statistiek voor communicatieonderzoek. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
Depré, R. & Hondeghem, A. (2005). De Copernicushervorming in perspectief: veranderingsmanagement in de Federale Overheid. Brugge: Vanden Broele.
Dereu, S. & Pelgrims, C. Ministeriële kabinetten in de Copernicushervorming. De terugkeer van iets dat nooit weg was. Leuven: Instituut voor de overheid.
Dewez, B., Van Montfort, P. & Van Rooij, M. (2003). Overheidscommunicatie. De nieuwe wereld achter postbus 51. Amsterdam: Boom.
Evans, D. (2008). Social Media Marketing. Canada: Sybex.
Fenn, J., Gammage, B. & Raskinko, M. (2010). Gartner’s hype cycle special report for 2010. Gartner.
Frissen, V., Van Staden, M.,Huijboom, N., Kotteringk, B., Huveneers, S., Kuipers, M. & Bodea, G. (2008). Naar een ‘User Generated State? De impact van nieuwe media voor overheid en openbaar bestuur’. Delft: TNO.
Galjaard, J.M. (1989). Methodisch communiceren voor overheids- en non-profitinstellingen. ’s-Gravenshage: VUGA.
Galjaard, C. (1998). Overheidscommunicatie. De binnenkant van het vak. Utrecht: Lemma.
Gomis, A. (1999). Interactief beleid: nieuwe impulsen voor communicatie. Alphen aan den Rijn: Samson.
Goubin, E. (2002). Tante Mariette en haar fiets: handboek overheids- en vereningingcommunicatie. Brugge: Vanden Broele.
Gross, R. & Acquisti, A. (2005). Information revelation and privacy in online social network. New York: ACM.
Hinssen, P. (2010). Digitaal is het nieuwe normaal: de revolutie is begonnen. Tielt: Lannoo.
Hoogerwerf, A. (1986). Vanaf de top gezien: visies van de politieke elite. Amsterdam: Sijthoff.
Huijboom et al. (2009). Public services 2.0: The impact of social computing on public services. Luxemburg: Office for official publication of the European Communities.
Jumelet, L., & Wassenaar, I. (2003). Overheidscommunicatie: de theorie in de praktijk. Utrecht: Thieme Meulenhoff.
Junco, R. & Mastrodicasa, J.M. (2007). Connecting to the Net.Generation: What higher education professionals need to know about today’s students. Washington,D.C.: NASPA
Katus, J. (2000). Overheidscommunicatie in België: een overzicht. Antwerpen: Garant
Kolbitsch, J. & Maurer, H. (2006). The growing importance of e-communities on the web. Geraadpleegd op 5 april 2011 op het internet: http://www.kolbitsch.org/research/papers/2006-Springer-The_Growing_Impo…
Kotler, P. (2005). Faq’s over marketing. Schiedam: Scriptum.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2006). Principles of marketing. New Jersey: Pearson Education.
Lievrouw, L.A. & Livingstone, S.M. (2006). Handbook of new media: social shaping and social consequences of ICT. London: Sage Publications.
Mackay, H., Maples, W., & Reynolds, P. (2001). Investigating the Information Society. London: Routledge in association with The Open University.
Maso, I. & Smaling, A (1998). Kwalitatief onderzoek: praktijk en theorie. Amsterdam: uitgeverij Boom.
Mortelmans, D. (2007). Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden. Leuven: Acco.
Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. California: Sage Publications.
Pelgrims, C. (2008). Bestuurlijke hervormingen vanuit een politiek perspectief: politieke actoren als stakeholders in Beter Bestuurlijk Beleid en de Copernicushervorming. Brugge: Vanden Broele.
Robson, C. (2002). Real world research. Oxford: Blackwell Publishing.
Rynck, F. de (1999). Een bestuurskundige agenda van de overheidscommunicatie. In: Coninckx, D. (red.) Overheidscommunicatie in België – Een overzicht. Antwerpen: Garant.
Safke, L.&Brake, D. (2009). The social media bible, tactics, tools and strategies for business success. Canada: Wiley&sons.
Schram, F. (2002). Handboek Openbaarheid van Bestuur. Brussel, Politeia
Seale, C. (1999). The quality of qualitative research. Londen: Sage
Slangen, N. & Mateusen, J. (2004). Een masterplan voor de Federale Communicatie. In: Coninckx, D. (red.) Overheidscommunicatie in België – Een overzicht. Antwerpen: Garant.
Tapscott, D. (1997). Growing up Digital: the rise of the net generation. New York: McGraw-Hill.
’t Hart, H. et al. (2005) Onderzoeksmethoden,7de editie. Amsterdam: uitgeverij Boom.
Thevissen, F. & Willems, V. (2004). Het troebele en delicate onderscheid tussen politieke communicatie en overheidscommunicatie. In: Coninckx, D. (red.) Overheidscommunicatie in België – Een overzicht. Antwerpen: Garant.
van Berlo, D. (2010). Ambtenaar 2.0: nieuwe ideeën en praktische tips om te werken in overheid 2.0. Den Haag: Thieme Media Services.
Van Dijck, J. (2006). The network society: social aspects of new media. London: Sage Publications.
Van Dijck, J. & Nieborg, D., 2009. Wikinomics and its discontents: a critical analysis of Web 2.0 business manifestos. Sage Publication: London.
Van Riel, C.B.M. (2003). Principles of corporate communication. London: Prentice Hall.
Van Woerkum, C. (2000). Communicatie en interactieve beleidsvorming. Alphen aan den Rijn: Kluwer.
Veenman, J. (2003, p. 47-51). Communicatie in het hart van het beleid. In: Jumelet,L. & Wassenaar, I. Overheidscommunicatie: de theorie in de praktijk. Utrecht: Thieme Meulenhoff.
Verhoeven, N. (2004). Wat is onderzoek? Amsterdam: uitgeverij Boom.
Vinke, R. (2008). Nieuwe winnaars. 50 HRM uitdagingen, meningen en oplossingen. Alphen aan den Rijn: Kluwer.
Wasserman, S. & Faust, K. (1994). Social network analysis: methods and applications. Cambridge: Cambridge University Press.
Wiewer, V. & Anweiler, R. (2010). The European social media and email marketing study. London: Ecircle & MediacomSciense.
Onderzoeksrapporten en andere officiële bronnen
Ala-Mutka, K. (2008) Social computing: study on the use and impacts of collaborative content. Geraadpleegd op 15 mei 2011 op het World Wide Web: http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC47511.pdf
Eberg, J. (2004). Van verwantschap naar verbondenheid: overheidscommunicatie en bestuurskunde. Utrecht: Faculteit communicatie en Journalistiek, Hogeschool van Utrecht.
European Commission (2007). User- generated content: business models and copyright.
FOD Kanselarij van de Eerste Minister en FOD Personeel en Organisatie – COMM Collection 17 (2008). Naar een Balanced Scorecard voor Overheidscommunicatie.
FOD Kanselarij van de Eerste Minister en FOD Personeel en Organisatie – COMM Collection 21 (2011). Aanbevelingen bij het gebruik van sociale media.
GC2 Najaarsonderzoek (2010-2011). De positie van sociale media binnen de functie van communicatie. GC2bvba.
IAB (2008, p.1-17). User generated content, social media and advertising: an overview. Geraadpleegd op 15 mei 2011 op het internet: http://www.iab.net/media.file/2008_ugc_platform.pdf.
Henderickx, E., Janvier, R. & Willems, I. (2003). Copernicus tussen de regels door: de cultuur en de verwachtingen van het federale overheidspersoneel. Gent:Academia Press.
Knight, P.T. (2002). Small-scale research. London: SAGE Publications
Konijn, E.A., Utz,S.,Tanis, M.,Barnes, S.B. (200).Mediated Interpersonal Communication. New York: Routledge.
Middel, R. (2004). Sprekend de bestuurder: eerste meting trendonderzoek overheidscommunicatie. Hogeschool Utrecht.
Nielsen Online (2009, maart). Global faces and networked places: a Nielsen report on social networking’s new global footpringt. Geraadpleegd op 15 mei 2011 op het internet: http://blog.nielsen.com/nielsenwire/wp-content/uploads/2009/03/niels_gl…;
OECD, Participative Web and User-Created Content, web 2.0, Wikis and Social Networking, 2007.
O’Reilly, T. (2005, 30 september). What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the next generation of software. Geraadpleegd op 15 mei 2011 op het internet: http://www.oreilly.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30.what-is-web-20….
Patrick, K. (2008). Social network/social media in a business context. In: O’Sullivan,K. 5th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management & Organisational Learning. New York: New York Institue of Technolgy
Van Belleghem, S. (2010). Social media around the World. Geraadpleegd op 30 april 2010 op het World Wide Web: http://www.slideshare.net/stevenvanbelleghem/social-networks-around-the…;(Insites Consulting).
Van den Bergh, J. & Behrer,M. (2011). How cool brands stay hot: branding to generation Y. London: Kogan Page.
Van Thiel, S. (2007). Bestuurskundig onderzoek. Een methodologische inleiding. Bussum: Coutinho.
Vlaamse overheid, Communicatie (2009, 17 maart). Wat is Twitter en wat heb ik eraan? Geraadpleegd op 4 april 2011 op het World Wide Web: http://communicatie.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?id=612
Vlaamse regering. Communicatiejaarverslag van de Vlaamse Regering 2008. Online op
http://publicaties.vlaanderen.be/docfolder/14803/Communicatiejaarversla…. Geraadpleegd op 15 mei 2011.
Vos, M. (2004). Handleiding communicatie-kwaliteitsmeter gemeenten. Hogeschool Utrecht.
Wallage, J. (2001). In dienst van de democratie: het rapport van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie. Den Haag: SDU uitgevers.
Artikels uit wetenschappelijke en vaktijdschriften
Allsop, D.T., Bassett, B.R. & Hoskins, J.A. (2007). Word-of-mouth research: principles and application. Journal of advertising Research, Vol. 47, Nr. 4, p. 398-411.
Berthon, P., Pitt, L. & Campbell,C. (2008). ‘Managing the internet age: when consumers create the ad’. California Management Review,Vol. 50, Nr. 4, p. 6-30.
Boyd D. & Ellison N. (2007). Social network sites: definition, history and scholarschip. Journal of Computer Mediated Communication, 13 (1), artikel 11.
Cooke, M. & Buckley N. (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research. International Journal of Market Research, Vol. 50, Nr.2, p. 267-292.
Levy, S. (2011, 22 maart). Van Bill Gates tot Mark Zuckerberg: superbreinen – hoe hackers (opnieuw) de wereld veroveren. Knack, p.34-40.
Singh, T., Veron-Jackson, L., Cullinane, J. (2008). ‘Blogging: a new play in your marketing game plan’. ScienceDirect, p. 1-12.
Vogel, H.P., & Verhallen T.M.M. (1983). Technieken van kwalitatief onderzoek. Tijdschrift voor marketing. Nr.1, p.28-33.
Websites
Bureau voor overheidscommunicatie: http://bvoverheidscommunicatie.nl
Conferentie “administratie2.0, het monster van Loch Ness” Geraadpleegd op 10 april 2011 op het World Wide Web: http://admin20.belgium.be
De communicatiemannen (2008, 23 maart). Wat is twitter? Geraadpleegd op 4 april 2011 op het World Wide Web: http://www.communicatiemannen.be/2008/03/23/wat-is-twitter/
Facebook: http://www.facebook.com
Flowtown: http://www.flowtown.com/blog/whos-using-twitter-and-how-theyre-using-it…, geraadpleegd op 15 april 2011.
Heflin, C. (2008). Whitepaper: ‘the urgent need for social media networking’ Geraadpleegd op 15 mei 2011 op het World Wide Web: http://www.corpsocialnetworking.com
Hennig,T., Gwinner, K., Walsh, G. & Gremler, D. (2007). Electronisc word-of mounth via consumer-opinions platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the Internet? Geraadpleegd op op 4 april 2011 op het World Wide Web: http://www.gremler.net/personal/research/2004_Electronic_WOM_JIM.pdf&nb…;
Mashable News (2011). Google+ approaches 18 million users. Geraadpleegd op 20 juli 2011 op het World Wide Web: http://mashable.com/2011/07/20/google-plus-users/?utm_source=feedburner…: http://www.twitter.com
Peeters, B. (2011, 4 april 2011). Belgian Social Media Monitor – april 2011. Geraadpleegd op het World Wide Web: http://bvlg.blogspot.com/2011/04/belgian-social-media-monitor-april-201…;
Stewart, J. (2008). An introduction to online social networking systems. Geraadpleegd op 10 april 2011 op het World Wide Web: http://www.wiki.ed.ac.uk/display/IandS/An+Introduction+to+online+Social….
SocialBakers (2011). Belgium Facebook Statistics. Geraadpleegd op 22 juli 2011 op het World Wide Web: http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/belgium
Twittermania (2011, 12 maart). Documentaire Bloomberg over Twitteroprichters. Geraadpleegd op 4 april 2011 op het World Wide Web: http://twittermania.nl/2011/03/documentaire-bloomberg-twitteroprichters…;
Voor’t Hekke, J. (2011). Sociale Media: van speeltje naar krachtig communicatiemiddel presentatie Comeos E-commerce. Geraadpleegd op 9 februari 2011 op het World Wide Web: https://docs.google.com/present/view?id=dc5wx367_0hq5k4xfg&interval=5