Breen, R & J.H. Goldthorpe (1997), Explaining Educational Differentials: Towards a Formal Rational Action Theory, Rationality and Society, 9, 275-305.
Brunello, G., C. Lucifora & R. Winter-Ebmer (2001), The wage expectations of European college students, Oostenrijk, Department of Economics - Johannes Kepler University Linz.
Carrièretijger (s.a.), Verklaring van Bologna, http://www.carrieretijger.nl, 15 november 2007, Online.
Claes, V. (2008), in: Het Journaal, 31 maart, Brussel, Een, Tv-programma.
De Vlaamse Overheid (2005), De structuur en omvang van de mastersopleidingen in het Vlaamse hoger onderwijs, Principenota, s.l.
Duijnhouwer, H. (2006), Motivatie en zelfregulatie op taakniveau: ontwikkeling van een vragenlijst, Utrecht, Universiteit Utrecht, Paper.
Hirsch, F. (1977), Social limits to growth, Londen, Routledge and Kegan Paul.
Hofman, A. et al. (2001), Studentenmonitor 2001, Studenten in het hoger onderwijs, Den Haag, Nederlands Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen.
Hogeschool Antwerpen (2007), Bachelor? Master?, Over de invoering van de Bachelor-Master (BaMa), http://academieantwerpen.ha.be, 15 november 2007, Online.
Jacobs B. & L. Bovenberg (2004), Kenniseconomie, menselijk kapitaal, herverdeling en overheidsbeleid, Florence en Tilburg, s.n.
Kolster, R. (2007), Het stapelgedrag van HBO-ers, Een onderzoek naar de omvang en motivatie van HBO-diplomastapelaars, Twente, Universiteit Twente, Scriptie.
Lamberts, M. et al (2002), Cahier 3, Van werving tot ontslag … het verhaal van de personeelsstromen binnen KMO’s, Leuven, Hiva.
Landelijke Studenten Vakbond (2005), Bachelor/Master – Bachelor/Master Dossier (3/17) – LSVb, http://www.lsvb.nl, 15 november 2007, Online.
Manski, C. F. (1993), Adolescent Econometricians: How do Youth Infer the Returns to Schooling?, in: C. T. Clotfelter C.T. & M. Rothschild (reds), Studies of Supply and Demand in Higher Education. A National Bureau of Economic Research Project Report, Chicago, Chicago University Press, 43-57.
Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (2003), NVAO – Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie, http://www.nvao.net, 10 februari 2008, Online.
Ryan R.M. & Deci E.L. (2000), Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions, Contemporary Educational Psychology, 25, 54-67.
Sorbonneverklaring. (7 maart 2007). Wikipedia, de vrije encyclopedie, http://nl.wikipedia.org, 15 november 2007, Online.
SID-in team van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming (s.a.), BA-MA Structuur, http://www.ond.vlaanderen.be, 15 november 2007, Online.
Van Dale (2007), Van Dale Taalweb, Utrecht/Antwerpen, Van Dale Lexicografie bv.
Vanderpoorten, M. (2004), Gelijkschakeling van graden met bachelor en master, Persmededeling, s.l.
Van de Werfhorst, H.G. (2005), Diploma-inflatie en onderwijsongelijkheid, Mens & Maatschappij, 80, 1, 25-47.
Vossensteyn, J.J. (2005), Perceptions of student price-responsiveness, A behavioural economics exploration of the relationships between socio-economic status, perceptions of financial incentives and student choice, Twente, Universiteit Twente, Proefschrift.
Webbink, D. & J. Hartog. (2004), Can students predict starting salaries? Yes!, Economics of Education Review, 23, 103-113.