Lijst van geraadpleegde werken
Abla Mehio, S., May, S., Kasturi, S., & Prem, S. (2004). Population ageing in Lebanon. [Elektronische versie]. Bulletin of the World Health Organization, Vol 82, nr 3. 219-225.
Anderson, R.L., Barry, T.E., & Van Auken, S. (1981). Observations: toward the internal validation of cognitive age measures in advertising research. [Elektronische versie] Journal of Advertising Research, Mei/Juni, 82-84.
Armstrong, G., Kotler, P., Saunders, J., & Wong, V. (2003). Principes van Marketing (F. Broere, Vertaling, M. van Oordt, Cases). Amsterdam: Pearson Prenice Hall. (Oorspronkelijk verschenen in het Engels in 2001)
Bagozzi, P., Barry, T.E., & Van Auken, S. (2006). A Cross-Country Validation of Cognitive Age. Opgevraagd op 27 februari, 2007, via http://iam.sagepub.com/cgi/content/abstract/34/3/439
Barak, B., & Schiffman, L.G. (2001) Cognitive age: A nonchronological age variable. [Elektronische versie] Opgevraagd op 2 maart, 2007 via EBSCO Host Research Database.
Bergiel, B.J., & Walters, C.G. (1989). Consumer behavior. A Decision-Making Approach. Cincinnati: South-Western Pubhlishing CO.
Bone, P.F. (1991). Identifying mature segments. [Elektronische versie]. Journal of Consumer Marketing, Vol 5 No. 1, 47-57.
Booth, T., Carr, G., Edwards, B., Kluth, A., Loder, N., Siegele, L., Standage, T., & Vaitheeswaran, V. (2005). The Future of Technology. Londen: Profile Books Ltd.
Briks D.F., & Malhortra, N.K. (2006). Marketing research. An Applied Approach. Edinburgh Gate, Harlow, Pearson Educated Limited.
Budgetenquête 2004: uitgaven gsm en internet stijgen sterk, Nieuwsflits, 69. Opgevraagd op 14 april, 2007, via http://statbel.fgov.be/press/fl069_nl.asp .
Caselli, G., Callin, J., & Wunsch, G., (2005). The Dynamics of Demographics. European Business Forum, Winter2005, Uitgave 23, 57. Opgevraagd op 23 november, 2006, via Business Source Premier.
Cole, C.A., & Gaeth, G.J. (1990). Cognitive and age-related differences in the ability to use nutritional information in a complex environment. Journal of Marketing Research, Vol 27, nr 2 Opgevraagd op 14 januari 2007, via Business Source Premier.
Communication with teens, kids and seniors; (z.d.) Opgevraagd op 23 mei 2007, via http://www.vlerick.be .
Communicatie: Mobiele telefoon, (z.d.) Opgevraagd op 23 oktober, 2006, via http://www.ouderenwinkel.nl/93c08f96260ec4201/000000962410cd528/index.p…
Communicatiemedia en audio-visuele media, (z.d.) Opgevraagd op 14 april, 2007, via http://statbel.fgov.be/figures/d75_nl.asp#1 .
De Groote, P. (2005), Demografische en maatschappelijke aspecten van de veroudering van de bevolking in België/Vlaanderen, Lezing aan de Universiteit Antwerpen op 31 januari 2005.
De Groote, P., & Truwant, V, (2003). Demografie & Samenleving. Leuven: Universitaire Pers Leuven.
De Haan, J., & Steyaert, J. (2003). Jaarboek ICT en samenleving 2003. [Elektronische versie] Opgevraagd op 30 maart, 2007 via EBSCO Host Research Database.
De Swert, G. (2004). 50 grijze leugens. Gent: Uitgeverij Van Halewyck
Deltente, E., & Vanmaele, F. (2007). Gsm’s, betere prestaties, Testaankoop, nr 505, p 36 -39.
EmporiaLife: Neues Seniorenhandy von Emporia Telecom (z.d.) Opgevraagd op 23 oktober, 2006, via http://www.senioren-handy.info/news-EmporiaLife--Neues-Seniorenhandy-vo…
Geuens, M., & Weijters, B. (2003). Segmenting the senior market: professional and social activity level. Opgevraagd op 14 maart, 2007, via http://www.vlerick.be/research/workingpapers/vlgms-wp-2003-03.pdf
Geuens, M., & Weijters, B. (2006). Evaluation of age-related labels by senior citizens. [Elektronische versie]. Psychology & Marketing, Vol 23 nr 9, 783-798.
Gilly, M.C., & Zeithaml, V.A., (1985). The Eldery Consumer and Adoption of Technologies. [Elektronische versie]. Journal of consumer research, Vol 12, p. 353-357
Hodges, K., Vierck, E. (2003) Aging: Demographics, Health and Services. Oxford: Greenwood Press.
Hoyer, W.D., & Maclnnis, D.J. (2004). Consumer behavior. Boston: Houghton Mifflin Company.
Jacobs, D., (2007, 14 april). Parkeren in Hasselt betalen met sms. Het Belang van Limburg, p 67.
Konings H.,(2005), Generationeel denkkader. Opgevraagd op 5 januari 2007 via http://www.meetjesland.be/PDF/20060209_generationeel_denkkader_Konings…
Lecluyse, W. (2006, 30 november). Gewone gsm over vijf jaar uit de markt. De Standaard, p E12.
Leerplannen (z.d.) Opgevraagd op 24 oktober, 2006, via http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/faq/leerplannen/
Levinson, P. (2004). Cellphone. New York: Palgrave Macmillan.
Mathematische demografie (z.d.) Opgevraagd op 12 november, 2006, via http://statbel.fgov.be/figures/d23_nl.asp#4
Mathur, A., (1999), Adoption of technological innovations by the elderly: a consumer socializatioin perspective. [Elektronische versie] The Journal of Marketing Management, Winter 1999, p 21-35.
Meulders, X. (2006) Dossier: de vergrijzing. Opgevraagd op 25 november, 2006, via http://www.politics.be/duiding/655/.
Nauwelaers, B., (z.d.). GSM: een must voor mobiele mensen? Opgevraagd op 4 maart, 2007, via http://www.esat.kuleuven.ac.be/sista/education/techecon/00-01/les_6_fil…
Oliver, L., & Rohde, C., (2006). De mentaliteit van de 50 plusser. Opgevraagd op 30 april, 2007, via http://www.moaweb.nl/bibliotheek/bijeenkomsten/folder.2006-11-08.835826… .
Penetratie van de gsm, pc en internet, (z.d.). Opgevraagd op 14 april, 2007 via http://statbel.fgov.be/census/localres01_nl.asp
Rohde, C., (2005). De toekomst bestaat helemaal niet. [Elektronische versie]. Academy Magazine. Voorjaar 2005 Opgevraagd op 1 mei, 2007, via Business Source Premier.
Rohde, C., (2005). De toekomst bestaat niet. Opgevraagd op 30 april, 2007 via http://www.speakersacademy.nl/images/speakers/116/publications/Carl%20R… .
Salomon, M., Bomossy, G., & Askigaard, S. (2002). Consumer behaviour. Pearson Education limited, Edinburg Gate.
Smeets, R. (1993). De nieuwe senioren. Leuven: Davidfonds.
Taylor, J. (2004). A second coming of age. [Elektronische versie]. American Demographics, Vol 26 nr 6, 36-38
The New demographics, Economist, 361. Opgevraagd op 14 december, 2006, via Academic Search Elite.
Treguer, J. (2005). Advertising to 50s and over. [Elektronische versie]. Brand strategy, 191, 57-58.
Van Limbergen, L. (2005). Nieuwe media, Nieuwe ouders? Opgevraagd op 3 april, 2007, via http://statbel.fgov.be/studies/ac430_nl.pdf .
Wei, Sheng-Chung (2005). Consumers’ Demographic Charcteristics, Cognitive Ages, and Innovativeness. [Elektronische versie]. Advances in Consumer Research, Volume 32, 633-640.
Withney, D. (2007). Cost, Limitations could vex iPhone. Television Week, Vol 26 Nr 3, p 14-14. Opgevraagd op 1 mei, 2007, via Business Source Premier.
Wolfe, D. (1993). Mining for gold in ‘silver markets’, Opgevraagd op 2 mei, 2007, via Academic Search Elite.