Bibliografie
Admap. (2009). Bewegingen in de online advertentiemarkt in 2009. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.marketing-online.nl/nieuws/ModuleItem55468.html
Admap. (2004). Understanding Motivation. Admap Magazine (446).
Anderson, C. (2009). Chris Anderson heeft eindelijk aandacht voor marketing. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.marketing-online.nl/nieuws/ModuleItem53082.html
Anderson, C. (2006). The Long Tail, Why the Future of Business Is Selling Less of More. Amsterdam: http://www.managementboek.nl/uitgever/541/nieuw_amsterdam.
Beck, T. (2007). User-Generated Content in Online Communities. Duitsland: Diplomica Verlag.
Blogher; iVillage; Ketchum; Nielsen. (2010, 04 28). 2010 Social Media Matters Study.
Burmaster, A., & Covey, N. (2009, 3). Global Faces and Networked Places:A Nielsen report on Social Networking’s New Global Footprint. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://blog.nielsen.com/nielsenwire/wp-content/uploads/2009/03/nielsen_…
Butler, B., Sproull, L., Kiesler, S., & Kraut, R. (2010, 02 10). Community Effort in Online Groups: Who Does the Work and Why? Opgehaald van http://opensource.mit.edu/papers/butler.pdf
Cha, M., Kwak, H., Rodriguez, P., Ahn, Y., & Moon, S. (2007). I Tube, You Tube, Everybody Tubes: Analyzing the World's Largest User Generated Content Video System. Opgeroepen op 02 10, 2010, van www.imconf.net/imc-2007/papers/imc131.pdf
Coeman, J., & De Man, L. J. (2004). Gedragswetenschappen, identiteit. Antwerpen: Uitgeverij De Boeck.
Cooke, M., & Buckley, N. (2010, 02 10). Web 2.0, social networks and the future of market research. Opgehaald van http://wejderot.se/uppsats/Cooke%20Buckley%202008.pdf
Cottrell, S. (2006). Videoblogging For Dummies. Hoboken: Wiley Publishing.
Dan, L. (2010). Why do you blog: A uses-and-gratifications inquiry into bloggers' motivations. Opgehaald van http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.91.6790&rep=re…
Daugherty, T., Eastin, M., & Bright, L. (2008). Exploring Consumer Motivations for Creating User-Generated Content. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.jiad.org/article101
De Coninck, K., & Versteghe, R. (2009). Netlog Brand Review. Gent: Artevelde Hogeschool.
De Rijcke, J. (2000). Handboek Marketing. Leuven: Garant-Uitgevers NV.
De Rijcke, J. (2000). Handboek Marketing. Leuven: Garant.
De Standaard. (2010, 05 05). Eén op de drie Facebookers vertrouwt Facebook niet. Opgeroepen op 05 05, 2010, van De Standaard.biz: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100505_077
Dellarocas, C., & Narayan, R. (2008). What motivates consumers to review a product online? A study of the product-specific antecedents of online movie reviews. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://digital.mit.edu/wise2006/papers/2B-3_FinalWISE2006abstract-dell-…
Deloitte. (2009). Netlog winnaar en Albumprinter runner up Deloitte Technology Fast50. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.deloitte.com/view/nl_NL/nl/programmas/deloitte-technology-fa…
Dobele, A., Toleman, D., & Beverland, M. (2010, 02 10). Controlled infection! Spreading the brand message through viral marketing. Opgehaald van http://www.sciencedirect.com/science/article/B6W45-4FC44C3-1/2/34668d3b…
Efimova, L. (2010, 02 10). Blogs: the stickiness factor. Opgehaald van https://doc.novay.nl/dsweb/Get/Document-34088/
Eggermont, A. (2010, 02 10). Advergames, Het geheim van succesvolle advergames. Opgehaald van http://www.adeggermont.be/img/interactief/Advergames%20-%20Het%20geheim…
Elskamp, G. (2010, 04 19). Computer Idee. Opgeroepen op 04 19, 2010, van Facebook wil adverteren op basis van browserhistorie: http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2559286&WT.mc_id=rss&utm_sourc…
Enders, A., Denker, H., Hungenberg, H., & Mauch, S. (2008). The Long Tail of Social Networking Revenue Models of Social Networking Sites. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://strategiesforebusiness.files.wordpress.com/2008/08/socialnetwork…
Evans, D. (2008). Social Media Marketing. Canada: Sybex.
Füller, J. (2010, 02 10). Why Consumers Engage in Virtual New Product Developments Initiated by Producers. Opgehaald van http://www.acrwebsite.org/volumes/v33/v33_10600.pdf
Facebook. (2009, 03 01). Facebook Pages. (F. Inc., Producent) Opgeroepen op 02 10, 2010, van Facebook.com: http://www.facebook.com/advertising/FacebookPagesProductGuide.pdf
Fox, S., Kathryn, Z., & Smith, A. (2009). Twitter and Status Updating, Fall 2009. Opgeroepen op 02 10, 201O, van http://www.pewinternet.org/Reports/2009/17-Twitter-and-Status-Updating-…
Gardner, S., & Birley, S. (2010). Blogging for Dummies. Hoboken: Wiley Publishing.
Gibbon, T., & Hawkes, R. (2009). Social Media Explained. Opgeroepen op 02 15, 2010, van http://www.warc.com/
Godin, S. (1999). Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends and Friends Into Customers.
Godin, S. (2010, 02 10). Viral growth trumps lots of faux followers. Opgehaald van http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2010/02/viral-growth-trumps-lot…
Goldsmith, R., & Horowitz, D. (2006). Measuring Motivations For Online Opinion Seeking. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.jiad.org/article76
Green, H. (2010, 02 10). Making Social Networks Profitable. Opgehaald van http://www.businessweek.com/magazine/content/08_40/b4102050681705.htm
Grimaldi, M., & Guha, R. (2008). Marketing Executives Networking Group Survey Finds Social Media Practices Still in Infancy Stages. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.mengonline.com/visitors/newsroom/Social_Media_press_release_…
Hennig Thurau, T., Gwinner, K., Walsh, G., & Gremler, D. (2007). Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the Internet? Opgeroepen op 02 15, 2010, van http://www.gremler.net/personal/research/2004_Electronic_WOM_JIM.pdf
Herring, S., Lois, S., Bonus, S., & Wright, E. (2004). ridging the Gap: A Genre Analysis of Weblogs. Opgeroepen op 02 15, 2010, van http://www.computer.org/portal/web/csdl/doi/10.1109/hicss.2004.1265271
Huang, C., YongZheng, S., Lin, H., & Chang, S. (2005). Bloggers' Motivations and Behaviors: A Model. Opgeroepen op 2 10, 2010, van http://ntur.lib.ntu.edu.tw/bitstream/246246/83550/1/8.pdf
Iyengar, R., Han, S., & Sunil, G. (2007). Do Friends Influence Purchases in a Social Network? Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.hbs.edu/research/pdf/09-123.pdf
Jedrzejewki, M., & Sorg, D. (2010). Coca-Cola Fanpage. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.facebook.com/cocacola?v=wall&ref=ts
Kambe, M., Washida, Y., Kinoshita, Y., & Tominaga, N. (2007). Correlation between Word-of-Mouth Effects and New Media: Simulations of Japanese Media Environment Using Artificial Neural Network. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.72.4825&rep=re…
Kay, B. (2010, 02 10). Blog Use Motivation: an exploratory Study. Opgehaald van http://books.google.be/books?hl=nl&lr=&id=a6zPnOn9i9oC&oi=fnd&pg=PA127&…
Kiecker, P., & Deborah, C. (2010). Interpersonal Communication and Personal Influence on the Internet. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.cerog.org/lalondeCB/CB/2001_lalonde_seminar/kiecker.pdf
Kleijnen, M., Lievens, A., JC, D. R., & MGM, W. (2008). Consumentengebruik van innovatieve mobiele diensten: het verwerven van kennis via mobiele sociale netwerken. Opgehaald van http://www.moaweb.nl/bibliotheek/jaarboeken/2008/jaarboek-2008-01.pdf
Kotler, P., & Armstrong, G. (2009). Principes van Marketing.
Kotler, P., Keller, K. L., Robben, H., & Geuens, M. (2007). Marketing Management. Pearson Education.
Luna, N., & Writer, S. (2009). Burger King: Unfriend 10 Facebook friends, get a free Whopper. Opgeroepen op 02 15, 2010, van Freedomblogging: http://fastfood.freedomblogging.com/2009/01/08/burger-king-unfriend-10-…
Mahar, M., & Mahar, J. (2009). Building Your Business in the Second Life Virtual World. USA: Amacon.
Mcconnel, B. (2009, 10 08). Church of the Customer Blog. Opgeroepen op 02 10, 2010, van Facebook fan pages are the future: http://www.churchofcustomer.com/2009/10/facebook-fan-pages-are-the-futu…
Medelsohn, J. (2010). Brands On Facebook And Twitter Favored By Consumers. Opgeroepen op 03 10, 2010, van CMB Consumer Pulse: http://www.webpronews.com/topnews/2010/03/17/brands-on-facebook-and-twi…
Meerman, D. (2007). The New Rules Of Marketing and PR. Canada: John Wiley and Sons.
Moore, G. (1991). Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers. USA: Harper Business Essentials.
Morris, R., Teevan, J., & Panovich, K. (2010, 02 10). What Do People Ask Their Social Networks, and Why? A Survey Study of Status Message Q&A Behavior. Opgehaald van http://people.csail.mit.edu/teevan/work/publications/papers/chi10-socia…
NBB. (2010, 02 10). Nationale Bank van België. Opgehaald van www.nbb.be
Netlog. (2010, 02 10). Over Netlog. Opgehaald van http://nl.netlog.com/go/about
Netlog. (2010, 02 10). Vaak gestelde vragen. Opgehaald van http://nl.netlog.com/go/helpdesk/view=question&faqid=206
Nieuwerburgh, S. (2010). zdnet. Opgeroepen op 04 19, 1010, van Twitter voegt advertenties to: http://www.zdnet.be/news/114906/twitter-voegt-advertenties-toe-/
Obbelode, N. (2009). Analyzing Word Of Mouth in the Web 2.0 for product related marketing research. Berlijn: GRIN Verlag.
Okada, I., & Yamamoto, H. (2007). Effect of online word-of-mouth communication on buying behavior in agent-based simulation. Opgeroepen op 02 10, 2010, van www.isslab.org/study_work/essa2009proc.pdf
Pelsmacker, P., & Kenhoven, P. (2006). Marktonderzoek, methoden en toepassingen. Pearson Education Benelux.
Precourt, G. (2009, Mei). Tapping into brand conversations on Twitter and Facebook. Opgeroepen op 10 02, 2010, van http://www.warc.com/
Richardson, W. (2006). Blogs, Wiki's, Podcasts and other Powerful Webtools for Classrooms. United States of America: Corwin Press.
Safke, L., & Brake, D. (2009). The Social Media Bible, tactics, tools and strategies for business success. Canada: John Wiley & Sons.
Schonfeld, E. (2009). It's Not Easy Being Popular. 77 Percent Of Facebook Fan Pages Have Under 1,000 Fans. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://techcrunch.com/2009/11/28/facebook-fan-pages-77-percent/
Sernovitz, A. (2009). Word Of Mouth Marketing, How Smart Companies Get People Talking. Kaplan Publishing.
Silverthorne, S. (2009). Understanding Users of Social Networks. Opgeroepen op 2 10, 2010, van http://hbswk.hbs.edu/pdf/item/6156.pdf
Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour, A European Perspective. Edinburgh: Pearson Education Limited.
Standaard. (2008). Opgeroepen op 10 15, 2010, van Internet populairder dan televisie : http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/internet-populairder-dan-televi…
Stephen, A., & Toubia, O. (2009). Deriving Value from Social Commerce Networks. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1150995
Tedeshi, B. (2006). Like Shopping? Social Networking? Try Social Shopping. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.nytimes.com/2006/09/11/technology/11ecom.html?_r=1
Trammell, K., Tarkowski, A., & Sapp, A. (2006). Examining Polish Bloggers Through Content Analysis. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://jcmc.indiana.edu/vol11/issue3/trammell.html
Trusov, M., Bodapati, A., & Bucklin, R. (2008). Determining Influential Users in Internet Social Networks. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1479689
Trusov, M., Bucklin, R., & Koen, P. (2008). Effects of Word-of-Mouth versus Traditional Marketing: Findings from an Internet Social Networking Site. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1129351&rec=1&srcabs…
Tyon, B. (2008). Virtual Law, Navigation the Legal Landscape of Virtual Law. USA: ABA Publishing.
Van Heddeghem, K., Vander Beke, T., Vermeulen, G., & De Ruyver, B. (2002). Gewapend bestuursrecht gescreend. Antwerpen.
Vinkce, J. (2010, 02 10). Sociologie, een klassieke en hedendaagse benadering. Opgehaald van http://books.google.com/books?id=0YkokaP8pVIC&printsec=frontcover&hl=nl…
Walsh, M. (2008, 06 03). Goldstein At IAB: Marketers Can't Ignore Social Media. Opgeroepen op 02 10, 2010, van http://www.mediapost.com/publications/index.cfm?fa=Articles.showArticle…
Weekek, T., & Hockhai, T. (2010, 02 10). Blogging to Express Self and Social Identities, Any One? Opgehaald van http://www.ecis2009.it/papers/ecis2009-0079.pdf
White, R. (2010, 02 10). Web 2.0: consumers take charge. Opgehaald van www.admap.com
Wong, A. (2010). Social Media and Marketing: Evolution or Revolution. Opgeroepen op 02 15, 2010, van http://www.slideshare.net/wah17/social-media-35304
Zarella, D. (2008). The Social Media Marketing Book. In a (pp. 3-20). Canada: O'Reilly.