1. Nelissen S. Conceptnota doe- en belevingsmuseum. Techniek en WetenschapsAcademie. 2015.
2. Anaba eerlijk over ouderschap. De ontwikkeling van je kind tussen 6 en 9 jaar. Beschikbaar via: http://www.anababa.nl/ontwikkeling/kind/tussen-6-en-9-jaar. Geraadpleegd 20 mei 2015.
3. Anaba eerlijk over ouderschap. De ontwikkeling van je kind tussen 9 en 12 jaar. Beschikbaar via: http://www.anababa.nl/ontwikkeling/kind/tussen-9-en-12-jaar. Geraadpleegd 20 mei 2015.
4. Vlaamse overheid – Agentschap voor kwaliteitszorg in onderwijs en vorming. Curriculum basisonderwijs 2015. Beschikbaar via: http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs. Geraadpleegd op 20 mei 2015.
5. Vlaamse overheid – Agentschap voor kwaliteitszorg in onderwijs en vorming. Curriculum basisonderwijs 2015. Beschikbaar via; http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/secundair-onderwijs. Geraadpleegd op 20 mei 2015.
6. Scheerder G, Van den Broucke S, Saan H. Projecten voor gezondheidspromotie. Een handleiding voor kwaliteitsvol werken. Brussel: VIG, 2003.p.30-36.
7. Van De Keere K, Vervaet S. Leren is onderzoeken. Aan de slag met wetenschap in de klas. Leuven: Lannoo Campus; 2013.
8. Alfieri L, Brooks PJ, Aldrich NJ, Tenenbaum HR. Does discovery-based instruction enhance learning? Journal of Educational Psychology 2011, 103(1): 1-18.
9. Vervaet S, Van De Keere K. Stem voor onderzoekend leren: voorbeelden uit het basisonderwijs. Expertisecentrum Onderwijsinnovatie. Beschikbaar via: http://www.techniekacademie.be/fotos/STEM-Kristof-Stephanie.pdf. Geraadpleegd op 20 juni 2015.
10. Vervaet S, Dejonckheere P, Van de Keere K. Onderzoekend leren in de klas in: 4 pijlers. Sint-Canisiusblad 2014, 112(2): 5-10.
11. Kruit P, Wu F, van den Berg E. Kinderen aan het experimenteren zetten via concept cartoons. Tijdschrift voor Didactiek der β-wetenschappen 2013, 30(1&2): 27-48.
12. Kamp M. Leuker kunnen we het wél maken – het succes van concept cartoons. Niche, bulletin voor het onderwijs in de biologie. 2004. Beschikbaar via: http://www.ecent.nl/servlet/supportBinaryFiles?referenceId=1&supportId=…. Geraadpleegd op 25 juni 2015.
13. What is a conceptcartoon? Beschikbaar via: http://conceptcartoons.com/what-is-a-concept-cartoon-.html. Geraadpleegd 25 juni 2015.
14. Naylor S, Keogh B. Concept cartoons: what have we learnt? Journal of Turkish Science Education 2013, 10(1): 3-11.
15. Joyce C. Using concept cartoons for assessment. Assessment resource banks. 2006. Beschikbaar via: http://arbs.nzcer.org.nz/strategies/cartoons.php. Geraadpleegd op 25 juni 2015.
16. Abrahams I, Millar R. Does practical work really work? A study of the effectiveness of practical work as a teaching and learning method in school science. Int J Sci Educ 2008, 30(14): 1945-1969.