Bergen, T., & Vermunt, J. (2008). Het leren van leraren op de werkplek. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 29(4), 45-53.
Boeije, H. (2005). Analyseren in kwalitatief onderzoek: denken en doen. Amsterdam: Boom Lemma Uitgevers.
Boreen, J., Niday, D., Potts, J., & Johnson, M. K. (2009). Mentoring beginning teachers: guiding, reflecting, coaching. Portland: Stenhouse Publishers.
Cautreels, P. (2008). Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit. Mechelen: Plantyn.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Abingdon: Routledge.
Commissie Monard. (2014). Evaluatie pedagogische begeleidingsdiensten, permanente ondersteunigscellen en vzw samenwerkingsverband netgebonden begeleidingsdiensten. Brussel. Opgeroepen op 11 28, 2015, van http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/2014/doc/02-10-bijlagen-overkoepele…
de Vries, P., Slijpen, M., & Slump, J. (2009). De professionele leraar: handboek voor de lerende leraar. Amersfoort: CPS onderwijsontwikkeling en advies.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of global pursuits: human needs and self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
Deketelaere, A., Kelchtermans, G., Robben, D., & Sondervorst, R. (2004). Samen voor de spiegel: een werkboek over de begeleiding van beginnende leraren. Cahiers voor didactiek(17), 28-33.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2005). Handbook of qualitative research. Californië: Sage.
Farooq, O., Zeshan, A., Hafeez, A., & Ul Hassan, M. (2015). Perceptions of teachers towards active learning through peer teaching and peer assessment. Language in India, 15(3), 149-157.
Glazer, E. M., & Hannafin, M. J. (2006). The collaborative apprenticeship model: Situated professional development within school settings. Teaching and teacher education(22), 179-193.
Hargreaves, A., & Fullan, M. (2012). Professional Capital: transforming teaching in every school. Abingdon: Taylor & Francis Group.
Hargreaves, A., & Fullan, M. G. (1992). Understanding teacher development. New York: Teachers College Press.
Harrison, J., Dymoke, S., & Pell, T. (2006). Mentoring beginning teachers in secondary schools: an analysis of practice. Teaching and teacher education(22), 1055-1067.
Hattie, J. (2008). Visible learning; a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Abingdon: Taylor & Francis.
Hopkins-Thompson, P. A. (2000). Colleagues helping colleagues: mentoring and coaching. NASSP Bulletin, 84(617), 29-36.
Kelchtermans, G. (2007). Teachers self-understanding in times of performativity. International research on the impact of accountability systems. Teaacher education yearbook XV, 13-30.
Kyriacou, C. (1998). Essential teaching skills. Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
Marzano, R. J. (2007). Wat werkt op school. Research in actie. Meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk. Middelburg: Bazalt.
Maso, I., & Smaling, A. (1998). Kwalitatief onderzoek: praktijk en theorie. Amsterdam: Boom Uitgevers.
Meirink, J. (2007). Individual teacher learning in a context of collaboration in teams. Leiden: Universiteit Leiden.
Mortelmans, D. (2013). Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden. Leuven: Acco.
Piot, L., Kelchtermans, G., & Ballet, K. (2009). De beroepsbeleving van beginnende leerkrachten in concentratiescholen. Pedagogische studiën, 130-146.
Puteh, F., Kaliannan, M., & Alam, N. (2015). Learning for professional development via peers: a system theory approach. Procedia social and behavioral sciences(172), 88-95.
Robbins, P. (1991). How to plan and implement a peer coaching program. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
Ruud de Moor Centrum. (sd). Achtergrondinformatie peer coaching. Opgeroepen op december 8, 2015, van http://www.ou.nl/web/look-dossiers/peercoaching/achtergrondinformatie
Smaling, A. (1994). The pragmatic dimension. Paradigmatic and pragmatic aspects of choosing a qualitative or quantitative method. Quality and quantity(28), 233-249.
Stevens, J., Coenjaerts, D., & Van Horebeek, G. (1998). Praktijkbegeleiding van docenten: in het perspectief van onderwijskwaliteit en professionaliteit. Leuven: Garant.
't Hart, H., & Boeije, H. (2005). Onderzoeksmethoden. (J. Hox, Red.) Den Haag: Boom Uitgevers.
Thurlings, M. (2012). Peer to peer feedback: A study on teachers' feedback processes. Heerlen: Open Universiteit Nederland.
Thurlings, M., van der Veen, D., & de Laat, M. (2012). Professionaliteit van docenten: Het belang van peers. Heerlen: Ruud de Moor Centrum.
Van Hoof, J., Vanhoof, J., & Van Petegem, P. (2013). Talis 2013: Teaching and learning international survey: Professionele ontwikkeling en samenwerking van leraren en schoolleiders in Vlaanderen.
Van Petegem, P., & Cautreels, P. (2011). Collegiale visitatie... een krachtige stimulans voor kwaliteitszorg. Kwaliteitszorg in het onderwijs(30), 27-41.
Van Petegem, P., Cautreels, P., & Sollie, M. (2007). Collegiale visitatie: doelen, methodologie en evaluatie. Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 8(4), 361-379.
Vanhoof, J., Van de Broek, M., Penninckx, M., Donche, V., & Van Petegem, P. (2012). Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren: Principes die motiveren, inspireren én werken. Leuven: Acco.
Varah, C. J. (1990). Teachers' collegial consultation: a case study of dyadic interaction. University of British Comumbia.
Woodman A, R. J., & Parappilly, M. B. (2015). The effectiveness of peer review of teaching when performed between early-career academics. Journal of University Teaching & Learning Practice, 12(1).
Zuylen, J. G. (1999). Professionalisering van docenten. Tilburg: Meso Consult.