Balli, S. (2016). Radicalisering [PowerPoint slides].
Benyaich, B. (2015). #radicalisme #extremisme #terrorisme. Leuven: Halewyck.
Canvas. (22 maart 2016). Antwoorden na Brussel: hoe ga je als school om met een radicaal gezin? [online reeks]. Canvas. Geraadpleegd op 03 april 2016, via http://www.canvas.be/antwoordennaparijs/wat-ga-je-als-school-om-met-een…;
Departement Onderwijs en Vorming (23 februari 2016). Handvatten voor de preventie, aanpak en omgang met radicalisering binnen het onderwijs. Geraadpleegd op 1 april 2016, via http://onderwijs.vlaanderen.be/sites/default/files/atoms/files/Handvatt…
Goris, P., Walgrave, L. (2002). Van kattenkwaad en erger: actuele thema’s uit de jeugdcriminologie. Leuven: Garant.
Hautekiet, J., VRT. (22 januari 2016). Hautekiet: wat is de rol van het CLB in de strijd tegen radicalisering? [radio-uitzending]. Radio 1. Geraadpleegd op 1 april 2016, via http://www.radio1.be/hautekiet/wat-de-rol-van-het-clb-de-strijd-tegen-r…
Jihadisme. (2015). In Van Dale. Geraadpleegd op 14 mei 2016, http://www.vandale.nl/zoeken/zoeken.do
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (2009). Operationeel Actieplan Polarisatie en Radicalisering 2010. Den Haag: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Museeuw,E. (2015). De weg naar gewelddadig extremisme. Een globaal beeld over de oorzaken, faciliteiten en aanleidingen om te radicaliseren. [masterproef]. Gent: Universiteit Gent
Oemma¬. (2015). In Van Dale. Geraadpleegd op 14 mei 2016, http://www.vandale.nl/zoeken/zoeken.do
Pelemans, A. (2010). Criminologie [cursus]. Antwerpen: Karel de Grote-Hogeschool.
Renty, S. (2015). Radicalisering. Geraadpleegd op 4 april 2016, via http://www.expoo.be/sites/default/files/atoms/files/dossier_radicaliser…
Segers, E. (2010). (Ontwikkelings-)psychologie deel 3: emotie en ontwikkeling [cursus]. Antwerpen: Karel de Grote-Hogeschool.
Spee I. & Reitsma, M. (2010). Puberaal, lastig of radicaliserend? Grensoverschrijdend gedrag van jongeren in het onderwijs. ‘s-Hertogenbosch: KPC Groep.
Taşpinar, Ö. (2009). Fighting Radicalism, not ‘Terrorism’: Root Causes of an International Actor Redefined. Brookings, vol.XXIX no.2, pp 75-86. Geraadpleegd op 27/02/2016, via http://www.brookings.edu/~/media/research/files/articles/2009/9/summer%…;
Verhagen, A., Spee I., & Reitsma, M. (2010). Radicx: vroegtijdige signalering van radicalisering. ‘s-Hertogenbosch: KPC Groep.
Vettenburg, N. & Walgrave, L. (2009). Maatschappelijke kwetsbaarheid op school. Welwijs, 20, 3, 3-8.
VZW Motief (2015). De impact vaan het radicaliseringsdebat op jongeren. Geraadpleegd op 5 april 2016, via http://www.motief.org/phocadownload/pedagogischefocusradicalisering_mot…
Wienke, D. & Ramadan, O. (2011). Vragen en antwoorden ten behoeve van professionals, werkzaam in eerstelijnsorganisaties en in het onderwijs. Geraadpleegd op 20 april 2016, via http://www.nji.nl/nl/Download-NJi/Publicatie-NJi/Pol_Rad_Herkenning_dui…;
Zannoni, M. Varst , L.P van der, Bervoets, E.J.A., Wensveen, M., Bolhuis, V.J. van & Torre, E.J. van der (2008). De rol van de eerstelijnswerkers bij het tegengaan van polarisatie en radicalisering. Van ‘ogen en oren’ naar ‘het hart’ van de aanpak. Den Haag: COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement.