Amabile, T. M. (2003). Five Questions About... How Leaders Influence Creativity. HarvardManagement Update, 8(12), 3.Asbreuk, H., & de Moor, A. (2007). Basisboek journalistiek schrijven voor krant, tijdschriften web. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff.Baas, M. (2012). Hoe word je creatief? Oude misvattingen en nieuwe inzichten over hetstimuleren van creativiteit. Geraadpleegd op 19 mei 2012, via http://nl.in-mind.org/node/2Bailey, J. (2007). Profile: Edward de Bono. Engineering Management, 17(5), 46-47.doi:10.1049/em:20070514Bekius, W. (2003). Werkboek journalistieke genres. Bussum: Coutinho.Berner, R., T. (1988). Writing Literary Features. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Bilton, C. (2010). Manageable creativity. International Journal of Cultural Policy, 16(3),255-269. doi:10.1080/10286630903128518Bröckling, U. (2006). On Creativity: A brainstorming session. Educational Philosophy &Theory, 38(4), 513-521. doi:10.1111/j.1469-5812.2006.00208.xBrown, R. T. (1989). Creativity: What are we to measure? In J. A. Glover, R. R. Ronning &C. R. Reynolds (Red.), Handbook of Creativity: Perspectives on Individual Differences (p.3–32). New York: Plenum.Caulley, D. N. (2008). Making Qualitative Research Reports Less Boring: The Techniques ofWriting Creative Nonfiction. Qualitative Inquiry, 14 (3), 424-449.Coleman, R., & Colbert, J. (2001). Grounding the Teaching of Design in Creativity.Journalism and Mass Communication Educator, 56(2), 4-24. Geraadpleegd viaEBSCOhost.Cook, R. (1990). Sure, you can write. But can you spell?. Newspaper Research Journal,11(4), 106-107. Geraadpleegd via EBSCOhost.Couger, J. D., Higgins, L. F., & McIntyre, S. C. (1993). (Un)Structured Creativity inInformation Systems Organizations. MIS Quarterly, 17 (4), 375-397.Creatief Denken. 2012. Zes denkhoeden (les 6.2). Geraadpleegd op 12 juni 2012, viahttp://www.creatiefdenken.com/denkhoeden.php.Csikszentmihalyi, M. (1996). The creative personality. Psychology Today, 29(4), 36.Csikszentmihalyi, M. (1997). Finding flow. Psychology Today, 30(4), 46.De Bono, E. (1990). Lateral thinking. London: Penguin Books.De Bono, E. (1998). Hoe leer ik mijn kind denken?. Baarn: Element Uitgevers.85De Vos, K. (2011). Brainstormen: het ultieme handbook. Amsterdam: Pearson.Devos, G., Van De Woestyne, M., Van den Broeck, H. (2007). Het innovatieproces in grotebedrijven en kmo’s. Geraadpleegd op 19 mei 2012, viahttp://www.flandersdc.be/nl/kennis/studies/het-innovatieproces-in-grote…, M. (2006). Cultural Convergence in the Creative Industries: Understanding theChanging Nature of Media Work. Conference Papers -- International CommunicationAssociation, 1-28. Geraadpleegd via EBSCOhost.Deuze, M. (2008). Understanding Journalism as Newswork: How It Changes, and How ItRemains the Same. Westminster Papers in Communication and Culture, 5(2), 4-23.Flanders DC (2011a). Denk creatief. Geraadpleegd op 17 mei 2012, viahttp://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/denk-creatiefFlanders DC (2011b). Krijg ideeën. Geraadpleegd op 17 mei 2012, viahttp://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/krijg-ideeenFlanders DC (2011c). Selecteer ideeën. Geraadpleegd op 17 mei 2012, viahttp://www.flandersdc.be/nl/kennis/basics/selecteer-ideeenFriedlander, E. J., & Lee, J. (2007). Feature Writing for Newspapers and Magazines: ThePursuit of Excellence (6de druk). Boston: Pearson.Fulton, J., & McIntyre, P. (2009). Creative Journalism: What Do Print Journalists Think?.Conference Papers - International Communication Association, 1-26. Geraadpleegd viaEBSCOhost.Gahran, A. (2008). Journalism: A Toxic Culture? (Or: Why Aren’t We Having More Fun?).Geraadpleegd op 22 oktober 2011, via http://www.poynter.org/how-tos/digital-strategies/emedia-tidbits/88543/…, F. (1869). Hereditary Genius.London: Macmillan and Co..Geisler, J. (2008). Six Tips for Better Newsroom Brainstorming. Geraadpleegd op 22 oktober2011, via http://www.poynter.org/how-tos/leadership-management/what-great-bossesk…, P. (1999). Van probleem naar onderzoek: een praktische handleiding met COOcursus. Bussum: Uitgeverij Coutinho.Geurts, J. (2008). Een brein als Picasso. Mind Magazine, p. 42-45. (APA niet oké)Glăveanu, V. (2011). Creativity: A social approach [PowerPointpresentatie]. Geraadpleegdop 26 mei 2012, viahttp://www.bps.org.uk/sites/default/files/documents/creativity_a_social…, R., & Delforge, G. (2012). Journalistiek: inleiding tot het vak. Tielt: LannooCampus.Guiette, A., Jacobs, S., Schramme, A., & Vandenbempt, K. (2011). Creatieve industrieën inVlaanderen: mapping en bedrijfseconomische analyse – samenvatting. Geraadpleegd op 19februari 2012, viahttp://www.flandersdc.be/download/nl/22332138/file/creatieve_industrie_…, B. (2009). Literaire journalistiek in Vlaanderen. (Masterproef, Erasmushogeschool,Brussel, 2009). Geraadpleegd viahttp://www.scriptiebank.be/uploads/documentenbank/4d9f2dfff3e459835ddc9…, G., Van Knippenberg, D., Chin-Hui, C., & Sacramento, C. A. (2011). How doesbureaucracy impact individual creativity? A cross-level investigation of team contextualinfluences on goal orientation-creativity relationships. Academy of Management Journal,54(3), 624-641. doi:10.5465/AMJ.2011.61968124Imaginary Brainstorming (s.a.), geraadpleegd op 10 juni 2012, viahttp://www.mycoted.com/Imaginary_BrainstormingIndigo (2008). Edward De Bono discusses the Six Thinking Hats [video]. Geraadpleegd viahttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=o3ew6h5nHccKeegan, J. (2011). Thinking about thinking. Media Development, 58(2), 46-48. Geraadpleegdvia EBSCOhost.Kerrigan, S., & McIntyre, P. (2010). The „creative treatment of actuality‟: Rationalizing andreconceptualizing the notion of creativity for documentary practice. Journal of MediaPractice, 11(2), 111-130. doi:10.1386/jmpr.11.2.111_1Killebrew, K. C. (2003). Culture, Creativity and Convergence: Managing Journalists in aChanging Information Workplace. JMM: The International Journal on MediaManagement, 5(1), 39-46. Geraadpleegd via EBSCOhost.Kolodzy, J. (2006). Convergence Journalism: Writing and Reporting across the News Media.Kruip in de huid van, s.a., geraadpleegd op 10 juni 2011, viahttp://www.nieuweproductenbedenken.nl/default.asp?pid=832Kussendrager, N. & van der Lugt, D. (2007). Basisboek Journalistiek (4de druk).Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff.Manssour, A. (2003). Interpersonal Communication and Creativity in Journalistic Telework.CyberPsychology & Behavior, 6(1), 41-48. doi:10.1089/109493103321167956McIntyre, R. P. (1993). An Approach to Fostering Creativity in Marketing. MarketingEducation Review, Vol. 3 (Spring 1993), 33-36.McVey, D. (2008). Why All Writing Is Creative Writing. Innovations in Education andTeaching International, 45(3), 289-294. Geraadpleegd via EBSCOhost.Montuori A. (2011). Social Psychology. In: Runco MA, and Pritzker SR (eds.), Encyclopediaof Creativity, Second Edition, vol. 2, pp. 345-351. San Diego: Academic Press.Mueller, J. S., Melwani, S., & Goncalo, J.A. (2011). The Bias Against Creativity: WhyPeople Desire but Reject Creative Ideas. Psychological Science, november 2011,doi:10.1177/0956797611421018Myers, S. (2010). What 15 Journalists Took Home from South by Southwest. Geraadpleegd op22 oktober 2011, via http://www.poynter.org/how-tos/digital-strategies/e-mediatidbits/101477…‟Looney, J. A., Glynn, S. M., Britton, B. K., & Mattocks, L. F. (1989). Cognition andWriting: The Idea Generation Process. In J. A. Glover, R. R. Ronning & C. R. Reynolds(Red.), Handbook of Creativity: Perspectives on Individual Differences (p. 305-321). NewYork: Plenum.Online Tools for Providing Inspiration and Creativity (2005). Journal of VisualCommunication in Medicine, 28(1), 41-42. doi:10.1080/01405110500074600Opgenhaffen, M., Corten, M., & d‟Haenens, L. (2011). Nieuwsvaardig: een crossmedialecompetentiematrix voor journalisten. Tielt: LannooCampus.Partington, A. (2008). The best bits: Non-narrative pleasures and creative practice. Journal ofMedia Practice, 9(1), 9-18. doi:10.1386/jmpr.9.1.9_1Paulussen, S., Raeymaeckers, K., De Keyser, J., & Van Leuven, S. (2010). De gemiddeldeberoepsjournalist in Vlaanderen. In S., Paulussen & K., Raeymaekers (red), Journalisten:profiel van een beroepsgroep (p. 23-37). Tielt: LannooCampus.Pinto-Duschinsky, S. (2009). The creative process and psychoanalytic insight.Psychodynamic Practice, 15(2), 181-189. doi:10.1080/14753630902811375Porter, B. (2006). Beyond Words: The Craftsmanship of Digital Products. Learning &Leading with Technology, 33(8), 28-31. Geraadpleegd via EBSCOhost.Raad voor de Journalistiek (2012). Code van de Raad voor de Journalistiek. Geraadpleegd op27 mei 2012, via http://www.rvdj.be/sites/default/files/pdf/journalistieke-code.pdfRaedts, M. (2009). Informatiebronnen: Academische Vaardigheden [syllabus]. Brussel:Hogeschool-Universiteit Brussel.Reading, C., & Moriarty, J. (2010). CLTAD International Conference, 12-13 April 2010,Berlin Creative partnerships: Helping creative writing and visual practice students to makelinks between their creative processes and their personal, vocational and academicdevelopment. Journal of Writing in Creative Practice, 3(3), 285-298.Regan, T. (2003). Weblogs Threaten and Inform Traditional Journalism. Nieman Reports,57(3), 68-70. Geraadpleegd via EBSCOhost. Ross, J. (2010). Informatics Creativity: ARole for Abductive Reasoning?. Communications of the ACM, 53(2), 144-148.Geraadpleegd via EBSCOhost.Runco, M.A. (2004). Creativity. Annual Review Psychology, 55, p. 657-687. doi:10.1146/annurev.psych.55.090902.141502Scanlan, C. (2003). Idea Generators: Creativity Tools for Journalists. Geraadpleegd viahttp://www.poynter.org/how-tos/newsgathering-storytelling/chip-on-yours…, T. S. (2004). An Individual Psychology of Novelty-Seeking, Creativity andInnovation (Doctoraatsthesis, Erasmus University Rotterdam, 2004). Geraadpleegd viahttp://repub.eur.nl/res/pub/1818/Stein, M. I. (1974). Stimulating Creativity: volume 1. New York: Academic Press.Sternberg, R. J. (2006). The Nature of Creativity. Creativity Research Journal, 18(1), 87-98.doi:10.1207/s15326934crj1801_10Torrance, E.P. (1967). Understanding the Fourth Grade Slump in Creative Thinking. Athens:Georgia University.Unsworth, K. (2001). Unpacking Creativity. Academy Of Management Review, 26(2), 289-297. doi:10.5465/AMR.2001.4378025Van den Berg, K. (2011a). Bedenk eens wat nieuws: handboek voor journalistiekeideeontwikkeling. Haystack.Van den Berg, K. (2011b). Nieuws dat verzin je niet: manifest voor het journalistieke idee.Haystack.Van Leeuwen, A. & Truijens, A. (1987). Een artikel schrijven. Compositiecursus vooraankomend journalisten. Groningen: Wolters-Noordhoff.Vanderpoorten, J. (2011). Journalistiek in perspectief. Leuven: Acco.Vandervelde, W. (2012a). Brainstorm en Denktank begeleiding. Geraadpleegd op 14 mei2012, via http://www.bedenk.be/brainstorming/Vandervelde, W. (2012b). Ontdek je creativiteit. Geraadpleegd op 14 mei 2012, viahttp://www.bedenk.be/ontdek/Verleyen, T., & Verleyen, M. (2005). Horen, zien en journalistiek schrijven. Wolters Plantyn:Mechelen.Weber, R. (1974). Some Sort of Artistic Excitement. In Weber, R. (Red.), The reporter asartist: a look at the new journalism controversy. New York: Hastings House.Zagers, G. (Red.) (2009). Jonge honden. Is er nog toekomst voor de journalistiek?. Herent:Van Halewyck.Zelizer, B. (2004). Taking Journalism Seriously. News and the Academy. Thousand Oaks:Sage.