Beheshti, J., & Bilal, D. (2014). New directions in children’s and adolescents’ information behavior research. Bingley, U.K.: Emerald. Geraadpleegd van http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=1812225
Cannaerts, M., & Raad Volwassenenonderwijs. (2006). Elektronisch ondersteund leren in het volwassenenonderwijs: een verkenning. Antwerpen; Apeldoorn: Garant
Cole, J. R., & Foster, H. (2008). Using Moodle: [teaching with the popular open source course management system] (2nd ed). Sebastopol, CA: O’Reilly Community Press.
Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319. http://doi.org/10.2307/249008
Davis, F. D., Bagozzi, R. P., & Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models. Management Science, 35(8), 982–1003.
De Smet, C., Valcke, M., Schellens, T., & De Wever, B. (2015). Ontwerp- en implementatiekenmerken van leerpaden binnen een Elektronische Leeromgeving (pp. 1–4). Gepresenteerd bij Onderwijs Research Dagen, Onderwijs research dagen, Proceedings.: University College Ghent. Geraadpleegd van https://biblio.ugent.be/publication/6851150/file/6851156.pdf
van Erkel, I. (2013). @DeDocentcoach. Unieboek I Het Spectrum.
d’Haenens, L., & Vandoninck, S. (2012). Hoe digitaal geletterd zijn Belgische kinderen en jongeren in vergelijking met leeftijdsgenoten in Europa? Gent: Academia Press. Geraadpleegd van http://www.kekidatabank.be/docs/Onderzoek/Rapport_Resultaten_Kids_Online
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research. Reading, MA: Addison-Wesley.
Horrigan, J. (2007). A Typology of Information and Communciation Technology Users. PEW INTERNET & AMERICAN LIFE PROJECT. Geraadpleegd van http://www.pewinternet.org/files/old-media//Files/Reports/2007/PIP_ICT_…
Information Resources Management Association, & Khosrow-Pour, M. (Red.). (2002). Issues and trends of information technology management in contemporary organizations: 2002 Information Resources Management Association International Conference, Seattle, Washington, USA, May 19-22, 2002. Hershey, PA: Idea Group Pub.
Kent, N., & Facer, K. (2004). Different worlds? A comparison of young people’s home and school ICT use: A comparison of young people’s home and school ICT use. Journal of Computer Assisted Learning, 20(6), 440–455. http://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2004.00102.x
Law, N., Pelgrum, W. J., & Plomp, T. (2008). Pedagogy and ICT Use In Schools Around the World Findings from the IEA Sites 2006 Study. Dordrecht: Springer Science+Business Media B.V. Geraadpleegd van http://0-dx.doi.org.fama.us.es/10.1007/978-1-4020-8928-2
Park, S. Y. (2009). An Analysis of the Technology Acceptance Model in Understanding University Students’ Behavioral Intention to Use e-Learning. Educational Technology & Society, 12(3), 150–162.
Pattje, Lian, and Elly van der Heide. Digitaal onderwijs is anders. Antwerpen; Apeldoorn: Garant, 2005.
Quek, C. L., & Wang, Q. (2014). Exploring Teachers’ Perceptions of Wikis for Learning Classroom Cases. Australian Journal of Teacher Education, 39(2). http://doi.org/10.14221/ajte.2014v39n2.2
Salmon, G. (2013). E-tivities the key to active online learning. New York: Routledge. Geraadpleegd van http://site.ebrary.com/id/10723429
Smahel, D., Helsper, E., Green, L., Kalmus, V., Blinka, L. & Ólafsson, K. (2012) Excessive internet use among European children. EU Kids Online, London School of Economics & Political Science, London, UK.
Stald, G. & Haddon, L. (2008) Cross-cultural contexts of research: factors influencing the study of children and the internet in Europe. Deliverable D2. EU Kids Online, London, UK. ISBN 9780853283560.
Streelder, D. (2010). Elektronische leeromgevingen: over het gebruik in het middelbaar beroepsonderwijs. saMBO-ICT. Geraadpleegd van https://www.sambo-ict.nl/wp-content/uploads/2012/08/Whitepaper-elos-in-…
Sumak, B., Polancic, G., & Hericko, M. (2010). An Empirical Study of Virtual Learning Environment Adoption Using UTAUT (pp. 17–22). IEEE. http://doi.org/10.1109/eLmL.2010.11
Van Braak, J., Elen, J, & Goeman, K. (2012). Monitor Voor ICT-Integratie in Het Vlaamse Onderwijs. Geraadpleegd van http://www.ond.vlaanderen.be/obpwo/projecten/2011/11.02/VIII.Discussie&…
Van Cleemput, K. (2012). Flemish high school students’ everyday use of communication technologies for schoolwork-related communication. Journal of Children and Media, 6(3), 367–383. http://doi.org/10.1080/17482798.2011.619550
Van Ryssen, S. (2001). De hoop van Pandora: ICT in het onderwijs. Leuven; Apeldoorn: Garant.
Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, F.D., and Davis, G.B. “User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View,” MIS Quarterly, 27, 2003, 425-478.
Vlaamse Onderwijsraad & Raad Secundair Onderwijs (2003). Inspiratiehandboek zelfgestuurd leren. Antwerpen: Garant.
Vlaamse Scholierenkoepel (2013). Nieuwe media in de klas: meerwaarde of gadget? Geraadpleegd van http://www.scholierenkoepel.be/sites/default/files/wysiwyg/advies_nieuw…