Bezold, J. Preis- und Produktdifferenzierung: Determinanten des strategischen Produktmanagaments im Buchverlag. Wiesbaden: Harrassowitz.
Bleyen, V-A., & Braet, O. (2014). Lees jij volgens het boekje? Een online bevraging over het leesgedrag en de betalingsbereidheid voor (e-)boeken in Vlaanderen. Brussel: iMinds-SMIT, VUB.
Boyd, D. & Ellison, N. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210-230. doi:10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x
Brogan, C. (2010). Winning with social media: how publishers can use the new technology to build a platform to extend ‘the book’. Publishers Weekly, 257(15), 56.
Cloostermans, M. (2006). De aanval op de uitgeverijen: Cyriel Van Tylborgh en Carlo Van Baelen over Naegels, Sebes en Kregting. In M. Cloostermans (red.), De tak waarop wij zitten: berichten uit de boekenbranche. (pp. 91-114). Antwerpen: Letterenhuis.
Criswell, J., & Canty, N. (2014). Deconstructing social media: an analysis of Twitter and Facebook use in the publishing industry. Publishing Research Quarterly, 30(4), 352-376. doi: 10.1007/s12109-014-9376-1
Debackere, J. (2012, 2 oktober). Vlaamse uitgevers pleiten voor veel minder boeken. De Morgen. Geraadpleegd via http://www.gopress.be
De boekenmarkt anno 2015. (2015). Boeken Magazine, 1(2), 114-119.
De Glas, F. (1989). Nieuwe lezers voor het goede boek: de Wereldbibliotheek en Ontwikkeling/de Arbeiderspers voor 1940. Amsterdam: Wereldbibliotheek.
De Glas, F. (2012). Methoden in het uitgeverijonderzoek: een stand van zaken en een bericht uit de onderzoekspraktijk. Cahier voor Literatuurwetenschap, 4, 11-25.
De Koning, J. (2011). Uitgeven in het donker: de algemene uitgeverij. In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp.81-93). Leuven: Acco.
Dera, J. (6 maart 2012). Welke rol spelen sociale media in het literaire debat? [blogpost]. Geraadpleegd op http://www.onserfdeel.be/nl/blogs/detail/welke-rol-spelen-sociale-media…
De Vries. (1994). Ik heb geen verstand van poëzie: G.A. Van Oorschot als uitgever van poëzie. Amsterdam: Van Oorschot.
Enginkaya, E., & Yilmaz, H. (2014). What drives consumers to interact with brands through social media? A motivation scale development study. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 148, 219-226. doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.037
Horner, D. (2011). Focus on Facebook: There has never been a more vital time for publishers to get a Facebook presence, says Damian Horner. The Bookseller, (5465), 11.
Janssen, S. (2000). Onderzoek naar twintigste-eeuwse uitgeverijen: een stand van zaken. In: Jaarboek voor Nederlandse Boekgeschiedenis 7. (pp. 65-79). Leiden: Nederlandse Boekhistorische Vereniging.
Janssen, S. & Olislagers, N. (1986). De rol van literaire tijdschriften bij de beslissing van literaire uitgeverijen om Nederlandstalige auteurs te laten debuteren. TTT: Interdisciplinair tijdschrift voor taal & tekstwetenschap, 6(3), 275-284.
Joe, R. (2014). Social sophistication: not all social media platforms are alike. Publishers Weekly, 261(134), 54-57.
Joris, G. (2011). Het boekenvak: een keten van auteur tot consument. In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp.13-27). Leuven: Acco.
Kaplan, M. & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 59-68. doi:10.1016/j.bushor.2009.09.003
Kuitert, L. (2015). Uitgeverij (negentiende eeuw-heden). In J. Jansen & N. Laan (red.), Van hof tot overheid: geschiedenis van literaire instituties in Nederland en Vlaanderen. (pp. 219-235). Hilversum: Verloren.
Kohli, C., Suri, R., & Kapoor, A. (2015). Will social media kill branding? Business Horizons, 58(1), 35-44. doi:10.1016/j.bushor.2014.08.004
Kotler, P. (2013). Principes van marketing (6e editie). Amsterdam: Pearson Education Benelux.
Kregting, M. (2004). Zij zijn niet van Jeremia: non-ficties. Nijmegen: Vantilt.
Lindhout, W. (2008). Samen sterker? Literaire uitgeverijen binnen concerns: een analyse van het poëziefonds en de langlopende oeuvres van Querido en Meulenhoff, 1986-2006. In: Jaarboek voor Nederlandse Boekgeschiedenis 15. (pp. 159-178). Amsterdam: Nederlandse Boekhistorische Vereniging.
Lis, B. & Berz, J. (2011). Using social media for branding in publishing. Online Journal of Communication and Media Technologies, 1(4), 193-213.
Maes, J. (2011). Welke toekomst voor het boek? In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp. 175-194). Leuven: Acco
Mangold, W.G. & Faulds, D.J. (2009). Social media: the new hybrid element of the promotion mix. Business Horizons, 52(4), 357-365. doi:10.1016/j.bushor.2009.03.002
Nijsen, J. (2012). ABC van de literaire uitgeverij. Amsterdam: Podium.
Pérez-Latre, F., Portilla, I., & Sanchez Blanco, C. (2011). Social networks, media and audience: a literature review. Communicación y Sociedad, 24(1), 63-74.
Polis, H. (2008). Het literatuurloze universum. Deus ex Machina, 32(125), 73-77.
Porter, M. (1985). Competitive Advantage: creating and sustaining superior performance. New York: Free Press.
Schoeters, G. (2011). Collectieve promotie van boeken in Vlaanderen. In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp. 143-157). Leuven: Acco
Seynaeve, T. (2011). De educatieve, wetenschappelijke en professioneel-informatieve uitgeverij. In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp. 65-79). Leuven: Acco
Van Baelen, C. (2011). De positie van de auteur. In P. Delsaerdt (red.), De winst van de lezer: inleiding tot het boekenvak in Vlaanderen. (pp. 29-41). Leuven: Acco
Van Baelen, C. (2014). Onrust in de Nederlandse boekensector. Streven: cultureel maatschappelijk maandblad, 81(10), 902-912.
Van Belleghem, S. (2012). De conversation company: hoe sociale media, bedrijfscultuur en mensen het verschil maken. Leuven: LannooCampus.
Van Engen, J. (2003). De literaire uitgeverij als boekhandel: veranderingen in het literaire veld? Spiegel der Letteren, 45(4), 379-390.
Van Halewyck, A. (2012, 3 oktober). In crisistijd wordt een boek een sportschoen. De Morgen. Geraadpleegd via http://www.gopress.be
Van Voorst, S. (1997). Weten wat er in de wereld te koop is: vier Nederlandse uitgeverijen en hun vertaalde fondsen 1945-1970. Den Haag: Sdu.
Vos, L. (1996). Debuteren in de jaren ’90: over het begin van een schrijversloopbaan en factoren die hierop van invloed zijn. Doctoraalscriptie Kunst- en Cultuurwetenschappen. Rotterdam: Erasmus Universiteit Rotterdam.
Wilholt, N. (2001). Voor alles artiste: uitgeverij Stols en het literaire leven in het Interbellum. Zutphen: Walburg pers.