Blokhuis, A., Van Kooten, N. (2003) Je luistert wel, maar je hoort me niet: over communicatie met mensen met een verstandelijke beperking. 1ste druk. Utrecht, Agiel.
Boschman, M. (2005) Communiceren met mensen met een verstandelijke beperking. 1ste druk. Soest, Nelissen.
Broekaert, E., Van Hove, G. (2005) Handboek Bijzondere Orthopedagogiek. 7de herziene druk. Apeldoorn, Garant.
Buntinx, W., Bernard, S. (1996) Verstandelijke beperking: kritische beschouwingen van de definitie volgens de American Association on Mental Retardation. Nederlands Tijdschrift voor de Zorg aan verstandelijke gebeperkingten, 22(1), 3-17.
De Rijdt, C. (2007) Werken met visualisaties. 1ste druk. Apeldoorn, Garant.
Duchateau, S., Guissenne, K., Sioulants, S. (2008). Toegankelijke website voor personen met een verstandelijke beperking: onderzoek naar wensen en mogelijkheden. Eindwerk. Bachelor in de orthopedagogie.
Goorhuis, S.M., Schaerlaekens, A.M. (2000). Handboek taalonwtikkeling, taalpathologie en taaltherapie bij Nederlands sprekende kinderen. Utrecht, De Tijdstroom.
Haesaert, L. (2006). Over de drempel: toegankelijke communicatie en informatie voor doelgroepen met een beperking. 1ste druk. Brugge, Vanden Broele.
Jobbureau Tordale. (2010). Stappenplan Jobbureau, begeleid werk. Intern document. Torhout, Tordale.
Lesseliers, J. (2010). Kinderen en jongeren met ontwikkelingsstoornissen en/of leermoeilijkheden. Cursus. Gent, Departement SociaalAgogischWerk – Hogeschool Gent.
National Joint Committee for the Communication Needs of Persons With Severe Disabilities. (1992). Guidelines for meeting the communication needs of persons with severe disabilities [Guidelines]. www.asha.org/policy (geraadpleegd op 10 maart 2011)
Nederlandse Vereniging voor Audiologie (2009). Audiologieboek (online). Leiden: Nederlandse Vereniging voor Audiologie. http://www.audiologieboek.nl (geraadpleegd op 05 maart 2011)
GRIP vzw. (2010). Visietekst toegankelijkheid van communicatie: over begrijpen en begrepen worden. Nieuwsbrief GRIP vzw, 37, november-december (5), Bijlage
Oskam, E., Scheres, W. (2000). Totale Communicatie. Maarssen, Elsevier Gezondheidszorg.
Schaerlaekens, A.M. (1987). De taalverwerving van het kind. 1ste druk. Groningen, Wolters-Noordhoff.
Sijtema, T.B. (2009). PS-special 6: Wet maatschappelijke ondersteuning. 1ste druk. Deventer, Kluwer.
Terninck, Sclera vzw (2007). Sclera Picto’s (online). Zwijndrecht: Sclera vzw. http://www.sclera.be/ (geraadpleegd op 05 maart 2011)
Van Balkom, H. (1994). Kiezen voor communicatie: een handboek over communicatie van mensen met een motorische of meervoudige beperking. 2de druk. Nijkerk, Intro.
Van Hove, V., Vandevelde, S., PERQUY, K. (2010). Orthopedagogische kaders. Cursus. Gent, Departement SociaalAgogischWerk – Hogeschool Gent.
Van Loon, J., Van Hove, G. (2001). Emancipation and self-determination of people with learning disabilities and down-sizing institutional care. Disability and Society, 16(2), 233-254.
Verschueren, K., Koomen, H. (2007). Diagnostiek in de leerlingenbegeleiding. 1ste druk. Apeldoorn, Garant.
Werkgroep toegankelijke communicatie Tordale. (2003). Richtlijnen voor het gebruik van eenvoudige schrijftaal. Intern document. Torhout, Tordale.
Werkgroep ondersteunende communicatie De Lovie. (2001). Ondersteunende communicatie, een orthoagogische visie ontwikkeld in De Lovie. Poperinge, De Lovie.
World Health Organization (2001). International classification of functioning, disability and health.