Agamben, G. (2009). What is an apparatus?: And other essays. Stanford, Calif: Stanford University Press.
Alexander, T. M., & Dewey, J. (1987). John Dewey's Theory of Art, Experience, and Nature: The Horizons of Feeling. Albany: State University of New York Press.
Bishop, C. (2005). Installation Art: A Critical History. New York: Routledge.
Blackburn, S. (2008). The Oxford Dictionary of Philosophy: Over 3000 Entries. Oxford: Oxford University Press.
Bourriaud, N. (2002). Relational Aesthetics. Dijon: Les Presses du réel.
Buren, D., & Repensek, T. (1971). The Function of the Studio. In: October, 10, pp. 51-58. [Online] Beschikbaar op: http://www.khio.no/filestore/buren_studio.pdf [geraadpleegd op 17 juli 2012].
Coulter-Smith, G. (2006). Deconstructing Installation Art. [Online] Beschikbaar op: http://www.installationart.net/MenuItems/contents.html, [geraadpleegd op: 20 juli 2012].
De Marteleare, P. (1993). Een verlangen naar ontroostbaarheid: Over leven, kunst en dood. Amsterdam: Meulenhoff.
De Oliveira, et al. (1994). Installation Art. Washington, D.C.: Smithsonian Institution Press.
De Preester, H. (2012). Tekstanalyse en kunstfilosofie. Niet-gepubliceerde syllabus van de opleiding Beeldende Kunsten, KASK, 76 pp.
De Vissser, A. (2005). De tweede helft: Beeldende kunst na 1945. Nijmegen, SUN.
Dewey, J. (2005). Art as Experience. New York: Perigee Books.
Deleuze, G. (1992). What is a Dispositf? In: Armstrong, T. J. Michel Foucault, Philosopher: Essays Translated from the French and German. New York: Routledge.
Danto, A. (1964). The Artworld. In: The Journal of Philosophy , Vol. 61, No. 19, (Oct. 15, 1964), pp. 571-584.
Dickie, G. (1997). Introduction To Aesthetics: An Analytic Approach. New York: Oxford University Press.
Diffey, T. J. (1991). The Republic of Art and Other Essays. New York: Peter Lang.
Duchamp, M. (1917). The Richard Mutt Case. In: The Blind Man. [Online] Beschikbaar op: http://sdrc.lib.uiowa.edu/dada/blindman/2/05.htm [geraadpleegd op 17 juli 2012].
Duve, T. . (1991). Pictorial Nominalism on Marcel Duchamp's Passage from Painting to the Readymade. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Duve, T. . (1996). Kant after Duchamp. Cambridge, Mass: MIT Press.
Dziekan, V. (2012). Virtuality and the Art of Exhibition: Curatorial Design for the Multimedial Museum. Bristol, UK: Intellect.
Elias, W. (1998). Tekens aan de wand: Hedendaagse stromingen in de kunsttheorie. Antwerpen: Hadewijch.
Eliasson, O. (2005) Notion Motion. [online] Beschikbaar op: http://www.inside-installations.org/artworks/artwork.php?r_id=327, [geraadpleegd op 22 juli 2012].
Engelmann, S. (2008). Breaking the Frame: Olafur Eliasson’s Art, Merleau-Ponty’s Phenomenology, and the Retoric of Eco-Activism. [online] Beschikbaar op: http://bootheprize.stanford.edu/0708/PWR-Engelman.pdf, [geraadpleegd op 22 juli 2012]
Esche, C. (2001). The Pilgrim, The Tourist, The Flaneur (And The Worker). [Online] Beschikbaar op: http://vanabbemuseum.nl/en/browse-all/?tx_vabdisplay_pi1%5Bptype%5D=18&tx_vabdisplay_pi1%5Bproject%5D=753, [geraadpleegd op: 17 juli 2012].
Finkielkraut, A., & Bergh, G. (1988). De ondergang van het denken. Amsterdam: Contact.
Foucault, M., & Gordon, C. (1980). Power/knowledge: Selected interviews and other Writings, 1972-1977. New York: Pantheon Books.
Widdershoven, G. (2010). Nawoord. In: Gadamer, H.-G., Heitmeijer, R., & Widdershoven, G. Het schone: Kunst als spel, symbool & feest. Amsterdam: Boom.
Groys, B. (2008). Art Power. Cambridge, Mass: MIT Press.
Groys, B. (2009). The Politics of Installation. [Online] Beschikbaar op: http://www.e-flux.com/journal/politics-of-installation/, [geraadpleegd op 17 juli 2012].
Herwitz, D. (1998). Kant after Duchamp. In: The Journal of Philosophy, Vol 95, N°3, pp 142-148.
Hopkins, D. (2002). Marcel Duchamp’s Readymades and Anti-aesthetic Reflex. In: Smith, P. Wilde, C. ed. A companion to art theory. Oxford: Blackwell Publishing.
Johnson, G. A. (1993). The Merleau-Ponty Aesthetics Reader: Philosophy and Painting. Evanston: Northwestern Univ. Press.
Kosuth, J. (1991). Art After Philosophy and After: Collected Writings, 1966-1990. Cambridge, Mass: MIT Press.
Kwant, R. C. (1968). De wijsbegeerte van Merleau-Ponty. Utrecht enz: Het Spectrum.
Lesage, D., & Wudtke, I. (2010). Black Sound White Cube. Vienna: Löcker.
Langdon, J. (ed) (2012). User’s Manual, Draft 5. [Online] Beschikbaar op: http://eastsideprojects.org/publications/users-manual-draft-5, [geraadpleegd op: 17 juli 2012].
Maet, F. D. R. (2011). Nieuwe artistieke tijden: Een filosofische kritiek van een door technologie bepaalde kunst. Rotterdam: Erasmus Universiteit.
Malraux, A. (1996). Le Musée imaginaire. Paris: Gallimard.
McLuhan, M. (2001). Understanding Media: The Extensions of Man. London: Routledge.
Merleau-Ponty, M. (1960). Signes. Paris: Gallimard.
Merleau-Ponty, M. (2003). Signes. Paris: Gallimard.
Midgette, A. (2007). You Can’t Hold It, but You Can Own It. [Online] Beschikbaar op:
http://www.nytimes.com/2007/11/25/arts/design/25midg.html, [geraadpleegd op: 17 juli 2012].
O'Doherty, B. (1986). Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. Santa Monica: Lapis Press.
Parret, H. (2012). Lyotards postmodernisme. [Online] Beschikbaar op: http://www.dewitteraaf.be/artikel/detail/nl/3731, [geraadpleegd op: 17 juli 2012].
Ran, F. (2009). A History of Installation Art and the Development of New Art Forms: Technology and the Hermeneutics of Time and Space in Modern and Postmodern Art From Cubism to Installation. New York: Peter Lang.
Rauschenberg, R. (2011) Robert Rauschenberg. [Online] Beschikbaar op: http://www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A4823&page_number=4&sort_order=1&template_id=1, [geraadpleegd op: 20 juli 2012)
Reiss, J. H. (2001). From Margin to Center: The Spaces of Installation Art. Cambridge, MA: MIT Press.
Rorty, R., Groot, G., & Vuyk, K. (2007). Contingentie, ironie en solidariteit. Kampen: Ten Have.
Rosenthal, M. (2003). Understanding Installation Art: From Duchamp to Holzer. Munich: Prestel.
Slatman, J. (2003). Inleiding. In: Merleau-Ponty, M., & Slatman, J. De wereld waarnemen. Amsterdam: Boom.
Sheikh, S. (2009). Positively White Cube Revisited. [Online] Beschikbaar op: http://www.e-flux.com/journal/positively-white-cube-revisited/, [geraadpleegd op: 17 juli 2012].
Shusterman, R. (1999). Somaesthetics: a Disciplinary Proposal. In: The Journal of Aesthetics and Art Criticism , Vol. 57, No. 3 (Zomer, 1999), pp. 299-313.
Shusterman, R. (2000). Pragmatist Aesthetics: Living Beauty, Rethinking Art. Lanham: Rowman & Littlefield.
Shusterman, R. (2002). On Pragmatist Aesthetics. [Online] Beschikbaar op: http://www.fathom.com/feature/35630/index.html. [geraadpleegd op 20 mei 2011].
Smith, P., & Wilde, C. (2002). A Companion to Art Theory. Oxford: Blackwell.
Van Cauteren, P., Bijl, G. (2008). Guillaume Bijl: Installations & Compositions. Köln: König.
Van Den Braembussche, A. (2007). Denken over kunst: Een inleiding in de kunstfilosofie. Bussum: Coutinho.
Van Den Bossche, M. (2003). Het pathos van het denken: Opstellen over subjectiviteit en intersubjectiviteit. Budel: Damon.
Van Den Bossche, M. (2011). Hedendaagse Cultuurfilosofie, niet-gepubliceerde syllabus van de opleiding Letteren en Wijsbegeerte, Brussel, VUB, 203 pp.
Van Moer, W. (2008). Congresverslag van de tweede NSWP Pragmatismedag. Vrije Universiteit Brussel, 25 april 2008. [Online] Beschikbaar op: http://www.pragmatisme.nl/index.php?menuid=3&%20contentid=49, [geraadpleegd op 20 mei 2011].
Vande Veire, F. (1993). Rendez-vous: het fantasma (en) zijn grens. In: Verschaffel, B., Verminck, M., Olyslaegers, J., & Antwerpen 93. (1993). Het vel van Cambyses. Leuven: Kritak.
Vande Veire, F. (1997). De funeraire scène van het object. In: De geplooide vorstelling, essays over kunst. [Online] Beschikbaar op: http://www.dbnl.org/tekst/veir001gepl01_01/veir001gepl01_01_0004.php, [geraadpleegd op 17 juli 2012].
Vande Veire, F. (2007). Als in een donkere spiegel. Amsterdan, Sun.
Yanal, R. (1998). Institutional Theory of Art. In: Kelly, M. Encyclopedia of Aesthetics. New York, Oxford University Press.