Brehm, S.S., Kassin, S.M., Fein, S., & Mervielde, I. (2000). Sociale psychologie. Gent: Academia Press.
Butt, S., & Phillips, J.G. (2008). Personality and self reported mobile phone use. Computers in Human Behavior, 24, 346-360.
Clarysse, J. (2006). Modeonderzoek: persoonlijkheid, zelfbeeld en lichaamsbeeld als predictoren van kledijvoorkeur bij vrouwen. Niet gepubliceerde scriptie, Psychologie, Universiteit Gent, Gent.
Delhaye, C. (1993). Mode, geleefd en gedragen: een sociologie van het dagelijks leven. Leuven: Acco.
De Raad, B. (2000). The big five personality factors: the psycholexical approach to personality. Germany: Hogrefe & Huber Publishers.
De Raad, B., & Doddema-Winsemius, M. (2006). De big 5 persoonlijkheidsfactoren: een methode voor het beschrijven van persoonlijkheidsfactoren. Amsterdam: Nieuwezijds.
De Raad, B., & Perugini, M. (2002). The big five assessment. Germany: Hogrefe & Huber Publishers.
Ewen, R.B. (1998). Personality, a topical approach: theories, research, major controversies and emerging findings. New Jersey London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Federix, E. (2006). Toon-aard, een literatuurstudie naar de samenhang tussen muzieksmaak en persoonlijkheidskenmerken. Niet gepubliceerde scriptie, Toegepaste Psychologie, Lessius Hogeschool Antwerpen.
Finkelstein, J. (1991). The fashioned self. Cambridge: Polity Press.
Gaus, H., Van Hoe, J., Brackeleire M., & Van der Voort, P. (1992). Mensen en mode: de relatie tussen kleding en konjunktuur. Leuven: Garant.
Giddens, A. (1991). Modernity and Self-Identity. Cambridge: Polity Press.
Gordon, R.G. (1999). Personality. London: Routledge.
Hoekstra, H.A., Ormel, J., & De Fruyt, F. (1996). Big Five persoonlijkheidsvragenlijsten: handleiding. Lisse: Swets, testservices.
Klecker, B. (2000). Vrouw in stijl. Amsterdam: Prometheus.
Kraaykamp, G., & Van Eijck, K. (2005). Personality, media preferences, and cultural participation. Personality and Individual Differences, 38, 1675-1688.
Lens, W., Van Avermaet, E., & Eelen, P. (1996). Inleiding tot de psychologie. Leuven: Universitaire Press.
Maltby, J., Day, L., & Macaskill, A. (2007). Personality, individual differences and intelligence. England: Pearson education limited.
Matthews, G., Deary, I.J., & Whiteman, M.C. (2003). Personality Traits (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Metaal, N., Jansz, J., & Fischer, A. (1994). Psychologie: de stand van zaken. Lisse: Swets & Zeitlinger bv.
Pervin, L.A. (1989). Personality: theory and research. Canada: John wiley & sons.
Pervin, L.A., & John, O.P. (1999). Handbook of personality: theory and research. New York: Guilford Press.
Portnoy, E. (1986). De geklede mens. Den Haag: Plenary publications international bv.
Radar, E. (1969). The manifestations of fashion as a phenomenon of social psychology. Diogenes, 17, 80-97.
Rawlings, D., & Ciancarelli, V. (1997). Music preferences and the Five – Factor Model of the NEO Personality Inventory. Psychology of Music, 25, 120-132.
Roediger, H.L., Capaldi, E.D., Paris, S.G., Polivy, J., & Herman, C.P. (1996). Psychologie, een inleiding. Gent: Acdemia Press.
Van Boven, C.M.J., & Laurila, R.L. (1993). Psychologie, een oriëntatie. Nederland: Wolters-Noordhoff bv Groningen.
Vonk, R. (1998). De eerste indruk: bekijken en bekeken worden. Amsterdam: Boom.
Wells, M., & Thelen, L. (2002). What does workspace say about you? The influence of personality, status and workspace on personalization. Environment and Behavior, 34, 300-321.