Berghout, S., Booth-Butterfield, S. de Wert, C., Pijlman, R., Schüssler-Sol, M., Sorgdrager, W., & van Roon, S. (1999). Instabiele of agressieve mensen met woedeuitbarstingen. Geraadpleegd 12 april 2005 van http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/
Bernard, J. (2002). Over woede en agressie. In Over de rooie: Omgaan met woede en agressie (pp. 9-16). Amsterdam: Boom.
Bernard, J. (2002). Wat gebeurt er met je als je woedend wordt. In Over de rooie: Omgaan met woede en agressie (pp. 17-24). Amsterdam: Boom
Bieleman, B., Maarsingh, H., & ten Den, C. (1996). Geen kinderspel: Onderzoek naar agressie onder kinderen van 3-12 jaar in het stadsdeel Noordwest Groningen [Elektronische versie]. Geraadpleegd 16 april 2005 van
http://www.intraval.nl/nl/d/d01_hoofdstuk3.html
Brants, L., & Clement, J. (2001). Communicatie : Sociale en communicatie vaardigheden. Niet-gepubliceerde cursus.
Breakwell, G.M. (2000). Omgaan met agressief gedrag [Coping with agressive behaviour]. Baarn: Intro.
Brysbaert, M., Capaldi, E.D., Herman, C.P., Paris, S.G., Polivy, J., & Roediger, H.L. (2001). Conditionering en leren. In Psychologie een inleiding (pp. 225-260). Gent: Academia Press.
Brysbaert, M., Capaldi, E.D., Herman, C.P., Paris, S.G., Polivy, J., & Roediger, H.L. (2001). Stress en gezondheid. In Psychologie een inleiding (pp. 543-576). Gent: Academia Press.
Centrum Algemeen Welzijnswerk [CAW] (2004). Het verwerkingsproces: Andries, S., Keppens, K. & Nelis, I. Niet gepubliceerde cursus.
Centrum Algemeen Welzijnswerk [CAW] (2004). Inleiding op slachtofferhulp: Jacob, L. Niet gepubliceerde cursus.
Coekaerts, C., De Bruyn, A., Delafontaine, I., Eyckerman, J., Vandewalle I., & Van Wesenbeeck, E. (2003). Mag het licht nog even aanblijven? In Kinderen helpen na een schokkende gebeurtenis: Praktische Gids na een misdrijf of een plotseling overlijden (pp. 37-55). Tielt: Lannoo.
Craeynest, P. (2002). Inleiding: Kennismaking met de psychologie. In Focus op gedrag: Inleiding in de algemene psychologie of functieleer (pp. 15-69). Leuven: Acco
Craeynest, P. (2002). Automatische leerprocessen. In Focus op gedrag: Inleiding in de algemene psychologie of functieleer (pp. 231-293). Leuven: Acco
Crombez, G., De Raedt, R., Hendrickx, M., Koster, E., Van Oost, P., & Verschueren, B. (2002). Onderzoeksdomeinen. Geraadpleegd op 16 april 2005 van http://aivwww.rug.ac.be/Onderzoeksbeleid/techno2002/NL/PP/PP05V03.htm
Danckaerts, M. (1999). Agressie: een bio-psycho-sociaal model. In J. De Corte & K. Lemmens (Red.), Agressie een kinderziekte?! (pp. 23-35). Plaats onbekend: Paesen.
De Bouver, S., & Van Waesberghe, W. (Redactie). (2004, oktober 28). Leerlingen baas: agressie in atheneum van Elsene. Eén: Koppen.
De Bouver, S., & Van Waesberghe, W. (Redactie). (2004, december 9). Voetbal een feest: scheidsrechters slachtoffer van fysieke en verbale agressie. Eén: Koppen.
De Clerck, M. (1998, april). Agressief gedrag en geweld in de spoedgevallendiensten, de diensten voor psychiatrie en de psychiatrische ziekenhuizen. Paper aangeboden tijdens symposium Opvang van Agressiviteit en Geweld bij opname in Algemene en Psychiatrische Ziekenhuis, Brussel.
de Haan, H., Tönis, I., & Zonneveld, A. (1996). Attituden en bedrijfsopleidingen: de basis. Geraadpleegd 23 april 2005 van : http://www.plato.leidenuniv.nl/index.php3?m=136&c=454
De Laender, J. (1996). Waarom bestaat agressie? De plank van Karneades. In Het hart van de duisternis: Psychologie van de menselijke wreedheid (pp. 29-43). Leuven: Davidsfonds.
De Smedt, J., Durang, A., Meers, M., Van de Gucht, E., Van der Auwera, M., & Vanschoenwinkel, R. (2003, maart 10). Behandelprotocol agressie binnen spoedgevallen. Paper aangeboden tijdens studiedag Spoed en intensieve zorgen: Agressie binnen spoed en intensieve zorgen.
De Soir, E. (2000). De hulpverlener zelf. In Op het netvlies gebrand…! Traumatische stress bij hulpverleners (pp. 35-43). Leuven: Garant.
De Soir, E. (2000). Traumatische interventie als puzzel. In Op het netvlies gebrand…! Traumatische stress bij hulpverleners (pp. 49-53). Leuven: Garant.
De Vries, S. (2000). Burnout, oorzaken en signalen [Elektronische versie]. Maatwerk, 2. Geraadpleegd 29 december 2004, van http://www.burnin.nl/php3?f=sjefdevries.php3
de Wit, J., Slot, N.W., & van der Veer, G. (1995). Theorieën over de adolescentie. In Psychologie van de adolescentie (20ste dr., pp. 32-51). Baarn: Intro.
Emmerechts, S. (1999). Pesterijen in persoonlijke relaties. In Pesten wat doen we eraan? Op school, op het werk, thuis en in relaties (pp. 229-260). Icarus: Standaard.
Fast, J. (1990). Indringers in de ruimte. In De taal van het lichaam [Body language] (16de dr., pp. 39-53). Cothen: Servire Uitgevers.
Fromm, E. (1987). Goedaardige agressie. In Anatomie van de menselijke destructiviteit (pp. 165-191). Utrecht: Bijleveld.
Gerits, P., & Pieters, G. (2000). De gedragstherapeutische behandeling van agressief gedrag. In S. Tuinier, W.M. Verhoeven & P.J. Van Panhuis (red.), Behandelingsstrategieën bij agressieve gedragsstoornissen (pp. 51-66). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Gispen, L., & Schuur, G. (1990). Leven met agressie, kan dat? In Ik erger me blauw: Omgaan met woede en irritaties (pp. 15-32). Boom: Boompers.
Hofmann, L. (1999). Omgaan met fysiek bedreigende situaties. Geraadpleegd 9 april 2005 van http://www.iepdoc.nl/biblio/artikel_detail.asp?ID=37
Jeninga, J. (2000). Agressief gedrag. In Tel dan eerst even tot 10: Voorkomen van agressief gedrag (pp. 15-25). Amersfoort: CPS.
Jeninga, J. (2000). Leerlingen met agressief gedrag: de planmatige begeleiding. In Tel dan eerst even tot 10: Voorkomen van agressief gedrag (pp.27-66). Amersfoort: CPS.
Jennen, M. (2004). De psychoanalyse. In Psychotherapeutische methoden (pp. 9-17). Niet gepubliceerde cursus.
Jennen, M. (2004). Gedragstherapie. In Psychotherapeutische methoden (pp. 20-28). Niet gepubliceerde cursus.
Jennen, M. (2004). Ervaringsgerichte therapie. In Psychotherapeutische methoden (pp. 38-47). Niet gepubliceerde cursus.
Kaldenbach, H. (2004). Een wapengevaarlijke jongen op het schoolplein. [Elektronische versie] Respect, 99 tips voor het omgaan met jongeren in de straatcultuur. Geraadpleegd 23 april 2004 van www.leerlingenbegeleiding.nl/documentatie/straatcultuur.pdf
Kruk, M.R. (2000). Agressie: hypothalamus tussen hersenen en hormonen. In S. Tuinier, W.M. Verhoeven & P.J. Van Panhuis (red.), Behandelingsstrategieën bij agressieve gedragsstoornissen (pp. 1-13). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Lang, G., & van der Molen, H.T. (2000). De sociaal-leertheoretische benadering. In Psychologische gespreksvoering: Een basis voor hulpverlening (10de dr., pp. 53-109). Baarn: Nelissen.
Lang, G., & van der Molen, H.T. (2000). Basisvaardigheden. In Psychologische gespreksvoering: Een basis voor hulpverlening (10de dr., pp. 111-154). Baarn: Nelissen.
Lenie, T. (1999). Geweld bij kinderen. In I. Ponjaert-Kristoffersen (Red.), Mishandeling door kinderen: de doos van Pandora? (pp.13-37). Leuven: Acco.
Lingier, B. (2003, maart 10). Voorkomen van agressie. Paper aangeboden tijdens studiedag Spoed en intensieve zorgen: Agressie binnen spoed en intensieve zorgen.
NDC (2004, december 29). Lijnbus beschoten met luchtdrukgeweer. Het nieuwsblad.
Novis. (2004). Early nutrient deficiency may increase adolescent violence. [Elektronische versie]. Geraadpleegd 9 april 2005 van http://www.nutraingredients.com/news/news-ng.asp?id=56050-early-nutrien…
Perls, F. (1992). Gestalt [Elektronische versie]. Gestalttherapie verbatim, pp. 187. Geraadpleegd op 23 maart 2005 van http://home.wanadoo.nl/a.heer/Perls.htm
Politie Limburg Opleiding en Training [PLOT] (2005). Psychologische conflicthantering. Niet-gepubliceerde cursus.
Prinzie, P. (2004). Moeilijk gedrag: Wat is dat nu eigenlijk? In Waarom doet mijn kind zo moeilijk? Moeilijk gedrag begrijpen efficiënt straffen en belonen (pp. 11-36). Tielt: Lannoo.
Prinzie, P. (2004). Hoe evolueert asociaal gedrag? En zijn er verschillen tussen jongens en meisjes? In Waarom doet mijn kind zo moeilijk? Moeilijk gedrag begrijpen efficiënt straffen en belonen (pp. 37-62). Tielt: Lannoo.
Prinzie, P. (2004). Efficiënt belonen en straffen: hulpmiddelen op weg naar gewenst gedrag. In Waarom doet mijn kind zo moeilijk? Moeilijk gedrag begrijpen efficiënt straffen en belonen (pp. 119-138). Tielt: Lannoo.
Raad voor de Volksgezondheid en Zorg. (2002). Biowetenschap en beleid achter- grondstudie. Geraadpleegd 7 april 2005 van http://home.wanadoo.nl/medbiotechnologie/achtergrondstudie%20biowetensc…
Reber, A.S. (1997). Woordenboek van de psychologie: Termen, theorieën en verschijnselen (5de dr.). Amsterdam: Bert Bakker.
Rigter, J. (1992). Agressie. In Psychologie voor de praktijk (pp. 246-251). Muiderberg: Coutinho.
Rosseel, R. (2005, januari 24). Agressie, agressief, agressiever. Cursus aangeboden tijdens de cursus Agressie, agressief, agressiever.
Schuur, G. (2001). Omgaan met agressie (5de herziene dr.). Houten: Bohn Stafleu Van Loghum.
Similes (2001, 7 januari). Hoe ga jij om met agressie…? Geraadpleegd 7 april, 2005, van http://www.similes.org/nl/Hoe%20ga%20je%2095.pdf.
Smith, M.J. (1975). Het eerste dat u leren moet: volhouden. In Als ik nee zeg, voel ik me schuldig [When I say no, I feel guilty] (22ste dr., pp. 84-95). Amsterdam: Ambo.
Smith, M.J. (1975). De grote manipulator: kritiek. In Als ik nee zeg, voel ik me schuldig [When I say no, I feel guilty] (22ste dr., pp. 103-116). Amsterdam: Ambo.
Stein, A. (1996). Agressie- wat zit erachter? In Als kinderen agressief zijn [Wenn Kinder agressiv sind] (pp. 9-68). Tielt: Lannoo.
Topman, M. (2001). Omgaan met conflicten, onredelijke verzoeken en kritiek. Geraadpleegd 23 april 2005 van http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/spreken/conflict.htm
Van den Meersche, M. (2002). Het leerproces. In Psycho-pedagogie: Onderwijspsychologie (pp. 8‑34. Niet gepubliceerde cursus
Van der Hart, O. (2003). Schokkende gebeurtenissen en traumatische ervaringen. In N. Draijer, R. Kleber & O. van der Hart, Trauma, dissociatie en hypnose handboek (pp. 27-61). Lisse: Swets & Zeitlinger.
Van Loenen, A. (2005). Zelfverdeding = zelfbehoud. Geraadpleegd 10 maart 2005, van http://members.lycos.nl/verdediging/pages/verdediging1.html.
Van Panhuis, P.J. (2000). Empirisch gefundeerde risico-inschatting van agressief gedrag. In S. Tuinier, W.M. Verhoeven & P.J. Van Panhuis (red.), Behandelingsstrategieën bij agressieve gedragsstoornissen (pp. 28-66). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Van Tilburg, E. (2003a, maart 10). Agressie als maatschappelijk fenomeen… als menselijk fenomeen. Paper aangeboden tijdens studiedag Spoed en intensieve zorgen: Agressie binnen spoed en intensieve zorgen.
Van Tilburg, E. (2003b). Agressie - praktijkboek voor hulpverleners, begeleiders, leerkrachten. Antwerpen: Garant.
Van Vaerenberg, G. (2001). Agressief gedrag. In Sociale psychologie (pp. 72-89). Niet gepubliceerde cursus.
Waes, L. (2002, Maart 7). Agressie bij kinderen. Document gepresenteerd op het 2002 symposium over agressie bij kinderen. Geraadpleegd op 16 april 2005 van http://www.vbssterrebeek.be/Activiteiten/AGRESSIE.htm.
Wolters, M. (1998, april). Agressie en de hantering: een referentiekader. Paper aangeboden tijdens symposium Opvang van Agressiviteit en Geweld bij opname in Algemene en Psychiatrische Ziekenhuis, Brussel. Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid, en Leefmilieu.