Wetenschappelijke Artikels
o BOYLAN, J., A Thousand Voices Bloom. In: Columbia Journalism Review, 38, 6, 2000, pp. 34-35.
o CIABATTARI, J., Of Time and integrity. In: Columbia Journalism Review, 29, 5, 1989, pp. 27-32.
o ESSER, F., D’ANGELO, P., Framing the Press and the Publicity Process. In: American Behavioral Scientist, 46, 5, 2003, pp. 617-641.
o ESSER, F., D’ANGELO, P., Framing the Press and Publicity Process in U.S., British, and German General Election Campaigns. In: The Harvard International Journal of Press/Politics, 11, 3, 2006, pp. 44-66.
o ESSER, F., REINEMANN, C., FAN, D., Spin Doctors in the United States, Great Britain, and Germany. In: The Harvard International Journal of Press/Politics, 6, 1, 2001, pp. 16-45.
o FENGLER, S., Holding the News Media Accountable: A Study of Media Reporters and Media Critics in the United States. In: Journalism & Mass Communication Quarterly, 80, 4, 2003, pp. 818-832.
o SANTIN DURAN, M., La autorreferencia como estrategia de promoción: Periodismo o publicidad. In: Zer, 20, 2006, pp. 197-209.
o TUROW, J., Hidden Conflicts and Journalistic Norms: The Case of Self-coverage. In: Journal of Communication, 44, 2, 1994, pp. 29-46.
o ZELIZER, B., CNN, the Gulf War, and Journalistic Practice. In: Journal of Communication, 42, 1, 1992, pp. 66-81.
Monografieën
o BERTRAND, C., Media Ethics and Accountability. New Brunswick, Transaction Publishers, 2002, 164 p.
o BROUWERS, B., VAN BERKEL, H., Alles voor het nieuws. De flexibele ethiek van de journalist. Den Haag, Sdu Uitgeverij, 1994.
o D’ANGELO, P., ESSER, F., Metacoverage of the Press en Publicity in Campaign 2000 Network News, pp. 89-103 in KAID, L., TEDESCO, J., BYSTROM, D., McKINNEY, M., (eds.), The Millenium Election, Communication in the 2000 Campaign. Lanham, Rowman & Littlefield, 2003, 272 p.
o HAMILTON, J., All the News That’s Fit to Sell: How the Market Transforms Information Into News. Princeton, Princeton University Press, 2006, 342 p.
o McQUAIL, D., Mass Communication Theory. Londen, Sage, 2005, 624 p.
o VAN GORP, B., Van navelstaren tot zelfkritiek: hoe VRT en VTM over zichzelf berichten, pp. 215-226 in HOOGHE, M., DE SWERT, K., WALGRAVE, S., (red.), Nieuws op televisie: televisiejournaals als venster op de wereld. Leuven, Acco, 2005, 237 p.
o ZOCH, L., What’s Really Important Here?: Media Self-Coverage in the Susan Smith Murder Trial, pp. 195-205 in REESE, S., GANDY, O., GRANT, A., (eds.), Framing public life: perspectives on media and our understanding of the social world. Mahwah, Lawrence Erlbaum Associates, 2003, 399 p.
Kranten en Tijdschriften
o (anon.), Times Reporter Who Resigned Leaves Long Trial of Deception. In: The New York Times, 11 mei 2003.
o BULTINCK, B., ‘Ik ben hier gemengd blij mee’. In: De Morgen, 16 nov. 2007.
o CASAGRANDE, L., Goednieuwskrant mikt op plek dicht bij de mensen. In: Het Belang van Limburg, 12 mei 2001.
o DE PRETER, J., Kwaliteitskranten lijden niet onder gratis nieuws. In: De Morgen, 15 feb. 2008.
o DE RUYTER, K., Peter Vandermeersch marketeer van het Jaar. In: De Standaard, 15 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., Wie is Peter Vandermeersch?, In: De Standaard, 15 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., ‘Journalistiek en Marketing zitten samen in mijn genen’. In: De Standaard, 15 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., Peter Vandermeersch Marketeer van het Jaar. In: Het Nieuwsblad Online, 15 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., Peter Vandermeersch Marketeer van het Jaar. In: De Standaard Online, 14 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., Peter Vandermeersch Marketeer van het Jaar. In: Het Volk Online, 15 nov. 2007.
o DE RUYTER, K., Peter Vandermeersch Marketeer van het Jaar. In: De Morgen, 15 nov. 2007.
o FREIERMUTH, G., Betere titels volharden. In: AchterhetNieuws, febr. 2008.
o LAPERRE, A., Peter Vandermeersch Marketeer van het Jaar. In: Metro, 15 nov. 2007.
o YARDLEY, J., When Reporters Become the Story. In: The Washington Post, 7 febr. 2000.
Eindverhandelingen
o WILLIAMS, A., Media Narcissism and Self-Reflexive Reporting: Metacommunication in Televised News Broadcasts and Web Coverage of Operation Iraqi Freedom. Eindverhandeling University of Florida, 2004, 105 p.
Andere
o (anon.), A free and responsiblepress: a general report on mass communication: newspapers, radion, motion pictures, magazines and books, by the commission on freedom of the press. Chicago, University of Chicago Press, 1947, 138 p.
o ESSER, F., A news stage in political reporting: Metacommunication in election coverage. Paper gepresenteerd aan de Political Communications Divison, International Communication Association, Washington DC, 2001.
o PIEPER, C., HUGHES, K., Media-on-Media: The Framing of the Time-Warner/Turner-CNN Merger. Studie gepresenteerd op de Western Social Science Association Conference, 25 april 1997.