Bruyninckx, A. (2006). Mediagedrag en slaapkamercultuur bij allochtone jongeren. (Masterproef). K.U.Leuven, België.
Clycq, N., Michielsen, M., & Timmerman, C. (2003). Allochtonen en nieuwsgaring: komen de Vlaamse nieuwsprogramma’s tegemoet aan de behoeften van jongeren van Turkse of Marokkaanse origine? Antwerpen: Steunpunt Gelijkekansenbeleid.
De Aguirre, F., De Sutter, W., Riebbels, G., Saeys, F., & Staes, L. (1996) Anders gekeken? Een exploratief onderzoek naar het mediagedrag van Turkse en Marokkaanse jongeren en volwassenen. Gent. Academia Press.
Devroe, I., Driesen, D., & Saeys, F. (2005). Beschikbaarheid en gebruik van traditionele en nieuwe media bij allochtone jongeren in Vlaanderen. Antwerpen: Steunpunt Gelijkekansenbeleid.
d’Haenens, L. (2006). Media en diversiteit: contouren van beleid en onderzoek. In Foblets, M., Vrielink, J., & Billiet, J. (red.), Multiculturalisme ontleed. Een staalkaart van onderzoek aan de K.U.Leuven. (pp. 187-220). Leuven: Universitaire Pers Leuven.
d’Haenens, L., Beentjes, J.W.J., & Bink, S. (2000a). Mediabeleving van allochtonen in Nederland. Kwalitatief onderzocht. In Bedrijfsfonds voor de Pers (ed.), Pluriforme informatie in een pluriforme samenleving. Knelpunten in de informatievoorziening van en voor etnische minderheden in Nederland, met bijzondere aandacht voor de persmedia. (pp. 44-112). Den Haag: Studies voor het Bedrijfsfonds voor de Pers.
d’Haenens, L., Beentjes, J.W.J., & Bink, S. (2000b). The media experience of ethnic minorities in the Netherlands: A qualitative study. Communications. The European Journal of Communication Research, 25(3), 325-341.
d’Haenens, L., & Saeys, F. (1996). Media en multiculturalisme in Vlaanderen. Gent: Academia.
d’Haenens, L., van Summeren, C., Saeys, F., & Koeman, J. (2004). Integratie of identiteit? Mediamenu’s van Turkse en Marokkaanse jongeren. Amsterdam: Boom.
Hertegonne, M. (2008). Media en allochtonen: de rol van leeftijd en verblijfsduur. (Masterproef). K.U.Leuven, België.
Johnson-Cartee, K.S. (2005). News narrative and News Framing: Constructing Political Reality. In Gezduci, H. & d’Haenens, L. (in review), The Quest for Credibility and Other Motives for News Consumption among Youths: A culture-centered approach. Journal for Children and Media.
Katz, E., Blumler, J.G. & Gurevitch, M. (1974). Utilization of Mass Communication by the individual. In Blumler, J.G. & Katz, E. (red.), The uses of mass communication: Current perspectives on Gratifications Research. (pp 19-31). Beverly Hills, CA: Sage.
McQuail, D. (2005). McQuail’s Mass Communication Theory. Beverly Hills, CA: Sage.
Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone. The collapse and revival of American community, New York: Simon and Schuster.
Putnam, R. D. (1995). Tuning in, tuning out: the strange disappearance of social capital in America. Political science and Politics, 28(4), 664-684.
Smith, M. K. (2009). 'Social capital', the encyclopedia of informal education. Geraadpleegd via www.infed.org/biblio/social_capital.htm
Verstraeten, H., & Schelfhout, E. (1998). De rol van de media in de multiculturele samenleving. Brussel: VUB.
Marloe Mentens