AHOSA – Anders HOren door SpraakAfzien [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.ahosa.be
Audiologieboek – Nederlandse Leerboek Audiologie [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.audiologieboek.nl
Batliner, G. (i.s.m. Logopedie en Audiologie K.U. Leuven) (2003). Spelend leren horen. Tips voor het helpen van kinderen met gehoorstoornissen. Tielt: Lannoo.
BKLO Jonghelinckshof – KOCA (z.j.). Geïntegreerd onderwijs voor dove en slechthorende kinderen. Informatiebrochure. Antwerpen: Auteur.
Blume, S. (2006). Grenzen aan genezen. Over wetenschap, technologie en de doofheid van een kind. Amsterdam: Bert Bakker.
Cochlear [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.cochlear.com
Cochlear implantaat (CI). (z.j.). Beschikbaar op 15 augustus 2016, van https://www.uzleuven.be/cochleair-implantaat-ci
Coenen, S. (z.j.). FM-Apparatuur. Geraadpleegd van http://www.welcom-vzw.be/Brochure/fmapparatuur.pdf
De Braeckeleer, N., & De Leenheer, E. (2011). De Gehoorstoornis Survivalgids. Sint-Niklaas: Abimo.
De Keerkring. (z.j.). Visie op opvoedingsondersteuning. Geraadpleegd van www.keerkring.be/doc/VisieOO.pdf
De Oorgroep [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.eargroup.net
De Opvoedingswinkel [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://opvoedingswinkel.be
De Opvoedingswinkel. (z.j.). Visie op opvoedingsondersteuning. Geraadpleegd van http://www.opvoedingswinkelantwerpen.be/files/pdf/visie-op-opvoedingson…
De Raeve, L. (2005). De invloed van Cochleaire Implantatie op opvoeding en onderwijs van dove kinderen [presentatie op de Wereld Doven Dag, 2005 te Kortrijk, België].
De Raeve, L. (2016, 11 mei). Optimaliseren van het schoolse leren en het sociaal-emotioneel functioneren van dove leerlingen met een CI, in gewoon en buitengewoon onderwijs [Lezing].
De Raeve, L., & Martens, A. (2016, 25 februari). Internationale Cochleaire Implantaat (CI)-dag. Persmededeling. ONICI, VLOK-CI.
De Raeve, L., Spaai, G., Huysmans, E., De Goijer, K., Bammens, M., Croux, E., et al. (2008). Begeleiding van jonge dove kinderen met een cochleaire implantaat: informatie en tips voor ouders en begeleiders. Hasselt: KIDS, Amsterdam: NSDSK, Zonhoven: ONICI.
De Sleutel [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.desleutel.be
De verschillen. (z.j.). Beschikbaar op 15 augustus 2016, van
Deij, A. (2013). Gehoord worden / Omgaan met slechthorendheid. Leuven/Den Haag: Kentalis Acco.
Dirks, E., De Vries, M., & Uilenburg N. (2013). Zo hoor ik: Een kijkje in het leven van jonge kinderen met gehoorverlies. Koog aan de Zaan: Poiesz.
Doof.nl [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.doof.nl/
FEVLADO – Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.fevlado.be/
FODOK – Nederlandse Federatie van Organisaties van Ouders van Dove Kinderen. (1999, februari). Een doof kind in de groep. Ervaringen van leerkrachten en andere begeleiders. Utrecht: Anraad.
FODOK [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.fodok.nl
FODOK. (2001). Dove kinderen en pesten op de reguliere school. Geraadpleegd van http://www.fodok.nl/uploads/tx_pdforder/pesten.pdf
FODOK. (2009). Lezen = Cool! Hoe krijg je dove pubers met of zonder CI aan het lezen? Informatie en tips voor ouders. Utrecht: Auteur.
GezondVGZ [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.gezondvgz.nl
GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. (2014). M-decreet Survival Guide. Brussel: Huis van het GO!
Graeme Clark. (2015). Beschikbaar op 15 augustus, 2016, van https://nl.wikipedia.org/wiki/Graeme_Clark
Hagoort, L. (2015). Horen is een genoot! Leven met een cochleaire implantaat. Amsterdam: Mercurius.
Hoekstra, A., & Lafleur, B. (2009). Weetjes en Proefjes over Oren en Horen [Presentatie]. Geraadpleegd van http://www.slideshare.net/hovoseniorenacademie/ proefjesmeesters-geluiden-gehoor-versie-3
Hoorcomfort [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.hoorcomfort.be
Horen met CI [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.horen-met-ci.be
http://www.fodok.nl/themas/basisonderwijs/verschillen/
Huis van het Kind [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.huizenvanhetkind.be/hk/
Isarin, J. (2006). Hoor hen! MSN-gesprekken met dove en slechthorende jongeren. Zwolle: Koninklijke Effatha Guyot Groep, Twello: Van Tricht.
Isarin, J. (2006). Hoor hen! Participatieonderzoek: virtueel en in real life. Zwolle: Koninklijke Effatha Guyot Groep.
Isarin, J. (2008). Zo hoort het. Dove kinderen in het CI-tijdperk: een participatieonderzoek. Amsterdam: Van Tricht.
Johan, (2013, 5 september). Gebarentaal en schrijftolken in basisonderwijs. Belg.be. Geraadpleegd van http://www.belg.be/32644/nieuws/gebarentaal-en-schrijftolken-in-basison…
Kajong [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.kajong.be
Knoors, H., & Marschark, M. (2014). Mijn leerling hoort slecht. Een gids voor evidence based onderwijs. Leuven/Den Haag: Acco.
Koninklijke Kentalis [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.kentalis.nl
Leemans, L. ( 2016, 3 januari). Altijd met twee voor de klas. Klasse. Geraadpleegd via https://www.klasse.be
Liplezer [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.liplezer.com/
M-decreet [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.m-decreet.be/
NKO – AZ Maria Middelares Gent [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.neuskeeloor-gent-associatie-maria-middelares.be
NKO – Sint-Augustinus Antwerpen [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.neus-keel-oor.be
ONICI – Onafhankelijk Informatiecentrum over Cochleaire Implantatie [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.onici.be
Participate! [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.participate-autisme.be
Posthuma, E. (2009). Cochleaire capriolen: gehoor in beweging. Leeuwarden: Elikser.
Santa Maria, P. L., & Oghalai, J. S. (2014). When is the best timing for the second implant in pediatric bilateral cochlear implantation? The Laryngoscope, 124(7), 1511–1512.
Smet, P. (2013, 3 september). Vlaamse overheid breidt ondersteuning van dove leerlingen door tolken Vlaamse Gebarentaal en schrijftolken fors uit. Persbericht. Geraadpleegd via http://www.fevlado.be
Spraakafzien. (z.j.). Beschikbaar op 15 augustus, 2016, van http://www.doof.nl/infotheek/taal/spraakafzien
Sticordi-maatregelen. (z.j.). Beschikbaar op 15 augustus 2016, van http://www.wilgenduin.be/page/sticordimaatregelen.aspx
Tijsseling, C. (2008/2009). Doof of zo? Wegwijzer bij gehoorverlies. Utrecht/Antwerpen: Kosmos.
Van Crommbrugge, H. (2008). Inleiding Hans Van Crombrugge. Beschikbaar op 15 augustus, 2016, van http://www.ipbsite.be/archief/opvoedingsondersteuning/49-inleidinghansv…
van der Lem, T., & Spaai, G. (Red.). (2008). Effecten van cochleaire implantatie bij kinderen. Een breed perspectief. Deventer: Van Tricht.
Van Rijssel, S. (2010). Hoe beleven dove of slechthorende kinderen en hun familieleden hun gezinsrelaties: een exploratief onderzoek [masterproef]. Ongepubliceerde manuscript, Universiteit Gent, Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen.
Vangheluwe, J., & Vermeirsch, J. (2014). Ontwikkelen van een wiki i.v.m. cochleaire implantatie: Informatie over gehoorverlies, delen en werking van een cochleair implant en begeleiding [bachelorproef]. Ongepubliceerde manuscript, Katholieke Hogeschool VIVES Brugge, Departement Gezondheidszorg.
VAPH - Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.vaph.be
Verelst, S., & Vermeiren, S. (2015). Wij horen erbij! [bachelorproef]. Ongepubliceerde manuscript, Thomas More Kempen, Departement Mens & Maatschappij – Onderwijs.
Verstraete, E. (2003). De stilte verbroken: diagnostiek en revalidatie van personen met een auditieve handicap (Deel II: Praktische toepassing). Destelbergen (België): SIG.
Vlaamse Ouders van Kinderen met Cochleaire Inplant. (2016, zomer). Nieuwsbrief 44, 14(1). VLOK-CI.
VLOK-CI [Website]. (z.j.). Geraadpleegd via http://www.vlok-ci.eu
VLOK-CI. (2008, november 22). Symposium: Mijn kind is doof, CI en identiteitsontwikkeling. Visietekst VLOK-CI. Deel 1: onze visie op CI en identiteitsontwikkeling.
VLOK-CI. (z.j.). Vlaamse Ouders van Kinderen met Cochleaire Inplant vzw. Vereniging voor ouders van dove en slechthorende kinderen. Folder. Kessel-Lo: Auteur.