Literatuurlijst
Amir, Z. 2011. Blogs in Language Learning : Maximizing Students’ Collaborative Writing. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 18. p. 537-543.
Andrianirina, H. & Foucher, A-L. 2012. Les apports du travail collaboratif dans l’amélioration de l’expression écrite en L2. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 34. p. 9-13.
Armstrong, K. & Retterer, O. 2008. Blogging as L2 Writing : A Case Study. AACE Journal. 16.3. p. 233-251.
Arslan, R. & Sahin-Kizil, A. 2010. How can the use of blog software facilitate the writing process of English language lerners ? Computer Assisted Language Learning. 23.3. p. 183-197.
Averianova, I. 2012. The language of electronic communication and its implications for TEFL. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 34. p. 14-19.
Carter-Thomas, S. 2000. La cohérence textuelle : pour une nouvelle pédagogie de l’écrit. Paris : L’harmattan.
Cornaire, C. & Raymond, P.M. 1999. La production écrite. Paris: CLE International.
Cuq, J-P. & Gruca, I. 2002. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble.
Cuq, J-P. 2003. Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
Desmet, P. & Eggermont, C. “Module Expression: l’oral et l’écrit.” Thema van het vak V0AG3A “Frans I: Taal & Tekst”, KULeuven, 2009-2010 [syllabus].
Desmet, P. & Montero Perez, M. “Linguistique française: linguistique appliquée.” Thema van het vak F0V18A “Linguistique française: linguistique appliquée”, KULeuven, 2012-2013 [cursustekst].
Ducate, L & Lomicka, L. 2005. Exploring the blogosphere : Use of web logs in the foreign language classroom. Foreign Language Annals. 38.3. p. 410-422.
Ducate, L & Lomicka, L. 2008. Adventures in the blogosphere : from blog readers to blog writers. Computer Assisted Language Learning. 21.1. p. 9-28.
Ebner, M. 2009. Can Weblogs and Microblogs Change Traditional Scientific Writing? Future Internet. 1.1. p. 47-58.
Hannay, M. & Mackenzie, J.L. 2009. Effective writing in English. Bussum: Uitgeverij Coutinho.
Herring, S.C. e.a. 2005. Weblogs as a bridging genre. Information Technology & People. 18.2. p. 142-171.
Larsen - Freeman, D. 2000. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Lee, L. 2010. Fostering reflective writing and interactive exchange through blogging in an advanced language course. ReCALL. 22.2. p. 212-227.
Maureau, J.H. 1979. Goed en begrijpelijk schrijven: een analyse van 40 jaar schrijfadviezen. Muiderberg: Coutinho.
Meijer, D. & Noijons, J. (ed.) 2006. Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne vreemde talen: leren, onderwijzen, beoordelen. Den Haag: Nederlandse Taalunie.
Mompean, R.A. 2012. Tutorat en ligne – Analyse des pratiques d’interaction et de feedback dans un blogue pour l’apprentissage de l’anglais. ALSIC, 15.2.
Porcher, L. 2008. L’enseignement des langues étrangères. Paris : Hachette.
Puschmann, C. 2010. The corporate blog as an emerging genre of computer-mediated communication : features, constraints, discourse situation. Göttingen : Universitätsverslag Göttingen.
Saville-Troike, M. 2006. Introducing Second Language Acquisition. New York: Cambridge University Press.
Spydridakis, J.H. 2000. Guidelines for Authoring Comprehensible Web Pages and Evaluating Their Success. Technical Communication. 47.3. p. 359-382.
Smedts, W. & Van Belle, W. 2003. Taalboek Nederlands. Kapellen: Uitgeverij Pelckmans.
Tiziana, M. e.a. 2010. Using an L2 blog to enhance learners’ participation and sense of community. Computer Assisted Language Learning. 23.4. p. 321-341.
Tomé, M. 2009. Weblogs éducatifs pour l’enseignement d’une langue étrangère. Synergies Espagnes, 2.2, p. 261-279.
Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs - VVKSO (http://ond.vvkso-ict.com/vvksomainnieuw/vakleerplan.asp?VAK=Frans). (Toegang 8 mei 2013)
Ward, J. 2004. Blog assisted language learning (BALL): Push button publishing for the pupils. TEFL Web Journal. 3.1. p. 1-16.
"writing." Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica Online Academic Edition. Encyclopædia Britannica Inc., 2012. Web. 30 Oct. 2012. <http://www.britannica.com/EBchecked/topic/649670/writing>.
Yu-Chich, S. 2010. Extensive writing in foreign-language classrooms: a blogging approach. Innovations Education and Teaching International. 47.3. p. 327-339.