ABBING, H. (2002), Why are artists poor? The exceptional economy of the arts, Amsterdam: University Press, 367p.
ANDERSEN, T.M. & SVARER, M. (2007), Flexicurity – labour market performance in Denmark, University of Aarhus, 33p.
ARTHUR, M.B. (2008), ‘Examining contemporary careers: A call for interdisciplinary inquiry’ in Human Relations, 2008, (61): 163-186.
BENHAMOU, F. (2000), ‘The Opposition between Two Models of Labour Market Adjustment: The Case of Audiovisual and Performing Arts Activities in France and Great Britain over a Ten Year Period’ in Journal of Cultural Economics, 2000, (24): 301-319.
BENHAMOU, F. (2003), Artists’ Labour Markets’, 69-75 in TOWSE, R. (ed), Handbook of Cultural Economics, Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited, 494 p.
BERINGS, D. & STEEN, T. (2004), Mens en Organisatie, Antwerpen: Uitgeverij De Boeck, 328p.
BRISCOE, J.P. & HALL, D.T. (2006), ‘The interplay of boundaryless and protean careers: Combinations and implications’ in Journal of Vocational Behavior, 2006, (69): 4–18.
BRYMAN, A. (2008), Social Research Methods, Oxford: University Press, 748p.
DENYS, J. (2010), Free to work, Antwerpen/Amsterdam: Houtekiet, 357p.
DE MOOR, T. (2007), Doorstroom in de podiumkunstensector: streven naar een loopbaan zonder kortsluitingen, Antwerpen: Eindverhandeling UA-TEW, 106p.
DE PRINS, P. (2009), Syllabus Human Resources Management. Deel 3 Motivatie: De Wortel en de Ezel, Antwerpen: UAMS, 11p.
DE VOS, A. & SOENS, N. (2008), ‘Protean attitude and career success: The mediating role of self-management’ in Vocational Behavior, 2008, (73): 449-456.
DONNELLY, R. (2006), ‘How “free” is the free worker? An investigation into the working arrangements available to knowledge workers’ in Personnel Review, 35, (1): 78-97.
DONNELLY, R. (2009), ‘Career behavior in the knowledge economy: Experiences and perceptions of career mobility among management and IT consultants in the UK and the USA’ in Journal of Vocational Behavior, 2009, (75): 319–328.
ELANGOVAN, A.R. e.a. (2010), ‘Callings and organizational behavior’ in Journal of Organizational Behavior, 2010: 428-440.
FERNANDEZ, V. & ENACHE, M. (2008), ‘Exploring the relationship between protean and boundaryless career attitudes and affective commitment through the lens of a fuzzy set QCA methodology’ in Intangible Capital, 2008: 31-66.
FORRIER, A. (2007), ‘Een Zegen of een Vloek? De ongebonden loopbaan van de podiumkunstenaar’, 105-110 in Metamorfose in Podiumland. Een Veldanalyse, Brussel: VTi, 213p.
GALLIGAN, A.M. & ALPER, N.O. (1998), ‘Characteristics of Performing Artists: A Baseline Profile of Sectoral Crossovers’ in Journal of Arts Management, Law & Society, 28, (2): 155-177.
GIELEN, P. (2000), ‘Professionalisering is...’ in De Witte Raaf, 2000: 84, (online), http://dewitteraaf.stylelabs.com/web/flash/content.asp?struct_id=8&page…, gelezen op 10.05.2010.
GOOS, M. & SALOMONS, A. (2009), Kwalitatieve Veranderingen in de Banenstructuur in Vlaanderen en België, Leuven: Steunpunt WSE, 62p.
HALL, D.T. & CHANDLER, D.E. (2005), ‘Psychological success: When the career is a calling’ in Journal of Organizational Behavior, 2005: 155-176.
HANDAJA, Y. & DE WITTE, H. (2006), ‘De impact van kwantitatieve en kwalitatieve jobonzekerheid op het welzijn’ in Over.Werk, 2006, (4): 150-157.
HEILBRUN, J. (2003), ‘Baumol’s Cost Disease’, 91-101 in TOWSE, R. (ed.), A Handbook of Cultural Economics, Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited, 494p.
HESTERS, D. (2007), ‘Solo (working title). Individuele trajecten in de podiumkunsten’, 111-124 in Metamorfose in Podiumland. Een Veldanalyse, Brussel: VTi, 213p.
HEYLEN, V. & BOLLENS, J. (2009), Activerend arbeidsmarktbeleid. Wat werkt in het buitenland?, Leuven: Katholieke Universiteit Leuven. Steunpunt Werk en Sociale Economie, 35p.
HOSTE, C. (2005), Acteren vanaf veertig: wanneer het rinkelen van de telefoon plots geen evidentie meer blijkt te zijn: situatieschets van het acteursberoep vanaf veertig a.h.v. postenquêtes en diepte-interviews, Antwerpen: Eindverhandeling UA-UAMS, 114p.
JACOBS, D. (2005), Creativiteit en de economie, Achtergrondpaper ter voorbereiding van de Innovatielezing 2005 ‘Concurreren met creativiteit’, georganiseerd door het Ministerie van Economische Zaken, (online), http://www.flandersdc.be/view/nl/1466362-Creativiteit+en+economie.html, gelezen op 22.05.2010.
JANSSENS, J. & MOREELS, D. (2008), Survival in de Podiumjungle. De loopbaan van performers in de podiumkunsten (1993-2005), Brussel: VTi, (online), http://www.vti.be/nl/files/survival-de-podiumjungle, gelezen op 09.05.2010.
JANSSENS, J. (2008), ‘De podiumkunstenaar als individu. Enkele vragen’, in Courant, Dossier: De kunstenaar als individu, 2008, (85): 4-7.
JANSSENS, J. (2010), ‘Fabeldier komt op de kaart. ‘Spelen’ en ‘maken’ in het Vlaamse theater sinds 1993’ in Courant, Over ‘Spelen’ en ‘Maken’, 2010, (92): 11-17.
MARKUSEN, A. e.a. (2006), Crossover. How Artists Build Careers across Commercial, Nonprofit and Community Work, (online), www.hhh.umn.edu/projects/prie, gelezen op 12.04.2010.
MENGER, P.-M. (2002), Portrait de l’artiste en travailleur. Métamorphoses du capitalisme, N: Editions du Seuil et La République des Idées, 96 p.
MORTELMANS, D. (2007), Handboek Kwalitatieve Onderzoeksmethoden, Acco, Leuven/Den Haag, 534p.
N, N. (2010), Daar zit beweging in! Een Vlaams actieplan voor Onderzoekers, Brussel: Departement Economie, Wetenschap en Innovatie, 31p.
OLAERTS, A. (2010), ‘Woord vooraf’ in Courant, Over ‘Spelen’ en ‘Maken’, 2010, (92): 3-5.
PEETERS, A. e.a. (2009), Uitzendarbeid: opstap naar duurzaam werk, ook voor kansengroepen?, Brussel: Idea Consult, (online), http://www.werk.be/c-en-o/onderzoek/onderzoeksprojecten/2008/interimjob…, gelezen op 22.04.2010.
PILMIS, O. (2007), ‘Des “employeurs multiples” au “noyau dur” d’employeurs: relations d’emploi et concurrence sur le marché des comédiens intermittent’ in Sociologie du travail, 2007, (47): 297-315.
RIENSTRA, R. (2004), Cultureel ondernemerschap is een kunst. 4e Carel Birnielezing, Erasmus Universiteit Rotterdam, (online), http://www.cultuurmanagement.eu/4eCBlezing.pdf, gelezen op 22.05.2010.
ROSENSTEIN, C. (2004), ‘Conceiving Artistic Work in the Formation of Artist Policy: Thinking Beyond Disinterest and Autonomy’ in The Journal of Arts Management, Law, and Society, 34, (1): 59-77.
SAPIRO, G. (2007), ‘La vocation artistique entre don et don de soi’ in Actes de la Recherche en Sciences Sociales, 2007, (168): 5-11.
SEGERS, K., SCHRAMME, A. & DEVRIENDT, R. (2010), ‘Do Artists Benefit from Arts Policy? The Position of Performing Artist in Flanders (2001-2008)’ in The Journal of Arts Management, Law and Society, 2010, (40): 58-75.
SELS, G. (2008), ‘Beschermde mobiliteit of beschermen tegen mobiliteit? Recepten voor een (te?) stabiele arbeidsmarkt’ in Over.Werk, 2008, (2): 54-70.
SELS, G. (2010), ‘Extra besparing op cultuur’ in De Standaard, 12.05.2010.
SELS, L., THEUNISSEN, G., VERBRUGGEN, M. & FORRIER, A. (2006), ‘De prijs van een onderbroken loopbaan’ in Over.Werk, 2006, (4): 73-83.
SELS, L. (2008a), ‘Arbeidsmobiliteit, vaart de arbeidsmarkt er wel bij? Een diagnose op macroniveau’ in Over.Werk, 2008, (2): 41-53.
SELS, L. (2008b), ‘Beschermde mobiliteit of beschermen tegen mobiliteit? Recepten voor een (te?) stabiele arbeidsmarkt’ in Over.Werk, 2008, (2): 54-70.
SPITHOVEN, A. (2007), ‘Kennisproductie in België, Analyse van de O&O-activiteiten in de non-profitsector’ in Studiereeks 08: O&O en innovatie in België, Brussel: Federaal Wetenschapsbeleid, 91p.
STOHS, J.H. (1992), ‘Career patterns and family status of women and men artists’ in Career Development Quarterly, 40, (3): 223-235.
STYNEN, D. & SELS, L. (2008), ‘Wat arbeidsmobiliteit met werknemers en hun loopbanen doet. Een diagnose op microniveau.’ in Over.Werk, 2008, (2): 8-24.
SULLIVAN, S.E. & BARUCH, Y. (2009), ‘Advances in Career Theory and Research: A Critical Review and Agenda for Future Exploration’ in Jounal of Management, 2009: 1542-1571.
TAYLOR, P. G. (2001), ‘Academic careers in the 21st century: Making sense of new opportunities and challenges’ in Richardson, L. & Lidstone, J. (ed.), Flexible Learning for a Flexible Society, Proceedings of ASET-HERDSA 2000 Conference, Toowoomba, Qld, 2-5 July 2000, (online), http://www.aset.org.au/confs/aset-herdsa2000/procs/taylor-p2.html, gelezen op 2.04.2010.
TOWSE, R. (2001), Creativity, Incentive and Reward. An Economic Analysis of Copyright and Culture in the Information Age, Cheltenham: An Elgar Reference Collection, 192p.
VALCOUR, M. & LADGE, J.J. (2008), ‘Family and career path characteristics as predictors of women’s objective and subjective career success: Integrating traditional and protean career explanations’ in Journal of Vocational Behavior, 2008, (73): 300–309.
VAN KERKHOVEN, M. (2007), ‘Stenen in de Stroom. Een Pleidooi voor Vertrouwen’, 151-175 in Metamorfose in Podiumland. Een Veldanalyse, Brussel: VTi, 213p.
VAN RAES, J., VANBESELAERE, N., DE WITTE, H. & BOEN, F. (2009), Het Recept voor een Succesvolle Fusie. De cruciale rol van organisatiebinding, Leuven: Uitgeverij Acco, 152p.
VAN RUYSSEVELDT, J. & VAN HOOF, J. (2006), Arbeid in verandering, N: OpenUniversiteitNederland, Kluwer, 359 p.
VERMEIREN, P.P. e.a. (2006), ‘De onderbroken loopbaan ontrafeld.’ In Over.Werk, 2006, (4):57-72.
VERMEYLEN, G. & HURLEY, J. (2007), Varieties of flexicurity: reflections on key elements of flexibility and security. Backgroundpaper (Hearing on the Commission’s Green Paper ‘Modernising labour law to meet the challenges of the 21st century’), (online), http://www.eurofound.europa.eu/publications/htmlfiles/ef0721.htm, gelezen op 17.05.2010.
VON DER FUHR, S. e.a. (2010), Spelen voor de kost. Werk en inkomsten van acteurs in Nederland, Tilburg: IVA Beleidsonderzoek en Advies, (online), http://www.fnvkiem.nl/files/contents/Spelen%20voor%20de%20kost, gelezen op 3.05.2010.
WELLENS, N. (2008), ‘Meer projectsubsidies en beurzen’ in Courant: Dossier ‘De Kunstenaar als Individu’, 2008, (85): 8.
WELLENS, N. (2009), ‘En wat met de beurzen voor individuele kunstenaars?’ in Courant: Voorbij de beslissingen, 2009, (91): 16.
WERCK, K. (2007), ‘De professionalisering van de sector. Organisatieontwikkeling en cultuurbeleid’, 141-150 in Metamorfose in Podiumland. Een Veldanalyse, Brussel: VTi, 213p.
WERCK, K. e.a. (2008), ‘Budgetary constraints and programmatic choices by Flemish subsidized theatres’ in Applied Economics, 2008, (40): 2369-2379.
Algemene toelichting en commentaar per artikel bij het Kunstendecreet, 12 december 2003, (online), http://www.kunstenenerfgoed.be/ake/view/nl/2920544-Historiek.html#ppt_3…, gelezen op 16.05.2010.
Toelichting in het Vlaams Parlement door de heer Bert Anciaux, Vlaams minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Brussel bij het ontwerp van decreet houdende wijziging van het Kunstendecreet van 2 april 2004 (op 24 april 2008), (online), http://www.kunstenenerfgoed.be/ake/view/nl/2920544-Historiek.html#ppt_3…, gelezen op 16.05.2010.
Overzicht subsidiëring kunstenaars 2010, (online), http://www.kunstenenerfgoed.be/ake/view/nl/1656509-Kunstenaars.html, gelezen op 8.04.2010.
Overzicht toegekende beurzen aan kunstenaars, werkjaar 2009, (online) http://www.kunstenenerfgoed.be/ake/view/nl/1656509-Kunstenaars.html, gelezen op 8.04.2010.
Commission Staff Working Document accompanying the Communication from the Commission to the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions (2007), Towards Common Principles of Flexicurity: More and better jobs through flexibility and securityCommission of the European Communities, (online), http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=SEC:2007:861:FIN:…, gelezen op 18.05.2010.