American Psychiatric Association (2001). Beknopte handleiding bij de diagnostische criteria van de DSM-IV-TR. Lisse: Zwets & Zeitlinger.
Beers, M.H. (Red.) (2005). Merck Manual Medisch handboek. Houten/Antwerpen: Bohn Stafleu Van Loghum
Beuselinck, K. (2002a). Handelingsgerichte Diagnostiek. In: H. Van de Veire (Red.), De Leidraad. Methodiek in leerlingenbegeleiding (deel 2), Gent: stad Gent.
Beuselinck, K. (2002b). ADHD. In: H. Van de Veire (Red.), De Leidraad. Methodiek in leerlingenbegeleiding (deel 6), Gent: stad Gent.
Calmeyn, P. (2008). Situering en diagnostiek van DCD (dyspraxie) bij kinderen in het basisonderwijs. Nascholing georganiseerd door Eekhoutcentrum, 30 januari 2008, Kortrijk, België.
Calmeyn, P., & Dewitte, G. (2001). Kinderen met ontwikkelingsdyspraxie. Leidraad voor begeleiders en ouders. Leuven: Acco.
Calmeyn, P., & Dewitte, G. (2007). Mijn kind heeft DCD. Gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: Lannoo.
Casier, V. (2006). Psychopedagogiek: schoolpsychologie en orthodidactiek. Ongepubliceerde cursus, Katholieke Hogeschool IPSOC, Kortrijk, België.
Cermak, S.A., Gubbay, SS, & Larkin, D. (2002). What is Developmental Coordination Disorder? In: S.A. Cermak & D. Larkin (Reds.), Developmental Coordination Disorder (pp. 2-22). Albany: Delmar.
Claeys, Vandemaele, & Vandormael. (2005). Psychometrische technieken. Ongepubliceerde cursus, Katholieke Hogeschool IPSOC, Kortrijk, België.
Cokelaere, M., & Craeynest, P. (1998). Onze genen. Handboek menselijke erfelijkheid. Leuven: Acco.
Cooreman, A. (n.d.). Leerstoornissen: een korte omschrijving. Afgehaald van het WWW op 2 december 2007, http://www.letop.be/infotheek/bib/pdf.asp?ArtID=55
De Kimpe, E. (2004). De niet-verbale leerstoornis. Handelingsgerichte diagnostiek vertaald in een beslisboom. Ongepubliceerde thesis, Lessius Hogeschool, Antwerpen, België.
Desoete, A. (2007). Leerstoornissen: stand van zaken. Vlaams Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 2, 3-30.
De Volder, I., & Ver Eecke, E. (1996). Buitengewoon lager onderwijs type 1 en 8. Meer duidelijkheid. Deel 1. Caleidoscoop, 1, 1996. Afgehaald van het WWW op 12 december 2007, http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden08/art08_1_04.html
Die-'s-lekti-kus VZW (2004). Werkmap “Leerzorg”. Kessel-Lo.
Dumont, J.J. (1977). Leerstoornissen. Deel 1 : Theorie en model. Rotterdam: Lemniscaat.
Dyspraxis V.Z.W. (2007). Zorg- & werkkader voor kinderen met DCD in de klas. Afgehaald van het WWW op 31 januari 2008, http://www.dyspraxis.be
Geuze, R.H. (1996). Perceptuo-motorische processen en vaardigheden en Developmental Coordination Disorder. In: A. F. Kalverboer (Red.), De nieuwe buitenbeentjes. Stoornissen in aandacht en motoriek bij kinderen (pp. 109-140). Rotterdam: Lemniscaat.
Ghesquière, P., & Ruijssenaars, W. (1995). Kinderen met een leerstoornis. In P. Ghesquière & B. Maes (Red.), Kinderen met problemen: over de opvoeding en de behandeling van en het onderwijs aan kinderen met een fysieke, sensoriële of mentale handicap, gedragsproblemen of een leerstoornis (p. 157-184). Leuven: Garant.
Hellinckx, W., & Ghesquière, P. (1999). Als leren pijn doet… Opvoeden van kinderen met een leerstoornis. Leuven: Acco.
Kalverboer, F. (1996). Van MBD tot ADHD en DCD: Concepten, hun historie en huidige positie. In: A. F. Kalverboer (Red.), De nieuwe buitenbeentjes. Stoornissen in aandacht en motoriek bij kinderen (pp. 9-27). Rotterdam: Lemniscaat.
Kutscher, M.L. (2006). Kinderen in de syndroommix. De complete gids voor ouders, docenten en andere professionals. Antwerpen: Nieuwezijds.
Lerner, J. (1993). Learning disabilities : theories, diagnosis & teaching strategies. Sixth edition. Boston: Houghton Mifflin Company.
Le Roy, E. (2006). Diagnostisch handelen, deel psychopedagogie. Ongepubliceerde cursus, Katholieke Hogeschool IPSOC, Kortrijk, België.
Macintyre, C. (2000). Dyspraxia in the early years. Londen: David Fulton Publishers.
Macintyre, C. (2001). Dyspraxia 5-11. A practical guide. Londen: David Fulton Publishers.
Miller, N. (1986). Dyspraxia and its management. Londen & Sydney: Croom Helm.
Nuyttemans, A. (2004). Handelingsgerichte diagnostiek. Caleidoscoop, 6, 2004. Afgehaald van het WWW op 7 februari 2008, http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden16/art16_6_26.html
Pameijer, N., & van Beukering. (1997). Handelingsgerichte diagnostiek. Een praktijkmodel voor diagnostiek en advisering bij onderwijsleer- en opvoedingsproblemen. Leuven: Acco.
Pameijer, N., van Beukering, T., Schulpen, Y., & Van de Veire, H. (2007). Handelingsgericht werken op school. Samen met leerkracht, ouders en kind aan de slag. Leuven: Acco.
Peerlings, W. (2004). Mijn kind is onhandig. Omgaan met visuomotorische problemen. Tielt: Lannoo.
Peersman, W., & Van Waelvelde, H. (2007). Handleiding bij de ‘Vragenlijst voor de Motorische Vaardigheden van Kleuters’ (VMVK). Afgehaald van het WWW op 9 februari 2008, http://www.revaki.ugent.be/files/research/Handleiding_VMVK.pdf
Portwood, M. (2000). Understandig Developmental Dyspraxia: A Textbook for Students and Professionals. Londen: David Fulton Publishers.
Ripley, K. (2001). Inclusion for children with dyspraxia/DCD. A handbook for teachers. Londen: David Fulton Publishers.
Schoemaker, M. M. (1996). Kinderen met Developmental Coodination Disorder. In: A. F. Kalverboer (Red.), De nieuwe buitenbeentjes. Stoornissen in aandacht en motoriek bij kinderen (pp. 85-95). Rotterdam: Lemniscaat.
Schoemaker, M. M., & Reynders, K. (1996). Methoden voor diagnostiek bij kinderen met een Developmental Coordination Disorder. In: A. F. Kalverboer (Red.), De nieuwe buitenbeentjes. Stoornissen in aandacht en motoriek bij kinderen (pp. 96-108). Rotterdam: Lemniscaat.
Scholten-Jaegers, S.M.H.J. (2001). Motorische coördinatiestoornis. In: G.A. Bakker (Red.), Handboek kinderen & adolescenten (pp. C110-1–C110-16). Houten/Diegem: Bohn Stafleu Van Loghum
Snowling, M. (2005). Specific Learning Difficulties. Psychiatry, 4 (9). Afgehaald van het WWW op 25 november 2007, http://www.sciencedirect.com/science?_ob=MImg&_imagekey=B82Y7-4M04J2T-1… 09%2F01%2F2005&_sk=999959990&view=c&wchp=dGLzVlz-zSkzV&md5=2ffc3d1d38cad44c1fee8c03c13c7586&ie=/sdarticle.pdf
Van de Veire, H., Beuselinck, K., & Braet, C. (2003). Protocollen en beslisbomen in het CLB. Caleidoscoop, 1. Afgehaald van het WWW op 16 november 2007, http://www.caleidoscoop.be/inhouden/inhouden15/art15_1_06.html
Van Doorslaer, E. (n.d.). Dyslexie – Wat kunnen leerkrachten doen? Afgehaald van het WWW op 16 april 2008, http://www.letop.be/infotheek/bib/pdf.asp?ArtID=60
Van Hecke, L., & De Bruyn, T. (2008). Verbale ontwikkelingsdyspraxie. Problematiek, diagnose, benadering en therapie. Lezing georganiseerd door VZW Dyspraxis, 23 februari 2008, Wilrijk, België.
Vanmarcke, V. (2005). Orthopedagogiek. Personen met een handicap. Kortrijk: Ongepubliceerde cursus, Katholieke Hogeschool IPSOC, Kortrijk, België.
Van Waelvelde, H., & De Mey, B. (2007). Kinderen met Developmental Coordination Disorder. Als (ook) bewegen niet vanzelfsprekend is. Antwerpen: Standaard Uitgeverij.
Verhaeren, G. (2006). Psychopathologie. Ongepubliceerde cursus, Katholieke Hogeschool IPSOC, Kortrijk, België.
Verliefde, E., & Hermans, R. (2000). ‘Geef me de tijd’ Kinderen met leerproblemen in de klas. Leuven:Acco.
Wereldgezondheidsorganisatie (1999). WHO-FIC nl Classificatie-Browser - ICD-10. Afgehaald van het WWW op 28 december 2007,
http://class.who-fic.nl/browser.aspx?scheme=ICD10-nl.cla