Voorstelling stageplaats
VAN DAMME, D., VAN DE POELE, L. en VERHASSELT, E., Hoe geletterd/gecijferd is Vlaanderen? Functionele taal- en rekenvaardigheden van Vlamingen in Internationaal perspectief. Leuven, Garant, 1997.
VAN DAMME, D., DE MEESTER, K. en DE MEYER, I., 10 jaar basiseducatie in Vlaanderen: evaluatie-onderzoek naar de realisatie van beleidsdoelstellingen, het bereik van doelgroepen, de effectiviteit van het educatieve aanbod en de doelmatigheid van de bestuurlijke organisatie met het oog op de optimalisering van de regelgeving. Universiteit Gent. Juni 2001. (rapport)
SCHEERS, L. Stageverslag. Mechelen: centrum voor basiseducatie. 2003-2004 (interne nota)
VAN DOORSLAER, J en JACOBS, R., Het pomphuis van de 21ste eeuw educatie in de actieve welvaartsstaat. Berchem, Epo vzw, 2000.
DIJKMAN, W. Didactiek en lerende volwassenen: leren professionaliseren. Leiden, Van Mantgem & De Does bv, 1993
SNOECKX, L. Een modulaire structuur voor de basiseducatie: de doodsteek voor de lagere niveaus? Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool, departement Sociaal Werk, 2001-2002, 54p. (eindwerk)
MARIËN, K. Bonjour goedendag, guten tag, good day, buenes dias: samen in het Nederlands: ontstaan van een praatcafé. Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool, departement Sociaal Werk, 2006-2007. 68p. (eindwerk)
Internet, 19 mei 2008 (http://www.basiseducatie.be/)
Internet, 19 mei 2008 (http://www.vocb.be/)
Internet, 31 augustus 2007
(http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/bundel/pdf/decreet_volwassenenonder…)
BERVOETS, G. e.a. Nieuwe statuten. Mechelen, CBE, 20 december 2004. (statuten)
Sociaal-artistieke projecten
VAN MECHELEN, M., Artistiek-sociale projecten. Gids sociaal-cultureel en educatief werk. Zonder jaargang, aflevering 23, 1999, p. 1-16.
WILLAERT, D., De kracht van de ontmoeting: sociaal-artistieke projecten brengen mensen bij elkaar die binnen de reguliere samenlevingscontext nauwelijks met elkaar in contact komen. Terzake. Zonder jaargang, nr. 1, 2006, p. 6-7.
LEYE, M., Sociaal-artistieke processen: historiek en toekomstige beleidsondersteuning, balans en belang. Terzake. Zonder jaargang, nr. 1, 2006, p. 12-14.
NICOLAS, P., Veredelt kunst ook de adel?: sociaal-artistieke projecten, hefbomen voor een maatschappelijk cultuurbeleid? Gids sociaal-cultureel en educatief werk.
Zonder jaargang, aflevering 29, 2001, p. 1-7.
Projectmatig werken
WINKELAAR, P., Methodisch werken: inleiding tot methodisch handelen met en voor mensen. Vierde druk, tweede oplage, Maarssen, Elsevier/De Tijdstroom, 1999.
PERNEEL, J., Projectmatig werken. Karel de Grote-Hogeschool, Departement sociaal-agogisch werk. 2006-2007 (syllabus)
DE JONG, A.J.TJ., Effectief projectmatig (samen)werken aan vernieuwingsprojecten binnen het VOCB te Antwerpen. Heverlee, Het Provisorenhuis, 5 februari 1997 (verslag van een studiedag)
HEINSIUS, J., Eerst denken, dan doen. De methode van projectmatig werken voor non-profit organisaties. Utrecht, CIV, 1994.
Toepassing “Tekenen met licht”
BIJKERK, L. en VAN DER HEIDE, W. Het gaat steeds beter! Activerende werkvormen voor de opleidingspraktijk. Houten, Bohn Stafleu van Loghum, 2006.
SALMI, A., Lesgeven aan Fatima en Ahmed: praktijkboek voor het werken met Marokkanen en Turken. Leuven, uitgeverij Acco, 1996. [1]
[1] In de tekst werd er niet naar verwezen, maar de inzichten uit het boek met betrekking tot het leren van de allochtone volwassenen hebben bijgedragen tot het project.