17th Productions, Alloy Entertainment, CBS Paramount Network Television (Prods.). Schwartz, J., & Savage, S. (Regs.). (2007-..) Gossip Girl [Serie]. USA: Warner Bros. Television Distribution.
Ankaert, L. (2002). Studiedag rond het kerkelijk huwelijk en de huwelijksvoorbereiding in Vlaanderen: rapportering van een onderzoek en reflecties vanuit gezinspastoraal. Rondom gezin, 23(1), pp. 36-45.
Baarda, B., de Goede, J., & Teunissen, M. (2005). Basisboek kwalitatief onderzoek. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. New Jersey: Prentice Halls.
Baran, S. J. (1976). How TV and film portrayals affect sexual satisfaction in college students. Journalism Quarterly, 53, pp. 468-473.
Bessant, J., & Watts, R. (2007). Sociology Australia. Sidney: Allen and Unwin.
Billiet, J. (2005). De selectie van eenheden: steekproeven. In: Billiet, J., & Waege, H. (Reds.), Een samenleving onderzocht: methoden van sociaal wetenschappelijk onderzoek (p. 181-220). Antwerpen: De Boeck.
Boeckmann, K. (1990). Wirklichkeitsverlust durch Medien. Communications, 15(1/2), pp. 9-20.
Boesmans, A. (z.d.). De hand van je toekomstige vragen. [20.11.2012, Volkskunde Limburg: http://volkskunde-limburg.be/html/zoeken1.asp?item=3&nummer=26].
Bordwell, D., Staiger, J., & Thompson, K. (1985). The classical Hollywood cinema: Film style & mode of production to 1960. Londen: Routledge.
Bright, K., & Crane, D., & Kauffman, M. (Prods.). en Crane, D., & Kauffman, M. (Regs.). (1994-2004). Friends [Serie]. USA: National Broadcasting Channel.
Burgerlijk Huwelijk. (z.d.). In: Stad Antwerpen. [20.11.2012, Stad Antwerpen: http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/16/073.Y29udGV4dD04MDMzODgz.html].
Busselle, R. W., & Greenberg, B. S. (2000). The nature of television realism judgments: A reevaluation of their conceptualization and measurement. Mass Communication & Society, 3(2/3), pp. 249-268.
Cauchie, R. (1988). Volksvermaak. In: Top, S. (Red.), Verliefd verloofd getrouwd: huwelijksgebruiken in Vlaanderen en Wallonië vroeger en nu (pp. 75-84). Sint-Niklaas: Agora/Standaard Boekhandel.
Columbia Pictures Corporation, Dee Gee Entertainment & IMF Internationale Medien und Film GmbH & Co Productions (Prods.) en Shankman, A. (Reg.). (2001). The Wedding Planner [Film]. USA: Indies Film Distribution.
Darren Star Productions, Home Box Office & Sex and the City Productions (Prods.) en Star, D. (Reg.). (1998-2004). Sex and the City [Serie]. USA: CBS Television Distribution.
De Bleeckere, S. (2009). The image of marriage as a postmodern drama in cinema. Intams review, 15(1), pp. 3-11.
De Fleurquin, L. (18.01.2012). Zijn doopsels en huwelijken van een rent-a-priest geldig? Kerk en leven, p. 17.
De Jager, J. (2009). Vrijen en trouwen. [11.12.2012, Rituelen en tradities: http://www.jefdejager.nl/trouwen.php].
De Joode, T. (1977). Folklore in het dagelijkse leven. Gewoonten en gebruiken in de lage landen. Alphen aan de Rijn: Sijthof.
De Vos, I. (2000). Survey onderzoek. [11.02.2013, Hogeschool Gent: http://habe.hogent.be/stat/default2.html].
Feldman, S. (2005). Ontwikkelingspsychologie. Amsterdam: Pearson Education Benelux.
Fox 2000 Pictures & Spyglass Entertainment (Prods.) en Fletcher, A. (Reg.). (2008). 27 dresses [Film]. USA: Twentieth Century Fox.
Fox 2000 Pictures & Regency Enterprises (Prods.) en Winick, G. (Reg.). (2009). Bride Wars [Film]. USA: Twentieth Century Fox.
Glasbergen, S. (15.09.2010). Trouwtraditie: kousenband gooien! [09.12.2012, The Perfect Wedding: http://www.theperfectwedding.nl/blog/1106/trouwtraditie-kousenband-gooi…].
Gerbner, G. (1969). Toward 'cultural indicators': The analysis of mass mediated message systems. AV Communication Review, 6, pp. 85-108.
Gerbner, G., & Gross, L. (1976). Living with television: the violence profile. Journal of communication, 26, pp. 173-199.
Gerbner, G. (1998). Cultivation analysis: an overview. Mass communication and society, 1(3/4), pp. 175-194.
Hawkins, R.P., & Pingree, S. (1982). Television’s influence on social reality. In Pearl, D., Bouthilet, L., & Lazar, J. (Red.), Television and behavior: Ten years of scientific progress and implications for the eighties (pp. 224-247). Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
Hawkins, R.P., & Pingree, S. (1990). Divergent psychological processes in constructing social reality from mass media content. In: Signorielli, N., & Morgan, M. (Reds.) Cultivation Analysis: new directions in media effects research (pp. 35-50). Newbury Park: Sage.
Hijmans, E., & Kupyer, M. (2007). Het halfopen interview als onderzoeksmethode. In Lucassen, P.L. & Oldelartman, T.C. (Reds), Kwalitatief onderzoek: praktische methoden voor de medische praktijk (pp. 43-50). Antwerpen: Standaard Uitgeverij.
Hirsch, P. M. (1981). The ‘scary’ world of the nonviewer and other anomalies: a reanalysis of Gerbner et al.’s findings on cultivation analysis. In: Cleveland Wilhoit (Red.) Mass communication yearbook nr. 3 (pp. 369-673). London: Sage publications.
Huwelijksrituelen. (15.03.2009). In: Mens en gezondheid. [19.11.2012, Mens en gezondheid: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/33420-tradities…].
Jacobs, L. (1988). Rituelen voor en na het huwelijk. In: Top, S. (Red.), Verliefd verloofd getrouwd: huwelijksgebruiken in Vlaanderen en Wallonië vroeger en nu (pp. 60-66). Sint-Niklaas: Agora/Standaard Boekhandel.
James, L. (1995). Wedding Ceremony. [25.02.2013, Celebrate intimate weddings: http://www.celebrateintimateweddings.com/ceremony1.html].
Johnson, K., & Holmes. (2009). Contradictory messages: a content analysis of hollywood-produced romantic comedy feature films. Communication quarterly , 57(3), pp. 352-373.
Kluveld, A. (2007). De laatste keer: Traditie, betekenis en verbeelding van de bachelor party. Armada, 47, pp. 61-68.
Koninklijke federatie van het Belgisch Notariaat. (z.d.). Wettelijke huwelijksvoorwaarden. [26.11.2012, Portaal Belgium.be: http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk/voorwaarden/]
Kustermans, K. (2003). Wij gaan trouwen. Tielt: Lannoo.
Lauvrijs, B. (2007). Een wereld vol bijgeloof. Van abracadabra tot de zwarte kat. Antwerpen: Standaard Uitgeverij.
Leenaarts, B. (28.05.2012). Rozeblaadjes uitstrooien op je bruiloft. [07.12.2012, The Perfect Wedding: http://www.theperfectwedding.nl/blog/1838/rozenblaadjes-strooien-bruilo…].
McDonough, C. (20.01.2012). Real Catholics don’t get married outside. [09.12.2012: The Huffington Post: http://www.huffingtonpost.com/cara-mcdonough/real-catholics-dont-get-m_…].
McGhee, P., & Fruch, T. (1980). Television viewing and the learning of sex-role stereotypes. Sex roles, 6(2), pp. 179-188.
McIntyre, K. (z.d.) History of the white wedding dress. [27.11.2012, From times past: http://www.fromtimespast.com/wedding.htm].
McQuail, D. (2002). McQuail’s reader in mass communication theory. London: Sage Publications.
Morgan, M., & Signorielli, N. (1990). Cultivation analysis: Conceptualization and methodology. Newbery Park, CA: Sage.
Mortelmans, D. (2007). Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden. Leuven: Acco.
Nabi, R.L., & Sullivan, J.L. (2001). Does television viewing relate to engagement in protective action against crime ? A cultivation analysis from a theory of reasoned action perspective. Communication Research, 28 (6), pp. 802-825.
New Line Cinema, BenderSpink & Spring Creek Productions (Prods.) en Luketic, R. (Reg.). (2005). Monster-in-Law [Film]. USA: New Line Cinema.
New Line Cinema, Tapestry Films & Avery Pix (Prods.) en Dobkin, D. (Reg.). (2005). Wedding Crashers [Film]. USA: Metropolitan Filmexport.
Nikken, P. (2010). Kinderen en film: zorg of zegen? Kind en adolescent, 31(6), pp. 51-61.
Peeters, K.C. (1962) Het Vlaamse volksleven. Hasselt: Heideland.
Pingree, S., & Hawkins, R. (1981). U.S. Programs on Australian television: the cultivation effect. Journal of communication, 31, pp. 97-105.
Plochg, T., & van Zwieten, M.C.B. (2007). Kwalitatief onderzoek. In: Plochg, T., Juttmann, R.E., Klazinga, N.S., & Mackenback, J.P. (Reds.), Handboek gezondheidszorgonderzoek (pp. 77-87). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Rock, P. (1975). Vrijen en trouwen in de kunst. Tielt: Lannoo
Scheurs, M. (2006). Autonomie, een humanistisch pleidooi. Filosofie en praktijk, 27(2/3), pp. 1-13.
Schulz, W. (1989). Massenmedien und die Realität, die ‘Ptolemaïsche’ und die ‘Kopernikanische’ Auffassung. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 30, pp. 135-149.
Schutz, A., & Luckmann, T. (1974). The structure of the life-world. London: Heinemann.
Segrin, C., & Nabi, R. L. (2002). Does television viewing cultivate unrealistic expectations about marriage? Journal of Communication. 52(2), pp. 247-263.
Shanahan, J., & Morgan, M. (1999). Television and its viewers. Cultivation theory and research. Cambridge: University Press.
Shapiro, J, & Kroeger, L. (1991). Is life just a romantic novel? The relationship between attitudes about intimate relationships and the popular media. The American journal of family therapy, 19(3), pp. 226-236.
Signorielli, N. (1991). Adolescents and ambivalence toward marriage: a cultivation analysis. Youth society, 23, pp. 121-149.
Smit, M., & Verdonschot, S. (2010). Onderzoeksvragen die bijdragen aan leren en verandering. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Sniezek, T. (2005). Is it our day or the bride’s day? The division of wedding labor and its meaning for couples. Qualitative sociology, 28(3), pp. 215-234.
Spence, P., Westerman, D., & Lachlan, K. (2009). Telepresence and the exemplification effects of disaster news. Communication studies, 60(5), pp. 542-557.
Strouken, I. (2009). Bruidsuikers en wittebroodsweken: Over het huwelijk. Zwolle: Waanders Uitgevers.
Top, S. (1977). Huwelijksgebruiken in Brabant. Brussel: Universitaire faculteiten Sint-Aloysius.
Valkenburg, P. (2008). Beeldschermkinderen: theorieën over kind en media. Amsterdam: Boom.
Van de Walle, R. (1988). Enkele folkloristische aspecten van het huwelijk in Vlaanderen. In: Top, S. (Red.), Verliefd verloofd getrouwd: huwelijksgebruiken in Vlaanderen en Wallonië vroeger en nu (pp. 29-40). Sint-Niklaas: Agora/Standaard Boekhandel.
Van den Berg, M. (1988). Vrijen en trouwen in de Vlaamse literatuur. In: Top, S. (Red.), Verliefd verloofd getrouwd: huwelijksgebruiken in Vlaanderen en Wallonië vroeger en nu (pp. 99-114). Sint-Niklaas: Agora/Standaard Boekhandel.
Van den Bulck, J. (1996). Kijkbuiskennis [Doctoraatsthesis]. Leuven: Katholieke Universiteit Leuven.
Vandenbroeke, C. (1986). Vrijen en trouwen: van de middeleeuwen tot heden. Brussel: Elsevier.
Vandersmissen, M. (20.03.2001). Interview: Rent-a-priest van Rudy Borremans en Norbert Bethune bestaan een jaar. [03.04.2013: De Standaard Online: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DST20032001_010].
Veelgestelde vragen over het huwelijk (z.d.). In: Gezinspastoraal. [03.04.2013, Gezinspastoraal: http://www.gezinspastoraal.be/293/#vraag_23].
Verduin, T. (11.10.2002). Vrijwillige steekproef. [11.02.2013, Universiteit Leiden: Een lexicon van methoden en technieken termen uit de propedeutische fase, http://www.leidenuniv.nl/fsw/psychologielexicon/index.php3-c=56.htm].
Verlinden, A. (2009). Rites of passage in an individual society: Personal wedding rituals in Flanders. Intams review, 15(1), pp. 37-43.
Vincke, J. (1999). Sociologie: een klassieke doch hedendaagse inleiding. Gent: Academia Press
Vissers, P. (28.02.2012). Vrouw vraagt man op schrikkeldag. [20.11.2012, Trouw.nl: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/3206221/2…].
Wallace, C. (2004). All dressed in white: The irresistible rise of the American wedding. Essex: Penguin Books.
Ward, L. (2002). Does television exposure affect emerging adults‘ attitudes and assumptions about sexual relationships? Correlation and experimental confirmation. Journal of youth and adolescence, 31, pp. 1-15.
Warner Bros. Pictures, Legendary Pictures & Green Hat Films (Prods.) en Philips, T. (Reg.). (2009). The Hangover [Film]. USA: Warner Bros. Pictures.
Wexman, V. (1993). Creating the couple: Love, marriage and Hollywood performance. New Jersey: Princeton University Press.
Williams, D. (20.07.2007). Something old, new, borrowed and blue. [09/12/2012, Yahoo! Voices: http://voices.yahoo.com/wedding-traditions-ideas-something-old-borrowed…].
Zillmann, D. (1999). Exemplification theory: Judging the whole by some of its parts. Media & Psychology, 1, pp. 69-94.
Zillmann, D. (2002). Exemplification theory of media influence. In: Bryant, J., & Zillmann, D. (Reds.), Media effects: Advances in theory and research (pp. 19–41). Mahwah, NJ: Erlbaum