Geschreven bronnen
· ALLOWAY L., Artist and Photographs, New York: Multiples, Inc. 1970.
· AUPING M. , Abstraction – Geometry – Painting. Selected Geometric Abstract Painting in America Since 1945 , New York: Harry N. Abrams, Inc.,- Buffalo: Albright-Knox Art Gallery, 1989.
· BARTOMEU M., The Art of the Intangible, in: BIGGS L. (cur.), Rachel Whiteread: Shedding Live, Groot - Brittanië: Tate gallery Liverpool, 13september-5 januari 1997.
· BERRUYER M., ‘Ann Veronica Janssens’, in: Kunst in België na 1980, Brussel: KSMK, 5 maart – 30 mei 1993, pp.72-76.
· BRAET J., ‘Tussen alles en niets’, in: Knack, 1995.
· BRONWASSER S., ‘Tweede en derde dimensie bekvechten bij toverslag’, in:Volkskrant, 07/03/2001.
· BROUWER M., ‘Précis de Decomposition’, in: B. CASSIMAN en J. DEBBAUT(cur.), Jan Vercruysse, Brussel: Paleis voor Schone Kunsten, 13maart – 24 april 1988, p.81- 85.
· CAPALDI E.D., e.a., Psychologie. Een inleiding, Gent: Academia Press, 1998.
· CASSIMAN B., ‘Jan Vercruysse’, in: Kunst in België na 1980, Brussel: KSMK, 5 maart – 30 mei 1993, pp.72-76.
· CHRISTOV- BAKARJEV C. , Jan Vercruysse , Flash Art, nr. 148, oktober 1980.
· CUEFF A.,’ The matter of the image’, in:X. HUFKENS (ed.), Les Paroles vol.1 Jan Vercruysse, Gent: Leopold en zonen, 1999.
· DEAN T. en MILLAR J., Place. Place-the first of all things. United Kingdom: Thames and Hudson Ltd, 2005.
· DEMPSEY A., ’The Adventure of the Picture From the History of Photography’. In: D. FOGLE(ed.), The last picture show. Artist using photography, 1960-1982, Verenigd Koninkrijk: Butler and Tanner Ltd., 2004.
· DEMPSEY A., Destination Art. The New York Earth Room en The Broken Kilometer, België: Ludion, 2006.
· DEMPSEY A., Destination Art. Een reis rond de wereld in 200 kunstwerken, Gent: Ludion, 2006.
· DEN HARTOG JAGER H., ‘ Belegen trucs van Jan Dibbets’, in:NRC Handelsblad, 27/02/2001.
· DE VISSER A., De tweede helft. Beeldende kunst na 1945, België: KRITAK, 1998.
· DUENAS I.M.B., ‘News and views’, in: Art Nexus, nr.41, 2001.
· FOGLE D., The last picture show. Artist using photography, 1960-1982, Verenigd Koninkrijk: Butler and Tanner Ltd., 2004.
· FOOTE N., Artforum 15, sept. 1976, p. 46-54.
· FUNG L., ’Introduction’, in: L. FUNG (ed.), The Snow Show ,Groot – Brittanië: Thames and Hudson, p. 8.
· GOLDENSTEIN A. en RORIMER A., Recosidering the object of Art. Exh. Cat. Los Angeles: Museum of Contemporary Art, 1995.
· GUTTIEREZ N., ‘News and Views’, in: Art Nexus, nr.41, 2001.
· JACOB M. J.,’Musing on the Place in Art’,in: L. FUNG (ed.), The Snow Show ,Groot – Brittanië: Thames and Hudson, p. 4.
· KÜNG M., ‘Introduction. Joëlle Tuerlinckx/After Architecture After’, Antwerpen: de Singel internationaal kunstcentrum, 13 oktober-19 november 2006.
· LAMBRECHT L.,’De nieuwe projecten ’D.D.’ van Tuerlinckx’, in: De Morgen, 9maart 1999.
· MILES C., ‘Views’, in: Art Nexus, nr. 38, 2000.
· MORGAN S., Plates, in: BIGGS L. (cur.), Rachel Whiteread: Shedding Live, Vereningd Koninkrijk: Tate gallery Liverpool, 13 september-5 januari 1997.
· MR.,’Café des arts, Jan Dibbets in de jaren tachtig: grenzen verleg je niet op één dag’, in: De Morgen, 22/12/1988, p.27.
· OSBORNE P., Conceptual Art. Process, system, series. Verenigde Staten: PHAIDON PRESS INC., 2002.
· PINGEN R., ‘Fundamentele schilderkunst’, in Mieke Mekkink, René Pingen en Els van Strien, Kunst van Nu. Encyclopedisch overzicht vanaf 1970, Leiden: Primavera Pers, 1995.
· RECKITT H. (cur.), Jan Vercruysse, Toronto: The Power Plant Contempory Art Gallery at Harbour Centre ,15 januarie – 21 januari 1993.
· ROELANDT E.,’ Het hart is fragiel’, in: Tijd Cultuur, 28/02/ 2001.
· RUHRBERG, SCHNEXKENBURGER FRICKE, … Kunst van de twintigste eeuw. Op de grens tussen kunst en media. Köln: Taschen, 2001, p. 591.
· STORR R., Robert Ryman. New York: Harry N. Abrams Inc. Publishers, 1993.
· TARATINO M., The Space Between Things, in: BIGGS L. (cur.), Rachel Whiteread: Shedding Live, Engeland: Tate gallery Liverpool, 13 september-5 januari 1997.
· TOWNSEND C., ’When we collide’, in: C. TOWNSEND (ed.), The art of Rachel Whiteread., Verenigd Koninkrijk: Thames and Hudson, 2004.
· VEUGEN C., ‘Een verhaal en toch geen verhaal’, in: Kunstbeeld, vol.2, 1999.
· WITTOCX E. (ed.), ‘De eenzaamheid van taal’, in: Portable Stones,Gent: SMAK 2005.
· WESSELING J.,’Rommel bestaat niet’, in: Handelsblad, 25 nov.1994.
Online Bronnen
· Art:21.Gabriel Orozco. Intervieuws. Games: Ping Pong, Billiards and Chess, http://www.pbs.org/art21/artist/orozco/clip1.html, laatst geraadpleegd op 9/03/2006.
· Art:21.Gabriel Orozco. Intervieuws.Thinking with clay, http://www.pbs.org/art21/artist/orozco/clip1.html, laatst geraadpleegd op 9/03/2006.
· J.R. ANDERSON, Cognitieve Psychology And Its Implications, http://www.student.cs.uu.nl, laatst geraadpleegd op 22 mei 2006.
· BONAMI F., Orozco is a classica extremist, http://www.centreimage;ch/cic_archives/02progF/expos/1999/orozco_f.html, laatst geraadpleegd op 12/03/2006.
· BRAMS J. en PÜLTAU D., ‘Kunst en onderzoek: een gesprek met Joëlle Tuerlinckx’, in: De Witte Raaf, nr.122, juli 2006, http://dewitteraaf.stylelabs.com, laatst geraadpleegd op 4/04/2007.
· BURKE P., ‘Eyewitnessing’,http:// www.dewitteraaf.com, laatst geraadpleegd op 27 mei 2006.
· COSEMANS C., Spookbeelden, http:// dewitteraaf.stylelabs.com/ web/ flash/ showfile.Spookbeelden.htm.
· LAUWEART D., ‘Over het vertellend beeld’, http://www.dewitteraaf.stylelabs.com, laatst geraadpleegd op 24 mei 2006.
· MCSPADDEN A., Object – ion: The art of Gabriel Orozco, http://www.colombia.edu/cu/museo/4/index, laatst geraadpleegd op 16/03/2006.
· nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche en www.henkloosterling/pdfs/schijn, laatst geraadpleegd op 12/07/2007.
· Orla Barry, "Portabel Stones", http://www.smak.be/tentoon_stelling, laatst geraadpleegd op 24/05/ 2006.
· Orla Barry, ‘citaat’, http//www.kunstbus.nl/verklaringen/orla+Barry.html, laatst geraadpleegd op 24/05/ 2006.
· Orla Barry, http://cera.kunstonline.info/php/collection.php?id=844, laatst geraadpleegd op 28/05/2006.
· ROSENBAUM S., ‘The presence of Absence: Rachel Whitereads “Untitled (One Hundred Spaces)” in Sensation, http://www.columbia.edu/cu/museo/3/rachelwhiteread.htm, laatst geraadpleegd op 9/03/2007.
· THEYS H., La pluie meteorique, www.hanstheys.be, laatst geraadpleegd op 4/07/2007.
· www.antonygormley.com, laatst geraadpleegd op 25 maart 2007.
· www.artnet.de/Artists, laatst geraadpleegd op 04/03/2007.
· www.biennale-de b-lyon.org/bac.2005/movie.htm, laatst geraadpleegd op 20/07/2007.
· www.Bonenfanten.nl/nederlands/collectie_inhoud/joelletuerlinckx.htm, laatst geraadpleegd op 10/04/2007.
· www.collection.britishcouncil.org/, laatst geraadpleegd op 15/03/2007.
· www.colombia.edu, laatst geraadpleegd op 12/03/2007.
· www.exporevue.com, laatst geraadpleegd op 8/04/2007.
· www.gac.culture.gov.uk , laatst geraadpleegd op 15/07/2007.
· www. Hollandslicht.nl, het laatst geraadpleegd op 5/05/2007.
· www.kunstbus.nl., laatst geraadpleegd op 15/03/2006.
· www.metmuseum.org
· www.moma.org/collection, laatst geraadpleegd op 1/08/2007.
· www.mukha.be , laatst geraadpleegd op 13/07/2007.
· www.pbs.org laatst geraadpleegd op 12/03/2007.
· www.philexin.org, laatst geraadpleegd op 12/03/2007.
· www.proyectogdl.com/escena/articulos/arteconceptual/index.shtml, laatst geraadpleegd op 5/04/2007.
· www.sans-titre.org, laatst geraadpleegd op 12/03/2007.
· www.synesthesie.nl, laatst geraadpleegd op 8/04/2007.
· www.tate.org.uk, laatst geraadpleegd op 15/03/2007.
· www.variablemedia.net/f/introduction/case_dibbe_white.html, laatst geraadpleegd op 5/04/2007.