De longlist voor de Klasseprijs 2019 is bekend. De prijs, een deelprijs van de Vlaamse Scriptieprijs, bekroont de sterkste inzending gerelateerd aan onderwijs.
Bij deze editie van de
Klasseprijs ontving Scriptie vzw
78 inzendingen. Klasse, het communicatieplatform voor onderwijs in Vlaanderen, bekroont de sterkste onderwijsscriptie met een prijs t.w.v.
1.000 euro en
redactionele aandacht via de Klasse-kanalen.
Welke student de prijs -goed voor 1000 euro- in de wacht sleept, wordt onthuld op de uitreiking van de Vlaamse Scriptieprijs op 21 december in het Lamot in Mechelen (schrijf je hier in).
Dit zijn de tien geselecteerden en hun werk:
Phonotype - The visual identity of a language according to its Phonology
(Titel journalistiek artikel: De kracht van letters)
Walda Verbaenen
Hogeschool PXL
Master Reading Type and Typography
Klas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren in de school
(Titel journalistiek artikel: Kleuterklas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren)
Wendy Vercaemst
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor in het kleuteronderwijs
Multi talen multi beleving
(Titel journalistiek artikel: Met het Meertalige Gezin als nieuwe norm wordt het tijd voor een meertalige mindset!)
Julie van der Schaaf
Odisee
Bachelor in de gezinswetenschappen
NEMI: het interculturele lessenpakket. Cultureel bewustzijn stimuleren via Nederlandstalige migrantenliteratuur in de tweede graad aso
(Titel journalistiek artikel: NEMI neemt leerlingen mee op interculturele reis)
Machteld Poriau, Lisa Depraetere & Sarah De Witte
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs
Increasing L2 exposure with adult EFL learners via audiobooks
(Titel journalistiek artikel: Al luisterend een taal leren)
Sara Van Keer
Odisee
Bachelor Secundair Onderwijs
Aansluiten bij ouders met een lvb
(Titel journalistiek artikel: Leer ouders met een lvb begrijpen)
Daphne de Kam
Universiteit Gent
Master orthopedagogiek
Spreekopdrachten evalueren in een muisklik met ForAllRubrics
(Titel journalistiek artikel: Evalueren in een muisklik een droom?)
Florian Brokken
Odisee
Bachelor secundair onderwijs
Leesbevordering bij laagtaalvaardigen - Het ontwikkelen van een literatuurhandboek
(Titel journalistiek artikel: "De anderstalige leerlingen lezen niet graag." Onzin!)
Thibaut Duthois, Nikolaas Mergan & Robbe Pessemier
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs
Hoe kan een leerkracht in een vierde leerjaar omgaan met mentale problemen in de klas?
(Titel journalistiek artikel: Aandacht voor mentale problemen in de klas met “een wesp”)
Lynn Cornelis
AP Hogeschool Antwerpen
Bachelor lager onderwijs
Het personaliseren van motivationele strategieën en gamificationtechnieken m.b.v. recommendersystemen
(Titel journalistiek artikel: Eindelijk gemotiveerd wiskunde oefenen!)
Jeroen Ooge
KU Leuven
Master toegepaste informatica
Wij wensen alle geselecteerden veel succes!