Wie gaat er binnenkort naar huis met de mtech+prijs voor creatief-technologische scripties? Ontdek hier de tien sterke kanshebbers!
Bij deze editie van de Klasseprijs ontvingen we 89 inzendingen (zie infografiek). Klasse, het communicatieplatform voor onderwijs in Vlaanderen, bekroont de sterkste onderwijsscriptie met een prijs t.w.v. 1.000 euro en redactionele aandacht via de Klasse-kanalen.
Welke student de prijs -goed voor 1.000 euro- in de wacht sleept, wordt onthuld tijdens de plechtige uitreiking op 21 december.
Ouderschap, Papa ook jij telt mee!
(journalistiek artikel: Ouderschap, Papa ook jij telt mee! Op naar een vader sensitieve hulpverlening.)
Ahlam Yousfi
Hogeschool PXL
Professionele bachelor verpleegkunde
Het effect van interactief voorlezen op de probleemoplossingsvaardigheden van kleuters
(journalistiek artikel: "Kleuters lossen alles op met plakband")
Joris Van Elsen
Universiteit Antwerpen
Master in de opleidings- en onderwijswetenschappen
De ondersteunende rol van de school bij de specifieke onderwijsbehoeften van kinderen met kanker: een systematische literatuurstudie
(journalistiek artikel: School-re-integratie na kinderkanker)
Pauline Verhelst
Universiteit Gent
Educatieve Master in de Gedragswetenschappen
Inclusie op afstand. Communicatieve ervaringen van dove leerlingen en studenten tijdens het afstandsonderwijs in de COVID-19-pandemie.
(journalistiek artikel: "Voor ons is het éénrichtingsverkeer": hoe volgden dove leerlingen en studenten afstandsonderwijs tijdens de coronapandemie?)
Fien Andries
KU Leuven
Master of Arts in het tolken
Kinderbuddy's
(journalistiek artikel: Try-out met jong en oud)
Elien van Veen en Kaat De Saegher
Odisee
Professionele Bachelor Verpleegkunde
Een kritische analyse van het recht op onderwijs in het internationale recht en diens openheid voor de verankering van de thuistaal van nieuwe minderheden
(journalistiek artikel: Niet verstaan, niet geleerd: hoe kinderen met een andere thuistaal het volledige genot van hun recht op onderwijs wordt ontzegd en wat hieraan gedaan kan worden bekeken vanuit reeds genomen initiatieven voor mensen met een handicap.)
Joachim Vandevelde
KU Leuven
Master in de Rechten
De waarde van ervaren leraren in Brussel
(journalistiek artikel: Match made in heaven: de ervaren en de startende Brusselse leraar)
Robin Van der Cammen
Odisee
Bachelor Secundair Onderwijs Engels – Nederlands
Aanvangsbegeleiding voor beginnende leraren als een recht en plicht: een mixed-method onderzoek.
(journalistiek artikel: Aanvangsbegeleiding voor beginnende leraren als een recht en plicht: een mixed-method onderzoek.)
Dries Mariën
Universiteit Gent
Master of Science in de pedagogische wetenschappen, afstudeerrichting Pedagogiek en Onderwijskunde
“Sportminnend Sint-Pietersveld”: Lichamelijke opvoeding in de heropvoedingspraktijk van het Rijksopvoedingsgesticht te Ruiselede, 1912-1965.
(journalistiek artikel: “Sportminnend Sint-Pietersveld” Lichamelijke opvoeding in het Rijksopvoedingsgesticht Ruiselede)
Hannah Carnier
KU Leuven
Master of Science in de pedagogische wetenschappen
Hoe kunnen leraren kinderen met gescheiden ouders helpen op school?
(journalistiek artikel: één leraar kan het verschil maken voor een kind met gescheiden ouders)
Yvonne Wanders
Odisee
Gezinswetenschappen
Veel succes aan de geselecteerden!