Arnold, D. (1999). Review: The fundamental wisdom of the middle way: Nāgārjuna’s Mūlamadhyamakakārikā. Philosophy East & West, 49(1), 88-92.
Barbier, A. (2007). Réflexions à partir des hypothèses freudiennes sur les temps premiers de la pulsion de vie. Revue française de psychanalyse, 71(1), 41-68.
Batchelor, S. (1996). Met anderen alleen, een existentiële benadering van het boeddhisme. Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland: Asoka.
Batchelor, S. (2001). Verzen uit het midden: Een verkenning van het sublieme. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Berger, D.L. (2010). Acquiring emptiness: Interpreting Nāgārjuna's MMK 24:18. Philosophy East & West, 60(1), 40-64.
Bor, J. & Van Der Leeuw, K. (Eds.). (2003). 25 Eeuwen oosterse filosofie: Teksten: Toelichtingen. Amsterdam, Nederland: Boom.
Dalai Lama. (2000). Wijsheid & mededogen: Over het transformeren van de geest. Rijswijk, Nederland: Elmar.
Dalai Lama. (2001). Ogen van een nieuw bewustzijn. Schoten: Kunchab.
Dalai Lama. (2002). Dzogchen: De hart-essentie van de grote perfectie. Rotterdam, Nederland: Asoka.
De Block, A. (2004). De vogel van Leonardo. Leuven: Acco.
De Kesel, M. (2002). Eros & Ethiek: Een lectuur van Jacques Lacans séminaire VII. Leuven: Acco.
De Martino, R., Fromm, E., & Suzuki, D.T. (1960). Psychoanalysis and Zen Buddhism. New York, NY: Harper & Row.
Denham, R.D. (2008). Charles Wright in conversation: Interviews 1979-2006. Jefferson, NC: McFarland.
De Wit, H.F. (1998). De lotus en de roos: boeddhisme in dialoog met psychologie, godsdienst en ethiek. Kapellen: Pelckmans.
De Wit, H.F. (2008). Het open veld van de ervaring: De Boeddha over inzicht, compassie en levensgeluk. Kampen, Nederland: Ten Have.
Dilgo Khyentse. (1999). Het hartjuweel van de verlichte meesters. Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland: Asoka.
Dumoulin, H. (1994). Zen Buddhism: A history: Volume 1: India and China. New York, NY: Macmillan.
Ekman, P. (2008). Emotioneel bewustzijn: Over het bereiken van psychologisch evenwicht en compassie. Amsterdam, Nederland: Nieuwezijds.
Epstein, M. (1997). Gedachten zonder denker: Psychotherapie vanuit boeddhistisch perspectief. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Epstein, M. (1999). Barsten zonder te breken: Over loslaten in meditatie en psychotherapie. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Epstein, M. (2007). Vol verlangen: De spirituele kracht van begeerte, hartstocht en intimiteit. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2000). Cognitive psychology: A student's handbook. Hove, Engeland: Psychology Press
Freud, S. (2006[1895]). Ontwerp van een psychologie. Werken 1 (pp. 308-413). Amsterdam, Nederland: Boom.
Freud, S. (2006 [1925]). De ontkenning. Werken 9 (pp. 149-155). Amsterdam, Nederland: Boom.
Freud, S. (2006[1930]). Het onbehagen in de cultuur. Werken 9 (pp. 456-532). Amsterdam, Nederland: Boom.
Garfield, J. L. (1994). Dependent arising and the emptiness of emptiness: Why did Nāgārjuna start with causation? Philosophy East and West, 44(2), 219-250.
Garfield, J. L. (1995). The fundamental wisdom of the middle way: Nāgārjuna's Mūlamadhyamakakārikā. New York, NY: Oxford University Press.
Garfield, J. L. (2001). Nāgārjuna's theory of causality: Implication sacred and profane. Philosophy East & West, 51(4), 507-524.
Garfield, J. L. & Priest, G. (2003). Nāgārjuna and the limits of thought. Philosophy East & West, 53(1), 1-21.
Goetghebeur, F. (Ed.). De duizend gezichten van het boeddhisme: Een nieuwe levenskunst voor het westen. Tielt: Lannoo.
Holmes, K. (1999). Maitreya on Buddha nature. Forres, Verenigd Koninkrijk: Altea.
Inada, K.K. (1970). Nāgārjuna: A translation of his Mūlamadhyamakakārikā with an introductory essay. Tokyo, Japan: Holuseido Press.
Jackson, R. (2007). Review: The great debate on emptiness. Buddhadharma, summer 2007, 75-76.
Kaloe Rinpochee. (2001). Basispraktijken van het Tibetaans boeddhisme. Schoten: Kunchab.
Kalupahana, D. J. (1986). Mūlamadhyamakakārikā of Nāgārjuna: The philosophy of the middle way. New Delhi, India: Motilal Banarsidass Publishers.
Kant, E. (1997 [1781]). La critique de la raison pure. Paris, Frankrijk: Aubier.
Kasulis, T. P. (1989). Zen action: Zen person. Honolulu: University of Hawai'i Press.
Kasulis, T.P. (1992). Philosophy as metapraxis. In F. Reynolds, & D. Tracy (Eds.), Discourse and practice (pp. 169-196). Albany: State University of New York Press.
Khenpo, T.G. (2006). De zon van wijsheid: Onderricht over Nāgārjuna’s de fundamentele wijsheid van de middenweg. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Kloppenborg, R. (1993). Śāntideva: Het pad van de Bodhisattva: Bodhicaryāvatāra. Amsterdam, Nederland: Dharma.
Komito, D. R. (2001). Nāgārjuna: Boeddhistische psychologie van de leegte. Schoten: Kunchab.
Koster, F. (1999). Bevrijdend inzicht: Een kennismaking met boeddhistische psychologie en inzicht-meditatie. Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland: Asoka.
Lama Karta. (2000). Inleiding tot het boeddhisme. Schoten: Kunchab
Lama Yeshe. (2004). Zo word je de Boeddha van Mededogen: Tantrische Mahamoedra voor het dagelijkse Leven. Emst, Nederland: Maitreya.
Lacan, J. (1966). Écrits. Paris, Frankrijk: Seuil
Lacan, J. (1975[1953-1954]). Le séminaire: Livre I: Les écrits techniques de Freud. Paris, Frankrijk : Seuil.
Lacan, J. (1986[1959-1960]). Le séminaire: Livre VII: L’éthique de la psychanalyse. Paris, Frankrijk: Seuil.
Lacan, J. (1994[1956-1957]). Le Séminaire: Livre IV: La relation d’objet. Paris, Frankrijk: Seuil.
Lacan, J. (2004 [1962-1963]). Le séminaire: Livre X: L’angoisse. Paris, Frankrijk: Seuil.
Laplanche, J., & Pontalis, J.-B. (2002). Vocabulaire de la psychanalyse (4e ed.). Paris, Frankrijk: PUF.
Larsen, R.T., & Buss, D.M. (2005). Differential and personality psychology: Domains of knowledge about human nature (2e ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Loy, D.R. (1984). How not to criticize Nāgārjuna: A response to L. Stafford Betty. Philosophy East & West, 34(4), 437-445.
Loy, D.R. (1999). Language against its own mystifications: Deconstruction in Nāgārjuna and Dōgen. Philosophy East & West, 49(3), 245-261.
Loy, D.R. (2008). Geld, seks, oorlog, karma: Notities voor een boeddhistische revolutie. Brussel: Kunchab+.
Luetchford, M. E. (2002). Between heaven and earth: A translation and interpretation of Nāgārjuna's MMK. Bristol, Engeland: Windbell Publication Ltd.
Maex, E. (2006). Mindfulness: In de maalstroom van je leven. Tielt: Lannoo.
Ming-Wood, L. (1985). The Yogācārā and Mādhyamika interpretations of the Buddha-Nature concept in Chinese Buddhism. Philosophy East and West, 35(2), 171-193.
Möbiusband. (n.d.). In Wikipedia. Afgehaald op 21 mei 2009 van http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiusband.
Murti, T.R.V. (1955). The central philosophy of Buddhism: A study of the Mādhyamika system. London, Engeland: George Allen and Unwin.
Nakamura Hajime. (1981). Bukkyogo Daijiten. Tokyo, Japan: Tōkyō Shoseki.
Pickavet, M. (2008). Discrete Wiskunde I. Ongepubliceerd manuscript, Faculteit Ingenieurswetenschappen, Universiteit Gent.
Razavet, J.-C. (2008). De Freud à Lacan: Du roc de la castration au roc de la structure (3ième éd.). Bruxelles: De Boeck.
Ricard, M., & Thuan, T.X. (2001). Oneindig dichtbij: De monnik en de wetenschapper in gesprek over boeddhisme en de aard van het heelal. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Priest, G. (2009). The structure of emptiness. Philosophy East & West, 59(4), 467- 480.
Ricard, M. (2009). De kunst van het mediteren. Rotterdam, Nederland: Asoka.
Robinson, R.H. (1976). Early Madhyamaka in India and China. Delhi, India: Motilal Banarsidass.
Safran, J.D. (Ed.). (2003). Psychoanalysis and Buddhism: An Unfolding Dialogue. Boston, MA: Wisdom Publications.
Saint-Cyr, V.M. (2008). Architecture et psychanalyse: L’art de bâtir dans la théorie lacanienne de la sublimation (Ongepubliceerde Doctoraatsproefschrift). Université Paris VIII, Vincennes-Saint-Denis, Frankrijk.
Saint-Girons, B. (2002). À quoi sert la sublimation? Figures de la psychanalyse, 7(2), 57-80.
Schneiderman, S. (1985). Jacques Lacan, maître zen? Paris, Frankrijk: PUF.
Schroeder, J. (2000). Nāgārjuna and the doctrine of ‘skilful means’. Philosophy East & West, 50(4), 559-583.
Sprung, M. (1979). Lucid exposition of the middle way. Boulder, CO: Prajna Press.
Streng, F.J. (1967). Emptiness: A study in religious meaning. Nashville, TN: Abingdon Press.
Suzuki, D.T. (1948). An introduction to Zen Buddhism (Rev. Ed.). London, Engeland: Rider & Company.
Thich Nhat Hanh. (2005). Vorm is leegte, leegte is vorm (3e ed.). Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland: Asoka.
Traleg Kyabgon. (2003). Mind at ease: Self-liberation through Mahāmudrā meditation. Boston, MA: Shambhala.
Traleg Kyabgon. (2004). De essentie van het boeddhisme: De beoefening en de filosofie van het pad. Schoten: Kunchab.
Van Wolde, E.J. (2009). Reframing biblical studies: When language and text meet culture, cognition and context. Winona Lake, IN: Eisenbrauns.
Vladimir, K. (2004). The Zen Teachings of Nāgārjuna. Afgehaald op 2 mei 2010 van http://www.thezensite.com/ZenEssays/Nagarjuna/zenteachingsofnagarjuna.p….
Walleser, M. (1990). The life of Nāgārjuna from Tibetan and Chinese Sources. New Delhi, India: Asian Educational services.
Wood, T.E. (1994). Nagarjunian disputations: A philosophical journey through an Indian looking glass. Honolulu, HI: University of Hawaii Press.
Yongey Mingyur Rinpoche (2009). Joyfull wisdom. London, Engeland: Rbooks.