Bhutani, S., Bistmans, A., Boeraeve, A., Boudry, C., Coulembier, M., Deslé, E., . . . Jacobs, K. (2012). Visietekst. Taalstimulering en meertaligheid. Opgeroepen op 02 29, 2016, van kind en gezin: http://www.kindengezin.be/img/visietekst-nederlands.pdf
Boone, M. (2008-2010). Groei- en leerlijnen in de kleuterschool: een praktijkboek voor variatie en gradatie. Mechelen: Plantyn. Opgeroepen op april 1, 2016
Crutzen, D., Van Gorp, K., Teller, M., & De Rynck, P. (2014). Kleine kinderen, grote kansen. taalstimulering en meertialigheid. Waarderen en ontwikkelen van alle taalvaardigheden van jonge kinderen. 05: Koning Boudewijnstichting. Opgeroepen op 02 29, 2016
Damhuis, R., De Blauw, A., & Brandenbarg, N. (2004). CombiList, een instrument voor taalontwikkeling via interactie: praktische vaardigheden voor leidsters en leerkrachten. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Opgeroepen op 02 29, 2016
Damhuis, R., Zielhorst, A., Van Seters, A., & Karelse, A. (2003). Mondelinge communicatie: interactie in de kleine kring: handreiking voor implementatie. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Opgeroepen op 02 29, 2016
Doorman, M., Fechner, S., Jonker, V., & Wijers, M. (2014). Richtlijnen voor het ontwikkelen van lesmateriaal voor onderzoekend leren in wiskunde en natuur wetenschappen met behulp van beroepscontexten. Opgeroepen op 02 28, 2016, van mascil-project: http://dspace.library.uu.nl/handle/1874/305117
Durieux, P., Neirynck , K., Hondeghem, G., Veys, K., Ollivier, R., Vandemeulebroecke, J., . . . Vriens, E. (2010). TOK! Taalontwikkeling voor alle kleuters. Altiora: Averbode. Opgeroepen op april 1, 2016
Goorhuis-Brouwer, S. (1997). Het wonder van taalverwerving. Basisboek voor opvoeders van jonge kinderen. Utrecht: De Tijdstroom. Opgeroepen op 02 29, 2016
Goorhuis-Brouwer, S. (2007). Taalontwikkeling en taalstimulering bij baby's, peuters en kleuters. Amsterdam: SWP. Opgeroepen op 02 28, 2016
Heetvelt, G. (1993). individualiseren en differentieren. Groningen: Wolters Noordhoff. Opgeroepen op april 08, 2016
Joos, S., & Moons, C. (2010, 12 31). Taalstimulering en meertaligheid bij kinderen van 0 tot 6 jaar. Opgeroepen op 02 28, 2016, van kindengezin: www.kindengezin.be/img/taal-en-meertaligheid.pdf
Klapwijk, R., & Holla, E. (2014, maart). Leidraad onderzoekend en ontwerpend leren. Opgeroepen op april 4, 2016, van www.wetenschapsknooppuntzh.nl
Schouten, E. (2001). Praatjes maken. Taalstimulering van peuters en kleuters. Makelaar VVE. Opgeroepen op 02 26, 2016
Sterckx, M. (2002/2003). Kun jij ademen door je oren? Of hoe op een motiverende manier aan Nederlandse taalvaardigheid werken met anderstalige nieuwkomers. School- en klaspraktijk, 44(176), 6-15. Opgeroepen op 02 29, 2016
Stoep, J., & Van Elsäcker, W. (2005). Peuters interactief met taal. De taallijn VVE: taalstimulering voor jonge kinderen. Utrecht: Sardes. Opgeroepen op 02 28, 2016
Van De Keere, K. (2013). Wetenschapsonderwijs vormgeven. School- en klaspraktijk, 55(220), 21-32. Opgeroepen op 02 28, 2016
Van De Keere, K., & Vervaet, S. (2013). Leren is onderzoeken. Aan de slag met wetenschap in de klas. Tielt: LannooCampus. Opgeroepen op april 04, 2016
Van Graft, M., & Kemmers, P. (2007, maart). Onderzoekend en ontwerpend leren bij natuur en techniek. Opgeroepen op april 4, 2016, van www.slo.nl
Verrips, M., & Dekkers, R. (2002). Kindertaal in beeld. Bussum: Uitgeverij Coutinho. Opgeroepen op 02 28, 2016
Vervaet, S., Dejonckheere, P., & Van De Keere, K. (2014, december). Onderzoeken leren de klas in: 4 pijlers. Sint-Canisiusblad, 112(2), 5-10. Opgeroepen op 02 28, 2016
Vervaet, S., Meys, R., Van De Keere, K., Dejonckheere, P., Deleu, A., Frans, R., . . . Piret, A. (2015). Onderzoekend leren. Didactisch kader voor de leerkracht. Opgeroepen op 02 28, 2016, van www.onderzoekendleren.be
VVKBaO. (2000-2002). Ontwikkelingsplan voor de katholieke kleuterschool. Brussel: VVKBaO. Opgeroepen op april 1, 2016