Arnheim, R. (1932/1957). Film as Art. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, p. 157. [Oorspronkelijk: Arnheim, R. (1932). Film als Kunst. Berlin: Ernst Rowohlt.]
Arnheim, R. (1969). Visual Thinking. Berkeley and Los Angeles: University of California Press.
Arnheim, R. (1974). Art and visual perception: A psychology of the creative eye. Berkeley: University of California Press.
Batchen, G. (1994). Phantasm: Digital Imaging and the Death of Photography. Aperture, 136, p. 48.
Behrens, R. R. (1 januari, 1998). Rudolf Arnheim: The little owl on the shoulder of Athene. Leonardo / Leonardo, the International Society for the Arts, Sciences and Technology, 31, 1998, pp. 231-233.
Berger, Asa, A. (2012). Media Analysis Techniques. Beverly Hills: Sage Publications, p. 2.
Chandler, Daniel (2002). Semiotics: The Basics, New York: Routledge, pp. 18-19.
Frenzen, N. (29 juli, 2011). 20th Anniversary of the Arrival at Bari, Italy of 15,000 Albanian Boat People. Migrants at sea. Geraadpleegd op het World Wide Web, op 2 mei, 2016, https://migrantsatsea.org/2011/07/29/20th-anniversary-of-the-arrival-at…
Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2010). Reading images: The grammar of visual design (2nd ed.). London: Routledge. [Kress, G. R., & Van, L. T. (1996). Reading images: The grammar of visual design. London: Routledge.]
Tagg, J. (1988). The burden of representation: Essays on photographies and histories. Amherst: University of Massachusetts Press, p. 187.
Naumann, Francis M, & Groot, Jacob. (1999). Marcel Duchamp of de kunst om [niet] in herhalingen te vervallen. Antwerpen: Mercatorfonds, p. 288.
Sekuler, R. & Blake, R. (1990). Perception (2nd ed.). New York: McGraw-Hill Publishing Co.
Teirlinck, J. (2010). De wereld voor beginners: Over de wereld die we dromen en waarom we hem niet willen. Meerbeek: Deystere.
Tufte, E. (2010). Explaining magic: pictorial instructions and disinformation design. Visual explanations: Images and quantities, evidence and narrative (9th ed.). Cheshire: Graphics press, pp. 55-72.
Tufte, E. (NB). The work of Edward Tufte and Graphics Press. Edwardtufte.com. Geraadpleegd op het World Wide Web, op 20 April, 2016, http://www.edwardtufte.com/tufte/
Torczyner, H. (1977). René Magritte: signes et images, Paris, Draeger, p.172.
Van Isacker, S. (5 april, 2016). Desinformatie maakt ook op sociale media slachtoffers. MO*. Geraadpleegd op het World Wide Web, op 5 April, 2016, http://www.mo.be/opinie/desinformatie-slachtoffers
Verstegen, I. (2006). Arnheim, Gestalt and Art: A Psychological Theory. Dordrecht: Springer.
Wainwright, J. (april 2013). The far side of reason. Troika, ‘The Far Side of Reason’. Geraadpleegd op het World Wide Web, op 6 mei, 2016, http://troika.uk.com/wp-content/uploads/2014/07/TheFarSideofReason_Jean…
Achbar, M. & Wintonick, P. (2002). Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media. New York: Zeitgeist Video.
Berger, J., & British Broadcasting Corporation. (1974). Ways of seeing. London: British Broadcasting Corp.
Curtis, A., & British Broadcasting Corporation. (2006). The century of the self. Rockford, Ill.?: BN Pub.
Kindertekeningen uit: Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2010). Reading images: The grammar of visual design (2nd ed.). London: Routledge, p. 10.
Bijschrift: "Rotated mirror set-up", uit: Lacan, J. (2006). Rotated mirror set-up, in Écrits [1961], (eds. J. Lacan and J. A. Miller). (New York: W. W. Norton), 543–574.
Afbeelding: "Rotated mirror set-up", uit: Braungardt, J. (Januari 1999). Theology After Lacan? A Psychoanalytic Approach to Theological Discourse. Other Voices, 1(3). Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 2 mei, 2016, http://www.othervoices.org/1.3/jbraungardt/IMAGE3.GIF
"Beat the Whites with the Red Wedge" uit: Nash, J.M. (1974). Cubism, Futurism and constructivism. Londen: Thames & Hudson.
"Le fils de l'homme" uit: The Son of Man, 1946 by Rene Magritte. (2009). Renemagritte.org. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 2 mei, 2016, http://www.renemagritte.org/images/paintings/son-of-man.jpg
"De man die de wolken meet" uit: Dujardin, F. (Fotograaf). (10 januari, 2012). De man die de wolken meet. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 2 Mei, 2016, http://www.smakblog.be/wp-content/uploads/2012/01/Foto-Filip-Dujardin.j…
"Theoretical descriptive model on the active nature of perception" uit: Deckers, E. J. L., Levy, P. D., Wensveen, S. A. G., Ahn, R. M. C., & Overbeeke, C. J. (31 december 2012). Designing for perceptual crossing: Applying and evaluating design notions. International Journal of Design, 6(3), 2012, pp. 41-55. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 2 mei, 2016, http://www.ijdesign.org/ojs/public/journals/1/1062/figure1.png
"Noam Chomsky & datavisualisatie" meerdere screenshots uit: Achbar, M. & Wintonick, P. (2002). Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media. New York: Zeitgeist Video: ca. 1:22.
"Nave Vlora" uit: (29 juli, 2011). 20th Anniversary of the Arrival at Bari, Italy of 15,000 Albanian Boat People. Migrants at sea. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 2 mei, 2016, https://migrantsatsea.files.wordpress.com/2011/07/nave-vlora.jpeg
"An attempt to analyse The Automation Chess Player..." uit: Tufte, E. (2010). Explaining magic: pictorial instructions and disinformation design. Visual explanations: Images and quantities, evidence and narrative (9th ed.). Cheshire: Graphics press, pp. 66-67.
"Etant Donnés: 1e La Chute d’eau, 2e Le Gaz d’éclairage", door Marcel Duchamp uit: Naumann, Francis M, & Groot, Jacob. (1999). Marcel Duchamp of de kunst om [niet] in herhalingen te vervallen. Antwerpen: Mercatorfonds, p.288, nr. 355.
"Squaring the Circle”, door Troika uit: (2013). troika.uk.com. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 6 Mei, 2016, http://troika.uk.com/wp-content/uploads/2014/04/Troika_Squaring-the-Cir…
"Squaring the Circle”, door Troika uit: (2013). troika.uk.com. Afbeelding verkregen op het World Wide Web, op 6 Mei, 2016, http://troika.uk.com/wp-content/uploads/2014/04/Troika_Squaring-the-Cir…