Arthur A. Hoogendoorn Atheneum. (2016) Arthur Alex Hoogendoorn Atheneum. Opgehaald op 1 maart 2016, van http://www.aaha.sr.org/
Chambers, A. (2012). Leespraat: vertel eens en de leesomgeving. Zoetermeer: nbd biblion.
Cruysweegs B. (2015). Nederlands Literatuur en cultuur 1 [cursustekst]. Karel de Grote-Hogeschool, Antwerpen.
Cruysweegs B. (2015). Nederlands Literatuur en cultuur 2 [cursustekst]. Karel de Grote-Hogeschool, Antwerpen.
Cruysweegs B. (2015). Nederlands Literatuur en cultuur 3 [cursustekst]. Karel de Grote-Hogeschool, Antwerpen.
Daems, F. (2004). Taal verwerven op school. Leuven: Acco.
Iedereen leest! Lestips jeugdliteratuur. Opgehaald op 21 december 2015, van http://jeugdliteratuur.org/lestips
Kijnen E. (2012). Taalvaardigheid als drempel voor literaire competentie (proefschrift). Universiteit van Amsterdam, Amsterdam.
Meijerlinck, H. (2009). Een nadere beschouwing over de drempels met taal en rekenen. Enschede: Laserline.
Nederlandse Taalunie. (2008). Het literatuuronderwijs in Nederland en Vlaanderen: een stand van zaken. Nederlandse Taalunie.
Noomen, I., Verboord, M., Janssen, S., de Bruin, W. (2007). Informatie over boeken, schrijvers en lezen in Nederland, Vlaanderen en Suriname. Den Haag: Nederlandse Taalunie.
Luisterpuntbibliotheek. (2016, januari 30). Opgehaald van Ik haat lezen: www.ikhaatlezen.be
Onderbouw VO. (2006). Karakteristieken en kerndoelen voor de onderbouw. Groningen: Onderbouw VO.
Onderwijskoepel Vlaamse Steden en Gemeenten. (2012). Leerplan secundair onderwijs Nederlands eerste graad a-stroom. Geraadpleegd via http://www.ovsg.be
Pedagogische begeleidingsdienst GO! (2010). Leerplan secundair onderwijs Nederlands eerste graad a-stroom. Geraadpleegd via http://pro.g-o.be/
Poignie, L. (2004). Biebox. Averbode: Averbode educatief.
Rutgers, W. (1988). Bon dia! Met wie schrijf ik?
Stichting lezen. (2015, oktober 10). Handleiding kinder- en jeugdjury Vlaanderen. Opgehaald van KJV: http://www.kjv.be/begeleiders/handboek.php
Stichting Lezen, Nederlandse Taalunie, iedereenleest.be. Boekenzoeker. Opgehaald op 21 december 2015, van http://boekenzoeker.org/
Stichting Lezen. (sd). zes literaire competentieprofielen voor de tweede fase. Opgeroepen op oktober 10, 2015, van Lezen voor de lijst: http://www.lezenvoordelijst.nl/documents/niveausuitgebreid.pdf
Stichting Lezen. Lezen voor de lijst Opgeroepen op 9 december 2015 van Lezen voor de lijst: http://www.lezenvoordelijst.nl
Van Coillie, J. (1999). Leesbeesten en boekenfeesten, hoe werken (met) kinder- en jeugdboeken? Leuven: Davidsfonds/Infodok.
Van Iseghem, J. (1998). Literaire competentie: tussen de mazen van het net. Vonk (4/27) 16-25. Geraadpleegd via http://taalunieversum.org
Vanachter H. (2014). Onderzoeks- en rapporteringsvaardigheden 2. [cursustekst]. Karel de Grote-Hogeschool, Antwerpen.
Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs. (2010). Leerplan secundair onderwijs Nederlands eerste graad a-stroom. Geraadpleegd via http://www.vvkso.be
Witte, T. (2006). Negentiende conferentie Het Schoolvak Nederlands . Van Floortje Bloem naar Inni Wintrop (pp. 129-139). Taaluniversum.
Witte T. (2008). Het oog van de meester (proefschrift). Universiteit van Groningen, Groningen. BIBLIOGRAPHY \l 2067
Witte, T. (2015). NDN lenteconferentie. de ontwikkeling van literaire competentie in het secundair onderwijs. Universiteit van Antwerpen: Universiteit van Groningen.
WPG Kindermedia. (2016). Kamp in de jungle, Joyce Pool. Geraadpleegd via https://www.leopold.nl/boek/kamp-in-de-jungle/