Aerden, I. (2010). EE-Cahier Talenten ontwikkelen in de basisschool. Leuven: CEGO Publishers.
Carpentier, W., & De Rooms, L. (2001). Composteren met kinderen: lespakket kleuters. Mechelen: OVAM.
Decin, G., Mazarese, C., & Vanuytven, N. (2011-2012). Aargh, daar is het klikmonster! Kleuters gaan zelf aan de slag met audiovisuele materialen. Kleuters & ik, 28(2), 10-14.
Devos, J. (2013). De visie van Freinet. Antwerpen: Garant Uitgevers.
Dewulf, L. (2009). Ik kies voor mijn talent. Tielt: Lannoo.
Dummer, G. (2011). ICT voor de klas. Groningen: Noordhoff Uitgevers.
Dummer, G. (2012). Alles over Onderwijs en ICT. Opgehaald van http://www.gerarddummer.nl/blog/tag/generieke-kennisbasis
Heylen, L., Maes, J., & Van Gucht, I. (2013). Motiverend Onderwijs 1 Differentiatie in de klas. Averbode: CEGO Publishers.
Heylen, L., Maes, J., & Van Gucht, I. (2013). Motiverend Onderwijs 2 Talenten in mijn klas. Averbode: CEGO Publishers.
Heylen, L., Maes, J., & Van Gucht, I. (2013). Motiverend onderwijs 3 Breed evalueren. Averbode: CEGO Publishers.
Heylen, L., Stoop, H., van Esch, W., Bakkers, E., Paelman, F., Saveyn, J., & Van Gorp, K. (2006). EE-Cahier Differentiatie in de klas - omgaan met verschillen. Leuven: CEGO Publishers.
Jolles, J. (2013, oktober). Talentontwikkeling; de leerkracht en het lerende kind vanuit neuropsychologisch perspectief. iPabo Magazine 25 jaar, pp. 120-123.
Laevers, F. (1993). De Leuvense Betrokkenheidsschaal voor Kleuters LBS-K. Leuven: Centrum voor ErvaringsGericht Onderwijs.
Laevers, F., & Depondt, L. (2004). Ervaringsgericht werken met kleuters in het basisonderwijs. Leuven: CEGO Publishers.
Meersdom, V. (2012). Digitale media en krachtige leeromgeving? Vives Campus Tielt. Opgehaald van http://vivesweb.be/multimediaindebasisschool/didactische-meerwaarde/dig…
Menu, M.-J. (2005). Lieske een verhaal over toverdiertjes. Mechelen: Vlaco vzw.
Nelis, H., & van Sark, Y. (2015). motivatie binnenstebuiten. Utrecht/Antwerpen: Kosmos Uitgevers.
Pfeffer, W. (2004). Wiggling worms at work. New York: HarperCollins Publishers Inc. .
Ros, A., Castelijns, J., van Loon, A.-M., & Verbeeck, K. (2015). Gemotiveerd leren en lesgeven. Bussum: Uitgeverij Coutinho.
Swinnen, L. (2015). (Geen) goesting?! Hoe motiveer ik kinderen en jongeren? Leuven: Uitgeverij Van Halewyck.
67
Van Beurden, E. (2012, juni). Media-educatie: kleuters en audiovisuele media. De Wereld van het Jonge Kind, 18-20.
Van de Keere, K., & Vervaet, S. (2013). Leren is onderzoeken. Aan de slag met wetenschap in de klas. Tielt: LannooCampus.
Van Houte, H., Merckx, B., De Lange, J., & De Bruyker, M. (2014). Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek: leerlingen motiveren voor STEM. Leuven: Acco.
Vanhoof, J., Van De Broek, M., Penninckx, M., Donche, V., & Van Petegem, P. (2012). Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren. Leuven: Uitgeverij Acco.
Vervaet, S. (2013). Aandacht voor wetenschapsonderwijs in de basisschool. School- en klaspraktijk, 55(220).
Vervaet, S., Dejonckheere, P., & Van de Keere, K. (2014, december). Onderzoekend leren de klas in: 4 pijlers. Sint-Canisiusblad(2), pp. 5-10.
Vervaet, S., Meys, R., Van de Keere, K., Dejonckheere, P., Deleu, A., Frans, R., . . . Vyvey, K. (2015). Onderzoekend leren. Didactisch kader voor de leerkracht. Opgehaald van www.onderzoekendleren.be.
Wauters, R., Van Hulle, J., Terryn, D., & Provo, W. (2008). Audiovisueel onderwijs: de knop omdraaien. Brussel: Canon, cultuurcel departement onderwijs.
Wikimedia Foundation Inc. (2015, 03 04). Opgehaald van Wikipedia, de vrije encyclopedie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thaumatroop