Bakkers, E., Heylen, L., Stevens, L., van Esch, W., van Herpen, M., (2013). Cego Practicum. Participerend Onderwijs 1: Zie mij, hoor mij, voel mij!, CEGO, Averbode.
Bormans, L. (2012). Geluk, the world book of happiness, Tielt: Lannoo.
Celie, L. (2013). Anders kijken en luisteren naar kinderen en jongeren? Leuven: Halewyck.
Christians, M. (2010). De kracht van aanraken in de klas. Kleuters en ik, 26 (4), 19-23.
Cuvelier, F. (1998) Omgaan met zichzelf en elkaar. Antwerpen: Garant.
Debeu, A.(1999). Daar kies ik voor!, Zelfstandigheid, differentiatie en verbondenheid in de basisschool. Leuven/Amersfoort: Acco.
Deboutte, G. (2002). Verbondenheid be-léven: het kan. EGO-Echo : ervaringsgericht werken met oudere kinderen, 4/2, 10 - 14.
Deboutte G. (2002). Verbondenheid is meer dan je goed voelen. Kleuters en ik, 18 (2), 2-5.
Deboutte. G. (2006), Verbondenheid als antwoord op ‘de-link-wentie. Pleidooi voor een positief en kansengericht omgaan met kwetsbare/gekwetste jongeren.’ t Jaarboek van de Don Bosco Scholen.
Deboutte, G. Ruwe leerlingen en warme scholen: een (on)mogelijk samengaan? Onuitgegeven referaattekst n.a.v. studiedag Eekhoutcentrum (Kulak, Kortrijk) ‘Agressie op school’.
Deboutte, G. (2004). Verbondenheid: een ander en preventief antwoord op respectloos gedrag. Hoe toewerken naar een positief klas- en schoolklimaat?. Mechelen: Wolters Plantyn.
Deboutte. G. (2006), Verbondenheid als antwoord op ‘de-link-wentie. Pleidooi voor een positief en kansengericht omgaan met kwetsbare/gekwetste jongeren.’ t Jaarboek van de Don Bosco Scholen.
De Busser, A. & Liekens, T. (2001). Rituelen in de klas: een warme houvast. Kleuters en ik, 27 (4), 19-21.
Deklerck, J., Depuydt A., Deboutte G. (2001). Verbondenheid als antwoord op ‘de-link-wentie’. Preventie op een nieuw spoor. Leuven: Acco.
De Pooter, B., (2009). Voorbij de kleuren. Verbondenheid en solidariteit leren in het basisonderwijs. Brugge: Die Keure.
De Pooter, B., (2010). Voorbij de kleuren. Materialen en activiteiten voor de kleuterschool. Brussel: Studio Globo.
DEPUYDT, A.,(1993). Religie als antwoord op de-linquentie, een nieuwe basisfilosofie voor kinderen in het lager onderwijs. KULeuven, Opgehaald van www.googlebooks.be/books?id=w_b
De Wolf, B., (2008). Mondiaal leren in de kleuterklas. Brussel: Studio Globo.
Driessen, H., (2009). Morgenrood, Singel uitgeverijen.
Drost, D., (1996). Mensen onder elkaar (psychologie van sociale interacties). Utrecht: De tijdstroom.
Geldof, S., (2015). inspirerende hutspot. geraadpleegd op 29 september 2015, op http://www.inspirerendehutspot.nl
Gemeente Rijkevorsel, bevolking Rijkevorsel. geraadpleegd op 15 oktober 2015, op www.rijkevorsel.be
Herlaar, H. (2015). Geef oma maar een kusje, artikel opgehaald van http://liefdevol-opgroeien.nl/gedrag/geef-oma-maar-een-kusje/
Jochems, P., (2010). Opvoeden in verbondenheid. Mechelen: Jeugd & Vrede.
Kerknet, (2005), Congres: verbondenheid, kans tot existentieel leren in onderwijs en jeugdhulpverlening, Kortrijk. geraadpleegd op 20 oktober 2015, op http://www.kerknet.be/vic.onderwijs.mb/SO/Vakdocs/Humane/Vakdoc09_IPSOC…
Laevers F. & Depondt L., (2006). Ervaringsgericht werken met kleuters in het basisonderwijs. Leuven: CEGO Publishers
Laevers F. & Depondt L., (2014). Ervaringsgericht werken met kleuters in het basisonderwijs. Herziene editie. Leuven: CEGO Publishers
Lansens, R., (2011). Agogische Vaardigheden, orthopedagogie volgens Kok en Ter Horst. Antwerpen: Pestalozzi.
Laumans, P., (2012). Vrijheid in relaties. e-book. Al Zwaag: Vior Webmedia.
Melis, M. (2008/2009). Samen met de kinderen op zoek naar verbondenheid in de wekelijkse kring. Tijdschrift van Centrum voor ervaringsgericht onderwijs, 13/2, Leuven: CEGO Publischer.
Matthyssen, M., (2010). Een school op mensenmaat. Antwerpen: Garant.
Naber, P. & Bijvoets, M. (2011). Opleiden en professionaliseren in diversiteit en opvoeding. Rapport Kenniswerkplaats Tienplus opgehaald van http://www.verwey-jonker.nl/doc/jeugd/2925_Opleiden-en-professionaliser…
Nadort, S., (2015). wat is verbinding?. geraadpleegd op 20 september 2015, op https://www.youtube.com/watch?v=v3L16SGigzw
Onderwijs Vlaanderen, (2015). Verbondenheid als fundament voor een positieve en respectvolle schoolcultuur, http://www.ond.vlaanderen.be/antisociaalgedrag/pgs/MIN-Pesten-KL-deel2%…, geraadpleegd op 15 oktober 2015.
Paeschuyzen, A. (2010). Creativiteit bouwt bruggen … of hoe te werken aan verbondenheid binnen en buiten de school(m)uren. Welwijs, 21 (2), 14-16.
Pierson, R., (2013). Every kid needs a champion. geraadpleegd op 13 september 2015, op https://www.youtube.com/watch?v=A4wVYwpr6Cw
Prinsen, H., Terpstra, A. (2006). Sociaal vaardig (Een gids voor ouders en kind). Kampen: Ten Have.
Rosenberg, M.B., (2012). Geweldloze communicatie. Rotterdam: Lemniscaat.
Sluijter, M., (2008). Opgroeien in verbondenheid met jezelf, de ander, materie, maatschappij en natuur [e-book]. Opgehaald van: http://www.opgroeieninverbondenheid.nl/extra/download-ebook/
Sluijter, M., (2013). Aanraken mag! [artikel]. geraadpleegd op 2 november 2015, Opgehaald van: http://www.opgroeieninverbondenheid.nl/3368/aanraken-mag/
Steunpunt diversiteit leren, http://www.diversiteitenleren.be/nl/home, geraadpleegd op 16 oktober 2015.
Sumter, H., (2015). Het belang van diversiteit. geraadpleegd op 19 oktober 2015, op http://www.sumpro.nl/kinderenhebbenbehoefteaanspiegelsenramen/
Stuyvaert, H., (2010). De magische kracht van poppen. Sint Niklaas: Abimo.
Van Oudheusden H. (2010). Verbindende waarden. Multiculturele begeleiding in het basisonderwijs. Den Haag: Onderwijsbegeleiding & Coaching.
Vignero, G., (2014). De draad tussen cliënt en begeleider. Antwerpen: Garant.
Vlaams Verbond Katholiek Basisonderwijs (VVKBaO), (2010). Leerplan wereldoriëntatie, Brussel.
Wieers, L., (2012). Communicatieve vaardigheden. onuitgegeven cursus orthopedagogie. Antwerpen: Pestalozzi.