Artes model (s.d.). Geraadpleegd op 13 september 2015 via http://balo.khlim.be/
Collins, Brown en Newman (2009). Geraadpleegd op 13 september 2015 via https://dixieching.wordpress.com/2009/10/18/cognitive-apprenticeship-co…- newman/
Dataloep inschrijvingen Vlaanderen (2014). Geraadpleegd op 26 mei 2016 via http://dataloep- publiek.vlaanderen.be/QvAJAXZfc/notoolbar.htm?document=LP- Publiek%2FPubliek_Inschrijvingen_leerplicht.qvw&host=PubliekQVS%40cwv100163&a nonymous=true
De Corte, E. (1996, juni). Actief leren binnen krachtige onderwijsleeromgevingen. Impuls, 26, nr. 4, pp. 144-156.
De Corte, E. (2012). Hoogbegaafdheid bekeken vanuit het onderzoek over leren en instructie. Caleidoscoop. Leerlingenbegeleiding vandaag en morgen, 24 (1), pp.31-40.
De Corte, E. (2012). Constructive, self-regulated, situated and collaborative (CSSC) learning: an approach for the acquisition of adaptive competence. Journal of Education, 192 (2/3), 33-47.
De Corte, E., Verschaffel, L., & Van de Ven, A. (2003). Ontwikkeling van een krachtige leeromgeving voor het bevorderen van het begrijpend lezen bij leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs. Pedagogische Studiën, 80, 147-166.
De Corte, E. (2010). Historical developments in the understanding of learning. In H. Dumont, D. Istance, & F. Benavides (Eds.), The nature of learning. Using research to inspire practice (pp. 35-67). Paris: OECD Publishing.
Education Statistics & Indicators (2014-2015). Geraadpleegd op 13 maart 2016 via https://drive.google.com/file/d/0B1ekqZE5ZIUJVnhuQ3l1ZTNRWDg/view
Gross enrollment ratio, primary, both sexes (2016). Geraadpleegd op 3 mei 2016 via http://data.worldbank.org/indicator/SE.PRM.ENRR/countries/1W-KH?display…
Hattie, J. (2012, 2014). De impact van Leren zichtbaar maken (Vertaling van Visible Learning for Teachers). (1ste en 3de druk). Rotterdam: Bazalt.
Het kind in Vlaanderen (2013). Geraadpleegd op 26 mei 2016 via http://www.kindengezin.be/img/kind-in-Vlaanderen-2013.pdf
Janssens, S., Verschaffel, L, De Corte, E., Elen, J., Lowyck, J., Struyf, E., Van Damme, J. en Vandenberghe, R. (2000.). Didactiek in beweging. (2003). Mechelen: Wolters Plantyn.
Je verdiende loon (2013). Geraadpleegd op 26 mei 2016 via http://www.ond.vlaanderen.be/wegwijs/agodi/pdf/job-onderwijs/jvl.pdf
Methodescholen (2015). Geraadpleegd op 12 maart 2016 via http://www.vlaanderen.be/nl/onderwijs-en-wetenschap/onderwijsaanbod/met…
Millennium Development Goals Indicators (2015). Geraadpleegd op 26 mei 2016 via http://mdgs.un.org/unsd/mdg/SeriesDetail.aspx?srid=591
Ministry of Education, Youth and Sport (2016). Geraadpleegd op 6 maart 2016 via http://www.moeys.gov.kh/en/primary-education.html#.Vtvx7vl5O3d
Model van Van Gelder (2001). Geraadpleegd op 2 januari 2016 via https://staff.fnwi.uva.nl/e.joling/vakdidactiek/mda.html
Primary completion rate - Male In Cambodia (2016). Geraadpleegd op 3 mei 2016 via http://www.tradingeconomics.com/cambodia/primary-completion-rate-male-p…- relevant-age-group-wb-data.html
Publishing and distribution house (2016). Geraadpleegd op 6 maart 2016 via http://www.pdhcambodia.com/
Say, S. (2015). Education in Cambodia [PowerPoint]. VVOB Cambodia, Primary Education.
Scholenbanden (2015). Geraadpleegd op 19 maart 2016 via http://www.scholenbanden.be/onderwijs/cambodja
Standaert, R., Troch, F., Peeters, I., Stroobants, I. (2012). Leren en onderwijzen: inleiding tot de algemene didactiek. (6de druk). Leuven: Acco.
Statistics Belgium (2013). Geraadpleegd op 13 maart 2016 via http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/
Structuur en organisatie van het onderwijssysteem (2007). Geraadpleegd op 6 maart 2016 via http://www.ond.vlaanderen.be/onderwijsstatistieken/2006- 2007/jb0607/struct_ toelichting_0607.pdf
Valcke, M. (2000, 2005). Onderwijskunde als ontwerpwetenschap. ( 8e en 12de druk). Gent: Academia Press.
Van Eijkeren, M. (2013). Pedagogisch-didactisch begeleiden: kennisbasis voor de startende leraar. (3de druk). Amersfoort: ThiemeMeulenhoff
Van der Auwera, K. (2015). De beste scholen ter wereld: Azië boven, België doet beter dan VS. Knack. Geraadpleegd op 12 maart 2016 via http://www.knack.be/nieuws/wereld/de- beste-scholen-ter-wereld-azie-boven-belgie-doet-beter-dan-vs/article-normal-570233.html
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming (2014). Geraadpleegd op 6 maart 2016 via http://ond.vlaanderen.be/
Vlaams onderwijs in cijfers (2014). Geraadpleegd op 25 januari 2016 via http://onderwijs.vlaanderen.be/nl/onderwijsstatistieken/vlaams-onderwij…- vlaams-onderwijs-in-cijfers#inhoud
Zittenblijven (2014). Geraadpleegd op 26 mei 2016 via http://www.ond.vlaanderen.be/onderwijsstatistieken/2014- 2015/rapporten/gemeenterapporten/Lager_Zittenblijven_Aantal_Proc_Geografie_V_Dexia _Geslacht_Leerjaar_14.pdf
Persoonlijke communicatie
Bun, T. (2016, 8 maart). (student-leerkracht lager onderwijs). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [interview].
Chhun, S. (2016, 17 maart). (student-leerkracht lager onderwijs). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [gesprek].
De Corte, E. (2016, 16 februari). (professor onderwijswetenschapper, e.a.). (pedagogisch- didactisch basisschema). Persoonlijke communicatie [interview].
Eang, V. (2016, 27 februari). (leerkracht biologie). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [interview].
Keo, M. (2016, 12 februari). (Deputy Programme Manager). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [meeting]. VVOB, Phnom Penh.
Prins, W. (2016, 12 februari). (Capacity Development Advisor). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [meetings]. VVOB, Phnom Penh.
Prins, W. (2016, 12 februari). (Capacity Development Advisor). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [evaluatiegesprekken]. VVOB, Phnom Penh.
Sam, C. (2016, 17 maart). (student-leerkracht lager onderwijs). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [gesprek].
Say, S. (2016, 12 februari). (Programme Coordinator Teaching Practicum and PM&E). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [meeting]. VVOB, Phnom Penh.
Seang, S. (2016, 1 februari). (directeur Toul Thmor Primary and Secundary School). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [gesprek]. Toul Thmor School, Kampong Cham.
Suo, L. (2016, 17 maart). (student-leerkracht lager onderwijs). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [gesprek].
Suon, M. (2016, 2 maart). (Programme Assistant Teaching Practicum and M&E team). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [evaluatiegesprekken]. Toul Thmor School, Kampong Cham.
Uon, V. (2016, 12 februari). (Education Advisor Science). (onderwijs in Cambodja). Persoonlijke communicatie [meeting]. VVOB, Phnom Penh.