Boeken:
Affligem, B. (2015, december). Opgehaald van BS Affligem: http://www.bsaffligem.be/index.php/schoolinfo/schoolwerking/peer-tutori…
De Backer, L. & Van Keer, H. (2008). Tutors maken het verschil. Koning Boudewijngesticht.
Donche, V., Brandt, W., et al. (2004). Leren leren als hefboom. Leuven: Acco.
Ebbens, S. E. (2005). Samenwerkend leren. Groningen: Wolters-Noordhoff.
Ebben, S.E. (1997). Samenwerkend leren: Praktijkboek. Groningen: Wolters-Noordhoff.
Ebben, S.E. (2005). Samenwerkend leren: Praktijkboek. Groningen: Wolters-Noordhoff.
EE-Cahier. (2006). Differentiatie in de klas: Omgaan met verschillen. Leuven: CEGO Publishers.
Ettekoven, S. E. (2005). Effectief leren . Groningen: Wolters-Noordhoff.
Förrer, M. & B. K. (2003). Coöperatief leren in het basisonderwijs. Amersfoort: CPS onderwijsontwikkeling en advies.
Huizenga, H. & Robbe, R. (2005). Competentiegericht taalonderwijs. Houten: Wolters-Noordhoff.
Huizenga, H. & Robbe, R. (2009). Taalonderwijs ontwerpen. Houten: Noordhoff Uitgevers.
Medaer, C. (sd). Differentiëren en individualiseren . Brugge: Die Keure.
Schellekens, E. (2007). Verschillen in de klas: Pedagogisch handelen in het basisonderwijs. Soest: Nelissen .
Struyven, K., Coubergs, C. et al. (2015). Ieders leer-kracht. Leuven: Acco.
van der Burg, C., Sijsling, H. (2009). Basisboek Activerende didactiek en samenwerkend leren. Amersfoort: CPS Onderwijsontwikkeling en advies.
Vanderhoeven, J. L. (2004). Positief omgaan met verschillen in de leeromgeving. Antwerpen-Appeldoorn: Garant.
Van De Velde, D. (2002). De groep in actie. Leuven: Acco.
Vugt, J. v. (2002). Coöperatief leren binnen adaptief onderwijs. Baarn: HB Uitgevers.
Wante, A. D. (sd). Puzzelen aan een uitdagende leeromgeving . Mechelen: Plantyn .
Winkels, P. H. (2011). Het didactische werkvormenboek. Assen: Van Gorcum.
Cursussen:
T'Sas, J. (z.d.). Wanneer groepswerk echt rendeert in de lagere school [nascholing]. Antwerpen: Universiteit Antwerpen.
Binon, S. (2013). Didactisch werken [cursus]. Antwerpen: Artesis Hogeschool.
Hancké, T. (2013). Het kind in de lagere school 1 [cursus]. Antwerpen: Artesis Hogeschool.
Pycke, L., Adriaensen, H., et al. (2015). Inspelen op verschillen 5: pedagogische katern [cursus]. Antwerpen: AP Hogeschool.
Websites:
Acco (2016). De klas: homogene of heterogene samenstelling. Geraadpleegd op 12 mei 2016 via https://www.acco.be/nl-be/items/9789033478116/De-klas--homogene-of-hete…-
Brussels Expertisenetwerk Onderwijs (2016). Het BKD-leer-krachtmodel. Geraadpleegd op 7 mei 2016 via http://www.lerarenopleidingbrussel.be/index.php?p=nieuws&i=90
Callebaut, I. (2016). Krachtige leeromgeving. Geraadpleegd op 5 mei 2016 via https://bakokernbegrippen.wikispaces.com/.+KRACHTIGE+LEEROMGEVING
DUURZAAM ONDERWIJS (2015). Homogene of heterogene groepen. Geraadpleegd op 12 mei 2016 via https://duurzaamonderwijs.com/2015/01/18/homogene-of-heterogene-groepen/
EUNEC. (2015, oktober). Opgehaald van Vlaamse Onderwijsraad: http://www.vlor.be/publicatie/binnenklasdifferentiatie.
Grietje711. (2015, november). Opgehaald van Info Nu : http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/85216-wat-is-differentiati…
Hermans, L. (2015, november). klaswerk. Opgehaald van http://www.klaswerk.be/index.php/binnenklasdifferentiatie
KENNISPLATFORM VOOR HET ONDERWIJS (2016). Coöperatief leren. Geraadpleegd op 9 mei 2016 via http://wij-leren.nl/cooperatief-leren-artikel.php
Klasse (2016). De sfeer is om zeep. Geraadpleegd op 13 mei 2016 via https://www.klasse.be/archief/de-sfeer-is-om-zeep/
KijkOntWiki (2009). Het sociaal constructivisme. Geraadpleegd op 12 mei 2016 via https://kijkontwiki.wikispaces.com/Het+sociaal+constructivisme
KU Leuven (2016). Binnenklasdifferentiatie. Geraadpleegd op 1 mei 2016 via https://www.kuleuven.be/samenwerking/avlnascholingen/mappptal28/docAL28b
Nivoz (2013). Welbevinden en betrokkenheid als kwaliteitscriteria voor goed onderwijs. Geraadpleegd op 13 mei 2016 via http://nivoz.nl/artikelen/welbevinden-en-betrokkenheid-als-kwaliteitscr…
Ontwikkelingsvoorsprong (z.d.). Zone van naaste ontwikkeling. Geraadpleegd op 12 mei 2016 via https://ontwikkelingsvoorsprong.info/zone-van-naaste-ontwikkeling/
Onderwijs Vlaanderen (2016). Eindtermen en uitgangspunten. Geraadpleegd op 9 maart 2016 via http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs/lager-onderwijs/
Op, K. (2015, december). Opgehaald van Klim Op : https://sites.google.com/a/klimopgo.be/onze-school/peer-tutoring
Stedelijk Onderwijs (2016). Apenstaartjes: Visie. Geraadpleegd op 20 mei 2016 via https://www.stedelijkonderwijs.be/apenstaartjes
Stuyven, K. (2015, november, december). Opgehaald van VUB: http://www.vla-geo.be/attachments/article/690/WAB_differentiatie_KStruy…
Vorming, M. v. (2015, november). Opgehaald van Klascement : https://www.klascement.net/alles/zoeken/%22binnenklasdifferentiatie%2
Figuren:
AZ Quotes (z.d.). Lev S. Vygotsky Quotes. Geraadpleegd op 9 mei 2016 via http://www.azquotes.com/author/18302-Lev_S_Vygotsky
Brussels Expertise Netwerk Onderwijs (2016). Leestip: Het BKD-leer-krachtmodel. Geraadpleegd op 9 mei 2016 via http://www.lerarenopleidingbrussel.be/index.php?p=nieuws&i=90
Els Castelein, et al. (2015). Binnenklasdifferentiatie een beroepshouding, geen recept. Geraadpleegd op 15 mei 2016 via Binnenklasdifferentiatie%20-%20een%20beroepshouding%20geen%20recept%20(1).pdf)
Examiner (2016). Peer tutoring tips. Geraadpleegd op 11 mei 2016 via http://www.examiner.com/article/peer-tutoring-tips
Kindwijzer (z.d.). Zone van de naaste ontwikkeling. Geraadpleegd op 10 mei 2016 via http://www.e-schoolkinderopvang.nl/uploads/media/Zone_van_de_naaste_ont…
Middle Street (z.d.). The Lancastrian Monitorial System of Education. Geraadpleegd op 12 mei 2016 via http://www.middlestreet.org/mshistory/lancastrian.htm
Wikispace (2016). Hoe leren mensen. Geraadpleegd op 10 mei 2016 via http://onderwijs-door-de-eeuwen-heen2.wikispaces.com/Hoe+leren+mensen%3F
Artikels:
Deniz, R. (2015, juni). De effectiviteitsverschillen van peer tutoring voor de verschillende. MASTERTHESIS ONDERWIJSKUNDE. Utrecht, Nederland: Universiteit Utrecht.
Vernoy, K. (sd). Leerlingen helpen andere leerlingen . Expertis Onderwijsadviseurs . Hengelo, Nederland: NA Amerfoort.
Nijssens, E. (2012). Talentvolle Tutoring. Utrecht, Nederland: Universiteit Utrecht .